Skocz do zawartości
Gość piasek_86

problem ze wskaźnikiem temperatury oraz filtrem powietrza

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piasek_86

Pierwszym i w sumie priorytetowym problemem w moim 1,6TD 87r jest wskaźnik temp. Czasami działał a czasami nie, nie wiem od czego to zleżało, ale teraz widz ze nie wskazuje juz wogóle, przez co nie włącza sie wiatrak chłodnicy. jak wsadzam kluczyk i przekręcam, to mruga, po czym gaśnie i koniec, nie pokazuje temp. nie wiem czy chodzi o zegary,czy jakis kabelek sie odłączył? ale wg mnie nie bo by nawet nie mrugało gdy przekrecam kluczyk. To jest dla mnie dziwna sprawa, b styki wydają sie być czyste. A czujnik temp raczej nie moze to byc chyba, skoro wczesniej raz pokazywał a raz nie. Później był okres ze cały czas pokazywał, po czym teraz wogóle nic:/ O co tu może chodzić?

 

A drugi problem to zabrudzanie sie filtra powietrza, otóż w tym moim passacie rurka przez którą do filtra idzie powietrze jest usytuowana przy prawej przedniej lampie, a jak wiadomo tam leci pełno kurzu zawsze, i co tydzień wytrzepujac filtr widze ze leci jak z worka odkurzacza:/ czy można temu jakos zaradzić? bo ja mieszkam na osiedlu gdzie nie ma jeszcze asfaltu wiec przejeżdając tędy łapie tyle kurzu ze głowa boli:/ może jakąś pończoche załorzyć na rurke?co o tym myślicie?

 

z góry dzieki za jakies info

Piasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

Po pierwsze zlokalizuj czujnik temperatury, jest umieszczony przy głowicy, na króćcu, do którego jest przypięty górny wąż od chłodnicy. Zdejmij z niego kabel i podłącz bezpośrednio do masy, wskaźnik temperatury powinien wychylić się na max. Jeśli tak się nie stanie, przyczyna będzie leżeć w kablach, albo uszkodzonym wskaźniku.

 

Druga sprawa - włącznik wentylatora chłodnicy znajduje sie na chłodnicy i nie ma nic współnego z czujnikiem temperatury na silniku. Przekręć stacyjke do kontrolek, zdejmij przewody z czujnika na chłodnicy i zewrzyj ze sobą - wentylator powinien ruszyć. Jeżeli nie ruszy, to masz zarżnięty wentylator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wskażnika to polecam sprawdzenie stabilizatora napięcia!

Jest z tyłu deski podpięty do drukowanej foli,trzema nóżkami!

 

A do wentylatora napięcie dochodzi poza stacyjką,oczywiście po

uprzednim zwarciu przewodów od czujnika,jak Ci już napisał Michu_82, !

 

Polecam literaturke z działu Download!Masz tam schemat instal.elektr.! :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stabilizator napięcia (pewności niemam) był by walnięty to zapewne wzkaźnik paliwa również by oszukiwał. A co do wiatraka który się nie załancza, to tak jak napisał Michu_82 zewrzyj ze sobą dwa kabelki od czujnika w chłodnicy, jeżeli wiatrak ruszy, znaczy to, że masz niesprawny czujnik temperatury przy chłodnicy.

Ale skąd możesz wiedzieć, że wiatrak się nie załancza skoro wskaźnik temperatury ci nic niepokazuje, silnik poprostu może niemieć swojej temperatury żeby chodził wiatrak, a ty tego nie widzisz.

U mnie osobiście wiatrak bardzo rzadko się załancza, no chyba, że są jakieś bardzo upalne dni.

PozdraVWiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piasek_86

Wczoraj stałem w korku dłuuuugo i sie nie włączył i nie działal wskaznik temp, po czym zostawiłem samochód zeby pochodzic po sklepach, wracam juz ze swoją dziewczyną, po czym odpalam go i nagle wskaźnik temp działa, wiatrak działał jak dojechalismy do domu, zostawilem go na noc, po czym dzisiaj rano znów nic, ja nie wiem o co chodzi to est jakas magia. przez ostatnie 3 dni nie działał ani wskaźnik temp ani wiatrak. a wrocław jest tak zakorkowany, ze naprawde cały czas sie stoi. wiec musiałby sie włączyć.

 

to jest magia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak nie jest zależny od wskażnika temperatury w samochodzie, a jeśli ci niedziała jedno i drugie, to jakiś dziwny zbieg okoliczośći. :zdziwko::zdziwko::zdziwko:

Najlepiej załatw sobie jakiś wskażnik temperaturki i podłącz go prowizorycznie, a wtedy

będziesz wiedział jaką masz temperaturę, jeśli będzie wysoka to wiatrak musi się włączyć :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piasek_86

Sprawdziłem, wiatrak działa jak zwarłem kabelki. Wiec mówisz ze sam wskaXnk temp nie ma nic do wiatraka? czyli chyba nie musze sie martwic o przegrzanie silnika jesli wiatrak jest sprawny? Wczoraj znów działało wszystko pod wieczór, a dzisiaj rano nie:/

 

dzieki za info. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

Jeśli masz miernik z pomiarem temperatury, to odpal silnik, odkręć korek zbiorniczka cieczy chłodzenia i sprawdź mu temperaturę. Przy ok 70-75'C w zbiorniczku, silnik ma trochę ponad 90, wiatrak powinien się włączyć, w razie zagotowania możesz zewrzeć kabelki od czujnika na chłodnicy. Przy odkręconym zbiorniczku zagotowanie nie jest groźne dla silnika, pod warunkiem, że nie kręcisz go dalej po zagotowaniu.

Jeśli nie chcesz się tak bawić, to wymień czujnik na chłodnicy:) Będziesz miał 100% pewności, że jest sprawny. Co do wskaźka, to nie wiem, może jakiś babol w instalacji siedzi... Przez internet sie nie da stwierdzić...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gmuro

Witam !!!

 

Tak czytam i widze ze nie jestem sam . Mam podobny problem w b2 wskaznik temperatury ma czerwona diode ktora mruga jak jest za mało wody czy jak jest za wysoka temperatura??????? Mianowicie u mnie poziom wody jest ok temperatura tez jest ok bo waz odplywowy od chlodnicy jest chlodny i wskaznik pokazuje tez dobrze czyli mniej wiecej w polowie a dioda sobie mruga.... pierewsza sparawa ktora zrobilem wymienilem czujnik wentylatora i czujnik temperatury przy głowicy a dioda dalej mruga..... Jadac dluzszy czas przestaje mrugac i temperatura jest ok i zaraz ponownie zaczyna mrugac.... No panowie co to jest ?? :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mr-goblin@wp.p

piasek_86 egh stary temacik ale moze go zrusze troszke aby nie ladowac sie w nowe tamaty

moj pasek z 88r miał podobny problem

nie działał mi ani wentylator ani czujnik temp

wentyl sprawdzałem w dosc prosty sposob odpalilem go odkreciłem korek od płynu chłodniczego i dodawałem gazu powoli ... zagotował sie płyn cały wylałem itak był do wymiany wiec nie było problemu zalałem nowym płynem zmieniłem termowłącznik na chłodnicy i działa w ten sam sposob sprawdzałem lecz wentyl w pewym momecie mi sie załączył

wskaznik tem działał do tego mometu miałem to samo co ww w sumie to dalej mam :P

wskaznik działa jak chce .... ale winą jest instalacja el kabelki luźne na stykach lub tez uszkodzony czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności