Skocz do zawartości
Lorentz

Ciemny dymek przy przyspieszaniu - b6 2.0tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem a już napewno jeśli chodzi o 2.0 TDI.

 

Proszę o pomoc - będę wdzięczny za każdy mail.

 

Przy mocniejszym przyspieszeniu ale bez wariacji czasami pojawia się ciemny dymek z rury.

 

Szczególnie to widać jak jedzie się np na 5 biegu a Dsg zrzuci na 4 przy wyprzedzaniu ?

 

Czyżby coś z PD ?

 

Odpala bez zarzutu, pali w mieście okołp 8 - 8.5. Jak jest zimny nie widać kopcenia z rury.

 

Przebieg 80 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że tak zapytam, ten dymek widzisz w lusterku, czy to na podstawie opowiadań obserwatorów Twojego wydechu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechałem za żoną która prowadziła nasze B6 . W lusterku kiedyś zauważyłem ale wówczas dałem dobrze w pedał gazu - stąd wtedy mnie to akurat nie zdziwiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sie nazywa sadza - kazdy tdi przy redukcji walnie baka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestem przewrażliwiony :512:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to sie nazywa sadza - kazdy tdi przy redukcji walnie baka :)

 

Jak ma dpf'a to nie walnie! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam u siebie DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie zeczy to chyba norma, ale osobiscie sprawdzilbym szczelnosc ukladu dolotowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie zeczy to chyba norma, ale osobiscie sprawdzilbym szczelnosc ukladu dolotowego.

Skoro brak DPFa, bączek tylko przy bucie, rozumiem, że dynamika na normalnym poziomie, to uważam, że nie ma o co kruszyć kopii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie tak jak piszesz jest to tylko przy bucie ewentualnie przy zrzuceniu biegu na niżej przy przyspieszeniu.

 

Dziękuję bardzo za wszystkie posty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że jeżeli dużo jeździsz w cyklu miejskim, sadzy naprawdę dużo odkłada się w układzie wylotowym, taki but, czasami naprawdę robi na zdrowie, ale wiadomo, temperatura oleju musi być oczywiście >80 stopni Celsjusza. Ciesz się, że jesteś szczęśliwym właścicielem auta bez DPF, poczytaj jak płaczą użytkownicy DPF śmigających po mieście, gdy im praktycznie co chwilę zapala się kontrolka. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jestem wdzięczny. Auto rzeczywiście większość jeździło w mieście i tak też jest w chwili obecnej.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

 

P.S. Za swoim służbowym nigdy nie jechałem może też tak jest :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF tak na marginesie u siebie tego nie mam, lecz u ojca w C6 jest, auto przebieg 2 tys km a tu juz kontrolka sie zapalala(był w serwisie), od tamtej pory teraz 8 tys km i nie zapala sie oby jak najdluzej

ogolnie wynalazek pseudo ekologiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie rozumiem usługa czyszczenia DPFa jest odpłatna, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w każdym Dieslu to chyba jest normalne że jak się wciśnie gaz to dym puści bo nie zdąża tego wszystkiego przerobić proste ;] ja mam przejechane 60tyś km i też to mam oczywiście w tedy jak wcisnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ech sipowitz chyba nie wiesz co to jest dpf i jak sie go oczyszcza, gdzies dzwoni tylko nie wiadomo w ktory kosciele. czytasz i nie wiesz o czym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
le wiadomo, temperatura oleju musi być oczywiście >80 stopni Celsjusza.

 

a nie czasami 90 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ech sipowitz chyba nie wiesz co to jest dpf i jak sie go oczyszcza, gdzies dzwoni tylko nie wiadomo w ktory kosciele. czytasz i nie wiesz o czym.

Masz rację, jestem zielony jak łąka wiosną... :] Biedaku...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260

Tylko teraz nie mów, że Ci głupio i gorąco przepraszasz...

a nie czasami 90 ?

Wszelka dokumentacja jasno sugeruje, że powyżej 80, 90 oczywiście jak najbardziej wskazane. Dla nieuważnych, takich jak np. wawrzik23, mowa o temperaturze oleju, nie płynu G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz rację, jestem zielony jak łąka wiosną... :] Biedaku...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260

Tylko teraz nie mów, że Ci głupio i gorąco przepraszasz...

 

Wszelka dokumentacja jasno sugeruje, że powyżej 80, 90 oczywiście jak najbardziej wskazane. Dla nieuważnych, takich jak np. wawrzik23, mowa o temperaturze oleju, nie płynu G12.

 

oj bedzie komus glupio :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oj bedzie komus glupio :P

 

jak już mu nie jest :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności