kowal.1 Zgłoś #4681 Napisano 1 Stycznia 2018 Dnia 12.08.2008 o 23:07, bc_lESZCZ napisał: A passat to niby gdzie ma silnik ? w bagażniku ? Nie licząc 2.8 V6 i sporej części 2.5 V6 TDI to znakomita większość Passatów ma napęd tylko na przód i ludzie muszą z tym żyć .... ja z kolei od 5 lat jeżdżę autem wyłącznie z tylnym napędem i też sobie radzę. 4x4 jest super ale bez tego też można jechać bezpiecznie i komfortowo trzeba tylko dostosować się do charakterystyki prowadzenia się auta No i właśnie przy prędkościach powyżej 130km/h auto z napędem na jedną oś przy tym samym silniku będzie bardziej dynamiczne. 4x4 przydaje się w zimę w trudnych warunkach, no i w trudnym terenie, gdzie ośka może się "zakopać" auta z napędem 4x4 ustępują przednionapedowcom miejsca o takiej samej mocy tylko I wyłącznie w kwestii osiągów tylny napęd ogranicza ale I przełożenia w skrzyni. Mam paseratti b5 2.8 4 motion I oprócz tego że przydało by mi się z 50 ps nie mogę mu nic zarzucić. jeśli ktoś zna lekarstwo na to zachmurzenie prosiłbym o kontakt Dnia 17.08.2008 o 01:59, Gość Rogas napisał: Bo to chyba sa argumenty w stylu "nie mam wiec bede krytykował" No offence ale tak to odbieram. To troche jak dyskusja z ludźmi którzy ściągną z niemiec aut z zawieszeniem -70mm, twardym jak skala i mowią "mam takie bo lubię szybką jazdę" tylko potem toczą się 20km/h bo w aucie wszystko fruwa jeżdżę qattrowkami od wielu lat I nie zamieniłam tego napędu czy latem czy zima. oprócz rozpedzania jest jeszcze hamowanie zwalnianie to tez da się wykorzystać masa jest wrogiem przyspieszenia jeśli chodzi 4x4 ale w zakrętach bez porównania passata 4motion mam pierwszy raz ale audi się chowa Dnia 30.10.2017 o 19:47, ToniK napisał: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź czyli w B5 rozumiem że napęd jest bez obsługobsługowy A jakieś sugestie co do mojego problemu? proponuje na zbieżność I kąty pojechać gdzieś indziej gdyż jak gumy sa słabe to nie da się geometrii poprawnie stwierdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4682 Napisano 3 Stycznia 2018 Dnia 1.01.2018 o 04:04, kowal.1 napisał: proponuje na zbieżność I kąty pojechać gdzieś indziej gdyż jak gumy sa słabe to nie da się geometrii poprawnie stwierdzic miałem bardzo długą przerwę w poruszaniu się moim paskiem dlatego nic nie robiłem z ww. problemem i nawet przez chwilę o nim zapomniałem/ sporadycznie jeździła nim moja żona ale ostatnio dała mi do zrozumienia że moje auto dziwnie się prowadzi - i nagle błysk przypomniałem sobie o problemie...siadam za kółkiem i faktycznie nie było różowo więc podjechałem na zaprzyjaźnioną stacje d. i co następuje: 1. oba górne tylne wahacze do wymiany, 2. wahacze poprzeczne(środkowe) tylne do wymiany-> do łożysk nie wchodzi wahacz i centralnie jest przesunięty 3. zbieżność kół do ustawienia; ktoś miał styczność z podobną naprawą kwestią kosztów i polecanych podzespołów? z góry dzięki za wszelakie informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżahym Zgłoś #4683 Napisano 12 Stycznia 2018 Krótko i na temat: jestem już po pierwszych testach na wiązce zrobionej przez kolegę piotraskbw i jak najbardziej polecam!!! Solidnie zrobione i koszty rozsądne. Zastosowałem cewki 07K905715F i na takim zestawie wreszcie jeździ się tak jak powinno-zero szarpnięć i ładnie idzie z dołu. Polecam taki mod! Pozdr! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADR2441 Zgłoś #4684 Napisano 13 Stycznia 2018 czekam niecierpliwie na wiazke od piotraskbw byc moze i moje passeratti zacznie normalnie jezdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bl4dy Zgłoś #4685 Napisano 23 Stycznia 2018 Potrzebuję Waszej porady. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu rano i w okolicach 3 - 4 tys obr. słychać brzęczenie łańcucha. Na razie delikatne i nic się z tym nie zmienia. Pytanie jak to może w praktyce wyglądać. Czy będzie to coraz głośniej słychać i w pewnym momencie naprawa będzie nieunikniona czy w pewnym momencie wszystko walnie i remont silnika nieunikniony? Pytam, bo nie wiem czy można z tym jeszcze trochę pośmigać czy trzeba już naprawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4686 Napisano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Z tym remontem to bym nie przesadzał, bo aż takiej tragedii nie ma Jest kilka możliwych przyczyn kiepskie smarowanie za małe ciśnienie padnięte zawory zwrotne pod kolektorem dolotowym zabite panewki połamane ślizgi lub ich wręcz brak Jak zwykle zaczynamy od eliminowania przyczyn od tych najtańszych VAG - kontrola przestawienia wałków Sprawdzenie ciśnienia oleju Czyszczenie sitka smoka Zmiana stosowanego oleju wymiana zaworów pod kolektorem wymiana napinaczy i łańcucha / panewki (sam nie wiem co tańsze) Zapożyczony post z forum a6klub polska Panowie dorzucę swoje 3 grosze do tematu bo akurat przerabiam wszystko z racji wygrzebanego silnika. Sprawdzić napinacz zmiennych faz rozrządu można w banalny sposób trochę mi to zajęło zanim do tego doszedłem ale się udało a no i trzeba mieć kabelek i vaga albo kolegę ze sprzętem. Rozgrzewamy auto podpinamy vaga blok podajże 3 tam gdzie jest wyprzedzenie zapłonu i patrzymy jaka jest wartość na wolnych obrotach jeśli jest stała i nieznacznie co jakiś czas sie zmienia nieznacznie tzn. że jakiś zapłonik wyleciał. Ale jeśli wartości nie są stałe i zmieniają sie ciągle nie osiągając spokoju należy zabrać sie za wymiany regulatorów. I teraz najlepsze krótki opis o co biega: Napinacz ten reguluje faza rozrządu walka ssącego po to żeby więcej mieszanki sie dostawało do silnika i było więcej mocy, całkowicie przypadkiem na tym samym Walku jest magiczny czujnik g40 i g 170 chyba juz nie pamiętam które to odpowiadają za zapłon. I teraz najlepsze w momencie gdy pada zmienna faza łańcuch jest luźno i ta faza pływa czyli raz przyspiesza raz opóźnia zapłon!!! Powody kiepskie smarowanie za małe ciśnienie zabite panewki połamane ślizgi lub ich wręcz brak wszystkie one mogą wystąpić i powodować anomalia w pracy naszych maleństw. Do Aso nie ma co dzwonić bo oni nie maja o tym pojęcia i nie wiedza o co biega wydzwoniłem godziny aby sie czegoś dowiedzieć i ich pomoc i diagnoza stawiała na świece przepustnice przepływkę welurowe dywaniki w zimie :-P Porady tej również na próżno szukać po sieci bo nikt nie ma o tym pojęcia przynajmniej ja nie znalazłem. Mam nadzieje ze sie przyda jak cos to zapraszam pomogę w temacie. Inny post z tego samego wątku Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21. U mnie też zaczyna hałasować więc jak się zrobi cieplej to biorę się za serducho mojej kury. Edytowane 24 Stycznia 2018 przez piotraskbw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4687 Napisano 8 Lutego 2018 Może to jest na forum ale szukałem i w mogłem znaleźć więc pytam w tym miejscu potrzebuje informacji czymś można zastąpić przycisk podgrzewania przedniej szyby jak ze zdjęcia i jaki przycisk można zamontować w środek kratek nawiewu od Superb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4688 Napisano 8 Lutego 2018 @ToniK http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/schalter.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4689 Napisano 9 Lutego 2018 18 godzin temu, marcin_pesel napisał: @ToniK http://www.passatplus.de/umbauteile/schalter/schalter.htm Dzięki są jakieś zamienniki bo oryginały na rynku wtórnym ciężko dostać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4690 Napisano 9 Lutego 2018 Zamienników brak. Najtaniej i najłatwiej znaleźć kontrolkę air bag, ale to tylko kontrolka, nie przycisk. Za resztę chcą chore pieniądze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej8612 Zgłoś #4691 Napisano 25 Lutego 2018 Ma ktoś może przewody od układu chłodzenia? Albo może wymieniał niedawno te metalowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kam Zgłoś #4692 Napisano 2 Marca 2018 Witam czy można wymienić pompę wody bez zdjęcia rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf Zgłoś #4693 Napisano 2 Marca 2018 Oprócz paska nic więcej nie musisz zdejmować, Tu masz zaznaczoną pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kam Zgłoś #4694 Napisano 2 Marca 2018 Czyli czeka mnie ponowne ustawienie paska? Czy laik sobie z tym poradzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToniK Zgłoś #4695 Napisano 4 Marca 2018 mam pilne pytanie - w 4 Motion V6 tylne tarcze hamulcowe mają rozmiar 256/22 mm czy podejdą tarcze o rozmiarze 269/22 mm bez wymiany zacisków?? pytam bo mogę kupić okazyjnie takie tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablowawa1974 Zgłoś #4696 Napisano 5 Marca 2018 Witam nieliczną grupę posiadaczy tego wspaniałego auta:) Świetnie i bezawaryjnie się jeździło przez lata ale wiek zaczyna robić swoje, mianowicie problem dotyczy wrzucania jedynki (manual), wrzucanie jedynki powoduje już praktycznie za każdym razem niemiły przeciągły zgrzyt, czy to wrzucam ruszając, czy redukując z dwójki (wtedy gorzej zgrzyta). Problem narastał od dłuższego czasu ale aktualnie wymaga już interwencji. Poza tym żadnych innych negatywnych objawów na szczęście brak. Przebieg około 165.000 km, z tego z 75% po mieście, od przebiegu 45.000 km, około 11 lat temu instalacja gazowa Landi Renzo (ostatnio wymienione wtryski). Ktoś ma może pomysł co to może być po tym krótkim opisie objawów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekk20 Zgłoś #4697 Napisano 5 Marca 2018 Pytanie do posiadaczy, krótkie i na temat Warto kupić takie auto w gazie i 4x4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #4698 Napisano 5 Marca 2018 Warto 2 godziny temu, pablowawa1974 napisał: czy redukując z dwójki (wtedy gorzej zgrzyta Się nie dziwię, że jedynka przestaje Ci działać jak Ty tak skrzynie traktujesz... Kiedy wrzuca się jedynkę tylko i wyłącznie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablowawa1974 Zgłoś #4699 Napisano 5 Marca 2018 9 minut temu, Dreyfus napisał: Warto Się nie dziwię, że jedynka przestaje Ci działać jak Ty tak skrzynie traktujesz... Kiedy wrzuca się jedynkę tylko i wyłącznie?? Tylko na ostrym podjeździe do góry z garażu, najpierw 50 metrów prostej i brama pomiędzy. Nie mówię, że dobrze traktowałem ale tak czy inaczej problem jest ze sprzęgłem? Skrzynią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4700 Napisano 6 Marca 2018 A olej w skrzyni kiedy zmieniany i czy w ogóle jest jego właściwy stan? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach