bonito Zgłoś #21 Napisano 29 Września 2010 Ze zwiększonym zużyciem paliwa zwykłego automatu zgoda - zawsze na przekładni hydrokinetycznej będą straty (mimo dodatkowego sprzęgła obchodzącego przekładnię). Wymiana oleju - także. Ale awaryjność: hmmm... dobre automaty np. firmy ZF spokojnie wytrzymują 200 tys bez problemów, a technika DSG na razie zaczyna, za 10 lat będzie pewnie podobnie dopracowana... Jak powiedziałem - o gustach się nie dyskutuje: ja lubię miękkie działanie zwykłego automatu (czego nie ma DSG), inni wolą 0,5s szybciej do setki... Co do pojemności silników w USA - nie przesadzajmy, "normalne" samochody mają koło 3-4 litrów (nie każdy jeździ Hummerem), ja z uwagi na finanse wypożyczałem zawsze nieco tańsze pojazdy z silnikami o pojemności 2-3 litrów i nigdy nie blokowałem ruchu... bonito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #22 Napisano 4 Października 2010 Koledzy skrzynia DSG jeżeli jest sprawna to szybciej i sprawnie przerzuca biegi. Posiada dwa sprzęgła na jednym biegi parzyste a na drugim nieparzyste.Osobiście jedyny dyskomfort odczuwam przy zmianie przełożenia w dół. Co do spalania to oczywiście silniki z DSG mają mniejsze spalanie niż w klasycznym automacie. Spowodowane jest to mniejszymi stratami które generuje skrzynia DSG, po prostu jest ona bardziej efektywna i to nie polega żadnej dyskusji dowodem na to jest wykorzystanie tej skrzyni przez takich producentów jak Porsche i BMW w mniejszych silnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach