symeks Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2009 post usera kropeck http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25676 Witam, Ostatnio miałem troszkę więcej czasu, więc sobie pogrzebałem VCDS'em w swojej O2 AMBIENTE (2006r) No i z ciekawostek (bo jakoś nie znalazłem takich opisów wcześniej) to znalazłem: Cytat: DISCLAIMER: Opisane poniżej rzeczy są bez problemu dostępne w mojej wersji OCTAVIA ze standardowymi sterownikami, natomiast nie podejmuje się wyrażania swojego zdania na temat legalności niektórych tych opcji podczas jazdy (część opcji można włączyć, inne są niezgodne z polskim kodeksem), chociaż możemy o tym pogadać - sam jestem ciekaw. - pytało kilka osób: wyłączanie sygnalizacji niezapiętych pasów [nie świeci się kontrolka, nie dzwoni dzwonek ani po przekręceniu kluczyka ani w trakcie jazdy] - Już wiem gdzie się ustawia czas po jakim włączają się spryskiwacze świateł i czas spryskiwania - przeciwmgielne jako światła dzienne - po przekręceniu kluczyka włączają się z postojówki, ale ZAMIAST 'krótkich' włączają się przeciwmgielne - jak się przekręci włącznik to światła włączają się już normalnie, tzn. przeciwmgielne się wyłączają i włączają się normalne żarówki - ciekawe czy mając lampy przeciwmgielne z matowym spodem (czyli przystosowane do doświetlania zakrętów) to czy mogą też one pełnić wtedy rolę świateł dziennych oczywiście włącznik w trybie POSTOJOWE włącza tylko postojowe. a z tzw. systemów "zapasowych": - wsteczny zamiast kierunkowskazu - jak się spali żarówka kierunkowskazu z tyłu, to jej funkcję przejmuje żarówka od wstecznego - SPRAWDZIŁEM TO, wyciągając żarówkę kierunkowskazu - DZIAŁA skutek uboczny (bo chyba nie traktowałbym tego jako wadę) jest taki, że podczas cofania, jak wrzucam kierunkowskaz, to lampka wstecznego gaśnie (ale tylko po tej stronie, co włączony kierunkowskaz i tylko na czas włączenia kierunkowskazu - po jego wyłączeniu żaróweczka wstecznego znowu się włącza); - przód - lampka postojówki przejmuje funkcję kierunkowskazu, jak ta się spali [nie sprawdziłem - nie chciało mi się rozkręcać lampy ] - przód - lampka kierunkowskazu świeci równocześnie z postojówką, czyli pełni jej funkcję. Oczywiście świeci nie z normalną jasnością, a coś koło 10% mocy. Tył również można tak ustawić - tył - kierunkowskazy zamiast hamulca - ale dziwnie działa, bo miało to być niby ZAMIAST spalonego hamulca, a działa razem z nim śmieszny efekt. Amerykańskie światła gasną po zaciągnięciu ręcznego, ale to dotyczy tylko sytuacji, gdy włącznik świateł jest w pozycji ZERO. Jak się włączy światła normalnie, to ten trik już nie działa i można śmiało robić "boki" (drifting itp) Apropos opcji, że w trybie skandynawskim zamiast świateł mijania swiecą się przeciwmgielne, to dwie sprawy - pierwsza, że trzeba mieć lampy oznaczone napisem DRL (Daylight Running Lights) czyli przystosowane do funkcji świateł dziennych. Zastanawiam się nad czymś takim, bo wtedy włożone do lamp 'głównych' żarówki np. OSRAM NIGHT BREAKER zyskują sporo na żywotności, ale: 1. Czy ktoś wie gdzie znaleźć takie lampy?? Ponoć w standardzie są w nowych OCTAVIAch FL, ale nie znalazłem nigdzie na necie w 'wolnej' sprzedaży. 2. Mocno się zastanawiam nad wadami takiego rozwiązania, bo na forach ludzie się skarżą na ten tryb, bo albo na radiu ciągle im ktoś zwraca uwagę, że jadą na przeciwmgielnych, albo mrugają cały czas długimi, zeby sobie włączył, albo (ale to już jakiś dwuletni post i ponoć sporo się zmieniło jeśli chodzi o świadomość w temacie DRL) nasze "niebieskie władze" łapały na każdym punkcie i trzeba im było tłumaczyć, że to homologowane itd. Oczywiście po przekręceniu włącznika świateł na WŁĄCZONE gasną te przeciwmgielne i włączają się normalne lampy. I również OCZYWIŚCIE wraz z tymi przeciwmgielnymi/dziennymi są włączone postojowe. No i jeszcze dla ciekawskich - jeśli ktoś ma stary sterownik elektryki, to można sobie kupić nowszy [3C0 937 049 AJ] za 290zł na allegro i po wymienieniu sobie lamp przeciwmgielnych można włączyć doświetlanie zakrętów. Podejrzewam (ale to nie jest pewniak), że można sobie wymienić jakieś inne sterowniki, żeby mieć więcej opcji, ale nie znam się więc więcej nie mówię Muszę sprawdzić czy jak włączę równocześnie tryb skandynawski i amerykański [da się - komputer przyjmuje takie kodowanie jako poprawne], to przód reaguje poprawnie na ręczny, ale z tyłu świecą się światła - to chyba byłaby idealna kombinacja. Postaram się wrzucić coś więcej jak znajdę coś ciekawego i niestandardowego Jeśli ktoś coś słyszał na temat jakichś fajnych rzeczy, to zapraszam do podzielenia się informacjami. Będę wdzięczny za odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie dotyczące lamp DRL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 29 Października 2009 Kolego takie rzeczy to tylko w B6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2009 symeks, w swoim aucie możesz włączyć sobie kontrolkę niezapiętych pasów STG 17 instrument kodowanie 07 ??xxx: +02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach