truchol Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2009 Witam! Mam mały problem otóż w moim skuterze (Yamaha Aerox) przy wyjściu (seryjny cylek) do tłumika urwał mi się gwint, odpadł spory kawałek żeliwa, wywierciłem otwór nagwintowałem i skręciłem jakoś trzyma. Jak widzicie jest to przy samej końcówce cylka nie ma mowy o rozwierceniu na większą śrubę. Patrząc na foto po lewej stronie nic nie trzyma wydechu więc ta śruba musi być naprawdę bardzo mocno dokręcona. Wsadzone są 2 uszczelki aby to uszczelnić. Teraz zaczyna się problem gdyż chcę wymienić wydech i mam problem. Myślałem może, aby wykręcić tą śrubę i wkręcić tam szpilkę długi gwint, co wy na to? Widziałem w sklepie takie metrowe gwinty, da radę coś takiego? Ne jest to za słabe? Ewentualnie wkręcić to razem z jakimś klejem? Proszę o porady i z góry dziękuję. Pozdrawiam PS. Jeśli to nie ten dział to przepraszam i proszę o przeniesienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2009 kup jakiś bloker do gwintów , odporny na temp(Loctite,Rite - lok,Trabasil...) wklej taki pręt gwintowany z metra o którym pisałeś , powinno wytrzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2009 Ale to zabezpiecza tylko śrubę przed wykręceniem? Czy działa to jak porządny klej? Chcę, żeby ta szpilka trzymała się tam. Przy bardzo mocnym dokręcaniu aby się nie wyrwała. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2009 (edytowane) A ja zastanowił bym się nad wykręceniem tej urwanej śruby i wkręceniu nowej szpilki.Są w sprzedaży specjalne narzędzia do wykręcania urwanych śrub np.http://allegro.pl/show_item.php?item=834975835 Jest to coś w kształcie stożka ale z lewym gwintem.Nawiercasz niewielki otwór w urwanej śrubie i następnie wkręcasz ten przyrząd jednocześnie wykręcając urwaną końcówkę.Później pozostaje kupić "szpilkę" i wkręcić na miejsce starej.Powodzenia. Edytowane 11 Grudnia 2009 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2009 Nie, nie źle mnie kolego zrozumiałeś. Ta śruba co ją widać jest wkręcona można ją wykręcić i to właśnie zamiast jej co wstać kombinuję. A urwanej nie ma bo ona opuściła cylinder razem z 2cm żeliwa które zgubiłem gdzieś na drodze. Jeśli parzysz na zdjęcie to po lewej stronie od śruby nie ma wcale żeliwa od cylindra (za wydechem nie widać tego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2009 A nie mozesz przy tym wyrwanym kawałku dospawac szpilki, w sumie to lepszy pomysł niż kleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #7 Napisano 11 Grudnia 2009 Też byłbym za taką opcją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2009 I przyspawać ją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertss-r2 Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2009 Na allegro kupisz cylka nówkę dobrej firmy i w dobrej kasie, ja osobiście nie polecam takich napraw jak koledzy proponują ,to na krótką metę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #10 Napisano 11 Grudnia 2009 Dobrze pospawana śruba będzie trzymać lepiej niż w oryginale (Bo już nigdy się nie ruszy:634: ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #11 Napisano 11 Grudnia 2009 Dobrze pospawana śruba będzie trzymać lepiej niż w oryginale (Bo już nigdy się nie ruszy:634: ) Tak, ale cylinder wyciągać... Kolego oryginalny cylinder kosztuje a chińskiego dziadostwa nie mam zamiaru wkładać, jesli cylek bym zmieniał to na jakąś 70 + wał + łożyska ale to już będzie ok 1200zł ; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2009 Skuter na bok i heja, dobry spawacz powinien to zrobić Tobie z założonym cylindrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #13 Napisano 12 Grudnia 2009 Wiem skuter na glebę i jest tam dużo miejsca, myślę, że będę kombinował z wkręceniem jakoś szpilki, jeśli się nie uda to będę szukał jakiegoś spawacza ; ] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #14 Napisano 12 Grudnia 2009 klej wytrzyma nie martw się poszukaj lokalnego dystybutora Loctite'a , ta firma to mistrzowie świata w tych tamatach (o konkurencji tylko dobrze ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach