kamyk198 Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2010 Szukałem po forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Passat AVF prawdopodobnie cofa sie paliwo na pompie. Pytanie jest nastepujace. Czy w vacu pompie w silniku AVF jest jakis sposob na naprawe pompki domowymi sposobami?? Z gory dzieki za rady i podpowiedzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2010 TU było trochę; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17654&highlight=vacum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2010 Ten temat przerabiałem przy uszczelnieniu pompy vacu w AJM. Gdy cieknie z niej ropa nie trzeba jej całej wymnienia. W starym pasku rozkreciłem pompe i uszczelniłem są pasta Dirko. Jezdzi do tej pory:D Tylko nie wiem czy w tych pompach jest jakis zawor zwrotny jak jest to czy mozna go naprawic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2010 własnie ja tez od jakiegos czasu zauwazyłem z pompy vacu wyciek ropki cieknie mi na waz od wody ponizej i waz parcieje cieknie coraz mocniej czy da sie ja jakos naprawic ??? jesli tak to jak co trzeba mieć do naprawy jakie uszczelki narzedzia itp ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) w poprzednim pasku zrobiłem tak. Kupiłem w serwisie wąż (ten na ktory kapie Ci ropa) nr czesci 038 121 473 plus dwie uszczelki pompy vacu nr czesci 038 109 293 i 038 109 293 A. Zdemontowałem pompe vacu odkreciłem pokrywke, ładnie wytarłem uszczelniłem pastą Dirko. Wymieniłem waż, zamontowałem uszczelki na vacu i po robocie. Tylko zeby zdjac i zamontowac pompe potrzeba troche czasu i dużo cierpliwosci. Zajrzyj do tego sklepu i zobacz ile kosztuja te uszczelki http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Mam nadzieje, że pomogłem POWODZENIA;) Ciekawa lektura : http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/elek_autom/wykonaw/pompa.htm Edytowane 27 Stycznia 2010 przez kamyk198 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) w poprzednim pasku zrobiłem tak.Kupiłem w serwisie wąż (ten na ktory kapie Ci ropa) nr czesci 038 121 473 plus dwie uszczelki pompy vacu nr czesci 038 109 293 i 038 109 293 A. Zdemontowałem pompe vacu odkreciłem pokrywke, ładnie wytarłem uszczelniłem pastą Dirko. Wymieniłem waż, zamontowałem uszczelki na vacu i po robocie. Tylko zeby zdjac i zamontowac pompe potrzeba troche czasu i dużo cierpliwosci. Zajrzyj do tego sklepu i zobacz ile kosztuja te uszczelki http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Mam nadzieje, że pomogłem POWODZENIA;) Ciekawa lektura : http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/elek_autom/wykonaw/pompa.htm witaj kolego pomogłes w 100% ale ma pytanie skad mogę wiedzieć jaką uszczelke mam kupic ? czy da sie to jakos odczytac ? i kolejne pytanko czy ten silikon sie nada do tego http://motokosmetyka.pl/shop,show,199 bo aktualnie mam 2 tubki takiego i poco kupywac inny aha i umnie jast taka pompa i cieknie z pod tego metalowego dekielka http://www.allegro.pl/item890834215_vw_passat_b5_fl_1_9_tdi_130km_pompa_vacum_2001r.html Edytowane 28 Stycznia 2010 przez viking Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2010 http://www.allegro.pl/item836272756_elring_masa_uszczelniajaca_dirko_silikon_50_180.html ja uzywałem tej pasty. Wiem, że Dirco robi Elring- czyli producent uszczelek, co dalej ta pasta jest uzywana przez VW(producent ten sam tylko inne opakowania). Powiem tak wydatek 20zł a pewność jest duża, wybrałbym Dirco. Przy naprawie spedzisz cały dzień dasz ta Swoja paste a niech zacznie ciec, tylko sie wkurzysz- a po co Te numery uszczelek są z etki do Vw passata rok modelowy 2003, uszczelniają pompę z głowicą zeby nie leciał olej. Jak chcesz to podaj na PW nr VIN i podam konkretne numery uszczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fleshu Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2010 Trochę odświeżę temacik: Problem cieknącej pompy oraz dłuższego zapalania odstanego silniczka. Właśnie robie kolejnego paska i kolejny raz jest problem z cieknącą pompą tandemową oraz z zapalaniem. Zakończyliście na etapie zakupu uszczelek i likwidacji wycieku przez ich zmianę. Zabieg uszczelnienia jest pomocny ale warto jeszcze coś sprawdzić> Każda z tych pomp została wyposażona przez fabrykę w dwa zaworki zwrotne. Pierwszy z tych zaworków utrzymuje ciśnienie na listwie pompowtryskiwaczy, drugi natomiast nie pozwala na cofanie się paliwa do zbiornika. Nie szukajcie zaworków przez rozbieranie pompy. Nawet jak ją porozkładacie na czynniki pierwsze to nic nie znajdziecie. Są one mechanicznie zagniatane pod króćcami od przewodów paliwowych. Mają one formę zwykłej metalowej kulki i dociskającej ją sprężynki> taki patent, powoduje przepływ jednostronny paliwa. Tak to wygląda: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a07b6ffd888d9aa.html A tutaj bliźniaczy temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257518&postdays=0&postorder=asc&start=0 Problem pękających sprężynek lub wytartych gniazd tych zaworków jest nagminny. Autko zaczyna coraz gorzej zapalać > w końcowej fazie kręci się nawet 30 s. Jak na dzień dzisiejszy nie znalazłem metody na zmianę tych sprężynek i kulek. Sprawność układu zaworków zwrotnych można sprawdzić przez podpięcie miernika > na pompie jest śruba > w otwór po niej wkręca się miernik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2010 w poprzednim pasku zrobiłem tak.Kupiłem w serwisie wąż (ten na ktory kapie Ci ropa) nr czesci 038 121 473 plus dwie uszczelki pompy vacu nr czesci 038 109 293 i 038 109 293 A. Zdemontowałem pompe vacu odkreciłem pokrywke, ładnie wytarłem uszczelniłem pastą Dirko. Wymieniłem waż, zamontowałem uszczelki na vacu i po robocie. Tylko zeby zdjac i zamontowac pompe potrzeba troche czasu i dużo cierpliwosci. Zajrzyj do tego sklepu i zobacz ile kosztuja te uszczelki http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Mam nadzieje, że pomogłem POWODZENIA;) Ciekawa lektura : http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/elek_autom/wykonaw/pompa.htm witaj kolego nr pompy vacum w moim aucie to 038145209a czy wiesz moze jakie uszczelki tam maja byc zamontowane ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #10 Napisano 8 Kwietnia 2010 To są te numery które podałem parę postów wyżej. ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:09 ---------- Trochę odświeżę temacik:Problem cieknącej pompy oraz dłuższego zapalania odstanego silniczka. Właśnie robie kolejnego paska i kolejny raz jest problem z cieknącą pompą tandemową oraz z zapalaniem. Zakończyliście na etapie zakupu uszczelek i likwidacji wycieku przez ich zmianę. Zabieg uszczelnienia jest pomocny ale warto jeszcze coś sprawdzić> Każda z tych pomp została wyposażona przez fabrykę w dwa zaworki zwrotne. Pierwszy z tych zaworków utrzymuje ciśnienie na listwie pompowtryskiwaczy, drugi natomiast nie pozwala na cofanie się paliwa do zbiornika. Nie szukajcie zaworków przez rozbieranie pompy. Nawet jak ją porozkładacie na czynniki pierwsze to nic nie znajdziecie. Są one mechanicznie zagniatane pod króćcami od przewodów paliwowych. Mają one formę zwykłej metalowej kulki i dociskającej ją sprężynki> taki patent, powoduje przepływ jednostronny paliwa. Tak to wygląda: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...fd888d9aa.html A tutaj bliźniaczy temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...er=asc&start=0 Problem pękających sprężynek lub wytartych gniazd tych zaworków jest nagminny. Autko zaczyna coraz gorzej zapalać > w końcowej fazie kręci się nawet 30 s. Jak na dzień dzisiejszy nie znalazłem metody na zmianę tych sprężynek i kulek. Sprawność układu zaworków zwrotnych można sprawdzić przez podpięcie miernika > na pompie jest śruba > w otwór po niej wkręca się miernik. Mam pytanie z jakiej książki robiłeś te skany?? Bo książka wydaje się bardzo ciekawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk198 Zgłoś #11 Napisano 11 Marca 2011 Troszkę odświeżę wątek. W wyniku problemów z hamulcami zmuszony byłem wymontować pompę vacu. Pomiżej zamieściłem fotki z "wnętrza" pompy. Może komuś przydadzą się, a może zerknie ktoś z ciekawości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2011 Witam Przymierzałem juz sie dawno do uszczelnienia wycieku ropki z mojej pompki, ale niestety jakoś sie to oddaliło, bo paska mi zarekwirowali a teraz to juz cieknie z niej tak ze Az na rurę wydechowa leci i auto coraz ciężej odpala, ale jest kolejny problem, bo zastanawiam się czy warto ja uszczelniać a nie lepiej kupić jakąś używkę pyzatym daje sobie na rok spokój, bo 21 marca wyjeżdżam do Szkocji troszkę kaski zarobić wiec pasek rok będzie stał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2011 Witam Przymierzałem juz sie dawno do uszczelnienia wycieku ropki z mojej pompki, ale niestety jakoś sie to oddaliło, bo paska mi zarekwirowali a teraz to juz cieknie z niej tak ze Az na rurę wydechowa leci i auto coraz ciężej odpala, ale jest kolejny problem, bo zastanawiam się czy warto ja uszczelniać a nie lepiej kupić jakąś używkę pyzatym daje sobie na rok spokój, bo 21 marca wyjeżdżam do Szkocji troszkę kaski zarobić wiec pasek rok będzie stał to go sprzedaj teraz bo jak wrócisz to i tak pewnie coś innego będziesz szukał a po roku nie ruszania to różne rzeczy się mogą dziać z autkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2011 Witam , jest jeszcze zaworek zwrotny na przewodzie zasilajacym do pompy wakum około 20-30 cm od pompy taka czarna mała beczułka na przewodzie , dosłownie koło obudowy filtra olejoweo jak są przewody paliwowe w etce też jest to do zobaczenia ale trzema dobrze sie przyjżeć . Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2011 juz kiedys go zostawiłem na 6mc i odpalił od strzała i wszystko działało , a co do sprzedazy to troszke mi go szkoda by było bo super wypas i tak dalej podoba mi sie bardzo duzo juz w nim zrobiłem , no i sprawa z policja nie zamknieta na 100% i nie moge go sprzedac pani prokurator oddała go mi tylko na przechowanie do czasu zamkniecia sprawy wiec h.. wie czy w 100% auto juz mi oddali czy cos im nie odwali i nie zabiora go mi . poczytaj mój post pt''POLICJA ZAREKWIROWAŁA MI PASSATA tam masz wszystko wyjasnione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 12 Marca 2011 juz kiedys go zostawiłem na 6mc i odpalił od strzała i wszystko działało , a co do sprzedazy to troszke mi go szkoda by było bo super wypas i tak dalej podoba mi sie bardzo duzo juz w nim zrobiłem , no i sprawa z policja nie zamknieta na 100% i nie moge go sprzedac pani prokurator oddała go mi tylko na przechowanie do czasu zamkniecia sprawy wiec h.. wie czy w 100% auto juz mi oddali czy cos im nie odwali i nie zabiora go mi . poczytaj mój post pt''POLICJA ZAREKWIROWAŁA MI PASSATA tam masz wszystko wyjasnione aha no to nie ciekawa sprawa ty za granicą a autko bez opieki narażone na parking policyjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #17 Napisano 12 Marca 2011 aha no to nie ciekawa sprawa ty za granicą a autko bez opieki narażone na parking policyjny no raczej policyjny juz mu nie grozi bedzie stał w garazu mam nadzieje ze umoza sprawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #18 Napisano 12 Marca 2011 a co do sprzedazy to troszke mi go szkoda by było bo super wypas i tak dalej podoba mi sie bardzo duzo juz w nim zrobiłem sorry za OT,ale może przyjedz nim do Szkocji,będziesz miał autko pod ręką i zawsze na jakiegoś zlota się załapiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #19 Napisano 12 Marca 2011 sorry za OT,ale może przyjedz nim do Szkocji,będziesz miał autko pod ręką i zawsze na jakiegoś zlota się załapiesz no naprawde zaraz dostaniemy od moderatora po na ganie za OT a w Szkocji planuje kupic podobnego i przytargac go do pl na czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach