konjo Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) Witam, Czy spotkał się ktoś kiedyś z taką sytuacją, że jak jest zimno (dajmy na to <10 stopni) na dworze, to po zapaleniu silnika po jakiejś chwili (tak ok. 20 do 30 sekund) rozchodzi się dziwny zapach (czuć go chyba głównie w środku)? Ciężko określić co to za zapach, ale raczej coś jakby się przypalało (może izolacje przewodów się tak rozgrzewają?). W lato i po prostu jak jest ciepło, w ogóle tego zapachu nie ma. Dodam, że ten zapach znika po ok. minucie. Edytowane 25 Listopada 2009 przez konjo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2009 A nie bedzie to smród z zagrzybionego parownika klimy?? Kiedy ostatnio odgrzybiałes? Jesli nie to,to może ktoryś z przekaznikow się powolutku pali. Przyjżyj się im , miałem podobnie w B4 czasem podczas jazdy smierdziało przypalanym ebonitem,jak sie okazało jeden z przekaznikow (sterujący praca silnika) miał przypaloną płytke drukowaną. Jedyna rada to wyjąc przekazniki i je po otwierac. Nieczego nie uszkodzisz, spoko możesz zaglądnąc do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2009 Nie jest to smród z parownika. To jest smród tak jakby spalenizny. Co do przerzutników - to też raczej nie to, bo w końcu w lato nic nie śmierdziało, a poprzedniej zimy, smród też był... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #4 Napisano 14 Grudnia 2009 Przy okazji wymiany oleju i filtrów spytałem mechanika co to może być. Popatrzył i powiedział tak na szybko, że byćmoże z EGRu kapie na tłumik. Myślicie, że jest to możliwe? Jeśli tak, to np. warto wymieniać EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 14 Grudnia 2009 Przy okazji wymiany oleju i filtrów spytałem mechanika co to może być. Popatrzył i powiedział tak na szybko, że byćmoże z EGRu kapie na tłumik. Myślicie, że jest to możliwe? Jeśli tak, to np. warto wymieniać EGR? moze najpierw go wyczysc i zobaczysz czy to przezen tak smierdzi ale ja stawiałbym na przekazniki bo jesli klima to bys czuł taki słodko-gorzki zapach z nawiewów ciagle a ty piszesz ze po 1 min znika to poszukaj w tych bezpiecznikach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #6 Napisano 14 Grudnia 2009 moze najpierw go wyczysc i zobaczysz czy to przezen tak smierdzi ale ja stawiałbym na przekazniki bo jesli klima to bys czuł taki słodko-gorzki zapach z nawiewów ciagle a ty piszesz ze po 1 min znika to poszukaj w tych bezpiecznikach No klimę wykluczyłem od razu. Wiem jak śmierdzi brudna Co do przekaźników, to o które ci dokładnie chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2010 Odświeżam temat, jako że ostatnio wyszło coś nowego związanego z tematem. Byćmoże to przez mrozy, ale już rzadziej śmierdzi spalenizną jak jest zimny silnik, choć też się zdarza. Do tego ostatnio jechałem w trasę (ok 2000km w jedną stronę) i zauważyłem ciekawą rzecz. Zaczynało śmierdzieć w czasie postojów, najprawdopodobniej chwilę po otwarciu drzwi (wychłodzeniu wnętrza). Silnik był oczywiście rozgrzany. Innymi słowy wygląda na to, że klima śmierdzi spalenizną, jak musi szybko nagrzać wnętrze. Takie są moje obserwacje. Czyli niby niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy nie (dodam, że teraz na mrozach, na zimnym silniku nie śmierdzi). Sam już nie wiem, czy tam coś może kapie i się wypala, czy nie... Co może w klimie tak śmierdzieć? Przecież nie ma tam grzałek chyba żadych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2010 nagrzewnica jest "grzałką" a pytanie kiedy ostatnio odgrzybiałeś klimę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #9 Napisano 27 Stycznia 2010 nagrzewnica jest "grzałką" a pytanie kiedy ostatnio odgrzybiałeś klimę? No tak - chodziło mi o jakieś elektryczne grzałki A klimę odgrzybiałem z pół roku temu jak nic, jak nie dłużej. I zapomniałem dodać, że będę ją w tym tygodniu właśnie odgrzybiał (plus oczywiście wymienię filtr). Faktycznie może, to grzybek się tak grzeje i pali Ale jakoś bardzo mocno nie śmierdzi grzybem. Czasami tylko bardzo delikatnie zajedzie. Ale pojawiło się to z miesiąc temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 27 Stycznia 2010 Moja teoria jest taka (ale to tylko teoria). Zima marznące końcówki przewodów i większa wilgoć na nich. W momencie gdy włączasz ogrzewanie prąd musi uruchomić wiatrak klimy i wówczas zaczyna iskrzyć (stąd smród palącej się instalacji). Po rozgrzaniu lód ustępuje i prąd ma swobodny przepływ. Gdy wilgoć osiądzie masz od nowa iskrzenie. Być może teraz izolacja na stykach jest nadpalona i masz te zjawisko już kiedy wiatrak się włącza aby dogrzać wnętrze. Sprawdziłbym instalację doprowadzającą prąd do takich urządzeń w aucie. Bo chyba się domyślasz co może się stać gdy coś spowoduje zwarcie. W pierwszej kolejności postawiłbym na tego typu urządzenia, gdyz jak piszesz pojawia się to tylko w zimę (czyli wiatraki i dmuchawy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2010 Moja teoria jest taka (ale to tylko teoria). Zima marznące końcówki przewodów i większa wilgoć na nich. W momencie gdy włączasz ogrzewanie prąd musi uruchomić wiatrak klimy i wówczas zaczyna iskrzyć (stąd smród palącej się instalacji). Po rozgrzaniu lód ustępuje i prąd ma swobodny przepływ. Gdy wilgoć osiądzie masz od nowa iskrzenie. Być może teraz izolacja na stykach jest nadpalona i masz te zjawisko już kiedy wiatrak się włącza aby dogrzać wnętrze. Sprawdziłbym instalację doprowadzającą prąd do takich urządzeń w aucie. Bo chyba się domyślasz co może się stać gdy coś spowoduje zwarcie. W pierwszej kolejności postawiłbym na tego typu urządzenia, gdyz jak piszesz pojawia się to tylko w zimę (czyli wiatraki i dmuchawy). Jako, że się nie znam na tym za bardzo, mógłbyś rozjaśnić, które przewody/wiatrak sprawdzić? (chodzi o ten przy wiatraku chłodnicy?) Byćmoże jest to to co mówisz, chociaż wydaje mi się, że wiatrak klimy nie pracuje jak jest zimno, bo i sprężarka nie pracuje (ale to też jest gdybanie, bo nie wiem czy tak jest na pewno:) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrg_m1111 Zgłoś #12 Napisano 5 Lutego 2010 od 2 dni mam to samo, smród w aucie na postoju po jeździe, pierwsze skojarzenie to ze może sprzęgło bo po malu sie kończy, parkuje równolegle tyłem przy krawężniku a że jest śnieg to zdarza sie kila razy do przodu i tylu podjeżdżać, ale to chyba nie palące sie sprzęgło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #13 Napisano 5 Lutego 2010 Hehe. To jest dziwna sprawa. Od jakiegoś czasu smród ustał. Albo się coś wypaliło do reszty, albo ma przerwę Przewodów jeszcze nie sprawdzałem, ale może przejrzę niedługo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2010 Odkopuję temat... Dzisiaj pierwszy raz w tym roku, znowu pojawił się smród. Może dlatego, że jest zimno albo wilgotno, albo nie wiem co i klima znowu musi grzać a nie chłodzić... Różnica jest tylko taka, że ten smród spalenizny dłużej trzymał. Zauważyłem jakiś czas temu, że powoli (bardzo powoli, ale zawsze) ubywa mi G12. Może być tak, że po prostu gdzieś kapie, na jakieś elementy, które się nagrzewają (właśnie przy niskich temperaturach, kiedy klima musi grzać)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #15 Napisano 25 Grudnia 2013 dziwny zapach z klimy na ogrzewaniu na ful zona określiła na spalony kurczak intensywny zapach ale tylko wtedy jak jak ogrzewanie grzeje powyżej 23 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach