aron20000 Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2009 (edytowane) Witam w aucie 1.9TDI 03r. 115KM mam problemy z ogrzewaniem tj. dmucha letnim powietrzem na ustawieniu "maksyalnie ciepłe". Po diagnostyce wykazało błędy: Address 08 ---------------------------klimatyzacja - ogrzewanie Controller: 7M3 907 049 Component: Klimabetaetigung 0303 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 3 Faults Found: 00926 - Terminal 30 002 - Lower Limit Exceeded 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 009 - Open or Short to Ground 01189 - Front Air Distribution Flap Motor (V145) 009 - Open or Short to Ground Address 18 ---------------------------ogrzewanie Controller: 7M3 815 071 Component: HEIZG. B/D5W 0001 5 Faults Found: 01491 - Glow-Plug for Heater (Q9) 36-00 - Open Circuit Czytałem, szukałem między innymi tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10482&highlight=01271+adaptacja i jeszcze w paru....nastu miejscach i jeśli chodzi o błąd 01491 to są to świece żarowe dogrzewania na przewodzie od nagrzewnicy, ale powodem może być również 01271 (V68) jak w linku powyżej. Mędrcy (oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu ) piszą, że należy najpierw przeprowadzić nastawy podstawowe (adaptację), a jak nic nie pomoże to zdemolować deskę i wygrzebać silniczek sterujący V68. Mam tylko pytanie odnośnie nastaw podstawowych (adaptacji) i właśnie jest kilka wersji tzn.: 1. Blok [08] -- nastawy podst. [04] -- i włączać grupy od 001 do 010 (dlaczego nie od grupy 000) i adaptacja wykonuje się sama --- jeśli tak to czym będzie to sygnalizowane??? jeśli będzie 2. Blok [08] -- Adaptacja [10] (blok 000 read save) -- Blok [08] -- nastawy podst. [04] -- i włączać grupy od 001 do 010, piszą że po wciśnięciu GO będzie sygnalizacja, że się adoptuje a po chwili adapt. OK 3. Blok [08] -- Adaptacja [10] (blok 000 read save) i już wszystkie ustawienia fabryczne są przywrócone 4. Inni piszą, że trzeba użyć loginu [11] (który trzeba znać, a do klimy i ogrzewania chyba nie będzie tak łatwo) przed adaptacją [10] Staram się to wszystko ogarnąć, ale ile ludzi tyle pomysłów już tak mam namieszane w głowie, że sam nie wiem która wersja jest najpoprawniejsza. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki. Jeśli będziecie się nudzić i jeśli możecie oczywiście, to może napisalibyście do czego konkretnie są nastawy podst. [04] i Adaptacja [10] i czym się różnią? Myślałem, że mniej więcej wiem ale teraz wiem, że nic nie wiem:confused:. Dzięki za dotrwanie do końca i stokrotne dzięki za pomoc. Edytowane 22 Grudnia 2009 przez aron20000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2009 Nikt nie potrafi pomóc, jakoś nie wierze, chyba to kwestia chęci. Tu jest wielu fachowców, więc mistrzowie proszę o pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2009 1271 Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury-V68 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=109931&postcount=4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2009 Witam w aucie 1.9TDI 03r no passat to chyba nie jest, mógłbyś napisać co to za auto, można zgadywać, że to jakaś alhambra, bo jest tam chyba klima dwustrefowa, tak ?nastawy podstawowe: Auto HVAC [08] -- output Test [03] --- spisujesz i kasujesz błędy[02] --- nastawy podst. [04] -- blok 001, czekasz aż wszystkie wartości zejdą do zera 0 ( w tym samym czasie pozostałe również przechodzą w wyjścia zerowe - możesz to sprawdzić ) -- Adaptacja [10] blok 000 save i już do czego konkretnie są nastawy podst. [04] i Adaptacja [10] i czym się różnią?no przecież to jest odpowiedź nastawy podstawowe, to przywrócenie ustawień fabrycznych (parametry wyjściowe) a adaptacje to zapisanie nowych wartości i parametrów w sterowniku, przyuczenie, no qurcze, adaptacja Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2009 (edytowane) Dobrze zgadywałeś z autem. Chciałem się dowiedzieć czy trzeba po wejściu w nastawy podstawowe (tak jak napisał kolega w blok 001), jeszcze wchodzić w adaptację[10] i zatwierdzać, ponieważ przy adaptacji np. przepustnicy w benzynie ogranicza się to do załączenia odpowiedniego bloku w nastawach podstawowych i przeczekaniu, nie trzeba dodatkowo wchodzić po tej operacji w adaptację i zatwierdzać. Tutaj widocznie jest to konieczne. Dzięki za cenne informacje. Edytowane 28 Grudnia 2009 przez aron20000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach