Skocz do zawartości
vw_piotr

Świst turbiny w zakresie 1900-2300obr/min

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po demontażu turbosprężarki, została zregenerowana. po zamontowaniu okazało się, że na 2 biegu jest świst (modulowany jak syrena policyjna) w zakresie 1900-2300 obrotów. świst występuje tylko podczas jazdy i podczas przyśpieszania, na biegu jałowym nie występuje ta przypadłośc. turbosprezarka zostala na nowo zdemontowana i zamontowanoi raz jeszcze uszczelniarcze i lozysko. nastepnie zostala zamontowana, zalana nowym olejem i problem nadal wystepuje, ale ciszej, ale dodatowo przy mocnym dpnieciu lekko wyleci czarny dymek

 

ktoś się spotkał ?

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Ja sie spotkałem,regenerowane tak maja ze wydaja jakieś dziwne dźwięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dźwięk występuje tylko podczas jazdy to może to nie dmuchawka ? skoro jej nie słychać ba iegu jałowym podczas podnoszenia prędkości obrotowej silnika to dlaczego miałaby dźwięczeć podczas jazdy ? Może dźwięk o którym piszesz jest jakąś "sumą" innych dźwięków tzn przekoszone ustawienie kierownic powietrza, szczeliny itp tym bardziej że jest modulowany. Chyba że ewidentnie jest to dźwięk turbosprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem że u mnie przy przyśpieszaniu też słychać świst turbiny.

Mam wrażenie że wydobywa się to jak by z głośników.

Co może być tego przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio zauważyłem że u mnie przy przyśpieszaniu też słychać świst turbiny.

Mam wrażenie że wydobywa się to jak by z głośników.

Co może być tego przyczyną ?

 

przecież musi być lekki świst gdy przyspieszasz wkońcu turbina pompuje powietrze ..................

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież musi być lekki świst gdy przyspieszasz wkońcu turbina pompuje powietrze ..................

Wydawało mi się że wcześniej tego nie było. Chodź nie ukrywam że nigdy na to nie zwróciłem uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydawało mi się że wcześniej tego nie było. Chodź nie ukrywam że nigdy na to nie zwróciłem uwagi.

 

wiesz turbinę musi być trochę slychać ważne żeby nie świszczała nienaturalnie tzn ostry głośny świst i grzechotanie a druga sprawa to wydaje mi się że jeśli jest duzy mróz to wszystko chodzi inaczej wiem z autopsji na moim b6 1.9 że jak jest mróż to i poduszki skrzyni skrzypią przekładnia chodzi głośniej i turbinka trosze glośniej powietrze pompuje wiec nie przejmowac sie i jeździć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od dłuższego czasu wożę się z tym problemem a mianowicie podczas przyspieszania (pod obciążeniem - głównie podczas ruszania z miejsca ) w zakresie ok 1900obr. strasznie "świszczy" z turbiny. Dolot po oględzinach wygląda na szczelny (przy zatkaniu ręką zasysa i trzyma podciśnienie) Ostatnio u mechanika zaobserwowałem że ciśnienie ucieka przez otwór dźwigni łopatek zmiennej geometrii (w tym miejscu jest trochę okopcona obudowa turbo). To samo potwierdził po szybkich oględzinach serwis PEZAL w Gdańsku - i zasugerował wymianę turbiny na nową. Tu mam pytanie czy ktoś miał podobną przypadłość i czy idzie to naprawić (uszczelnić) ? Druga sprawa to czemu tak się dzieje ? czemu spaliny nie uciekają tam gdzie mają mniejszy opór tylko przez mikro otwór ? Dodam że podczas jazdy nie odczuwam spadku mocy , nie miałem żadnych błędów - tylko ten wkurzający świst przy przyspieszaniu. Ewentualnie może ktoś polecić sprawdzonego speca od tych przypadłości w Gdańsku ?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg pkt 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że regeneracja turbiny wystarczy. Sam ostatnio to robiłem, mocno ciekło z niej i naprawili ;) Też nie miałem spadków a jednak lało się z passata jak z krowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, od dłuższego czasu wożę się z tym problemem a mianowicie podczas przyspieszania (pod obciążeniem - głównie podczas ruszania z miejsca ) w zakresie ok 1900obr. strasznie "świszczy" z turbiny. Dolot po oględzinach wygląda na szczelny (przy zatkaniu ręką zasysa i trzyma podciśnienie) Ostatnio u mechanika zaobserwowałem że ciśnienie ucieka przez otwór dźwigni łopatek zmiennej geometrii (w tym miejscu jest trochę okopcona obudowa turbo). To samo potwierdził po szybkich oględzinach serwis PEZAL w Gdańsku - i zasugerował wymianę turbiny na nową. Tu mam pytanie czy ktoś miał podobną przypadłość i czy idzie to naprawić (uszczelnić) ? Druga sprawa to czemu tak się dzieje ? czemu spaliny nie uciekają tam gdzie mają mniejszy opór tylko przez mikro otwór ? Dodam że podczas jazdy nie odczuwam spadku mocy , nie miałem żadnych błędów - tylko ten wkurzający świst przy przyspieszaniu. Ewentualnie może ktoś polecić sprawdzonego speca od tych przypadłości w Gdańsku ?

 

Witaj. Jeśli chodzi o nieszczelnośc turbo to mam to samo i w tym samym miejscu. Ta dźwignia pracuje a co za tym idzie, się zużywa. W moim przypadku jeszcze nie gwiżdze ani też nie wyje dlatego z tym jeżdze dalej, jedynie co słychać to lekkie tak jakby chrobotanie przy ok 1800-2100 tyś. obrotów. Jeśli interesuje Cie naprawa a dokłądnie turbo na nowym ( nie regenerowanym) rdzeniu to pisz na priv. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jeżeli chodzi o dynamikę to nic mu nie brakuje, oleju ani płynów nie ubywa jedyne co to pisk którego chciałbym się pozbyć, ale nie za wszelką cenę. Wymiana turbo na nowe to już dość poważny wydatek i w tej chwili nie jestem na to gotowy, dlatego szukam tańszej alternatywy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiłem o wymianie na całkowicie nowe tylko na naprawe. Nie jest ona regenerowana tylko posiada cały nowy rdzen wraz z łożyskami, kołem kompresji,wirnikiem etc, zostaje tylko obudowa od strony zimnej, zawór, geometria. Po takim zabiegu masz praktycznie nowe turbo w cenie regenerowanej. Co do tego pisku to prawdopodobnie koło kompresji ociera o obudowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być też tak, że masz termicznie i trwale odkształcony kolektor wydechowy (bywa w tych silnikach z DPF) lub zawór EGR. W procesie wypalania DPF spaliny mają dużo większą temperaturę potrzebną do spalenia sadzy z DPF. W wyniku tych małych nieszczelności turbo będzie dosyć głośno gwizdało, szczególnie pod dużym obciążeniem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie pytanie u mnie słychac świst turbiny od niskich obrotów od 1000 i jest słyszalny wewnątrz samochodu powyżej 2500 obrotów jest nie słyszalny przez prace silnika.Mam wyciety katalizator czy to może byc głowna przyczyna????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności