Arturo456 Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2009 Wjechałem dziś w kałużę (nie mam dolnej osłony silnika).. chwilę potem załączyłem max nawiew na przednią szybę z klimą.. auto zgasło. Za chwile uruchomiłem, doterkotałem jakoś do domu (słabe przyśpieszenie, co chwile zapalały się kontrolki poduszki i ABS, szyby zaczęły się powoli otwierać/zamykać magnetofon beta się "resetował").. dojechałem, zostawiłem paska na kilka godzin. Po tym czasie uruchomiłem auto bez problemu.. wszystko działa itp ale po wyłączeniu zapłonu już nie uruchomiłem auta. Szybkie sprawdzenie miernikiem i: aku poniżej 12V, przy uruchomionym silniku ~12V i spada czyli brak ładowania co mogło się stać? jak najłatwiej zdemontować alternator w AWT? czy trzeba demontować zderzak, chłodnicę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 Witam! Nie trzeba demontować chłodnicy. Wystarczy zdjąć wentylator który jest osadzony na sprzęgle wiskotycznym. Blokujesz wentylator , z tyłu jest jedna śruba inbusowa co trzyma wisko i ją odkręcasz. Po wyciągnięciu wentylatora odkręcasz alternator i gotowe. Dokładny opis jest na forum dzieki niemu wyciągnąłem alternator. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2009 dzięki.. jutro zabieram się za demontaż. Zrobię fotki może się komuś przyda, bo na forum o AWT niewiele Czy mogły skończyć się szczotki i przestał alternator dawać prąd? Czy może raczej regulator napięcia i diody w nim? Jak sprawdzić dokładnie alternator/regulator napięcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #4 Napisano 21 Września 2009 dzięki.. jutro zabieram się za demontaż. Zrobię fotki może się komuś przyda, bo na forum o AWT niewiele Czy mogły skończyć się szczotki i przestał alternator dawać prąd? Czy może raczej regulator napięcia i diody w nim? Jak sprawdzić dokładnie alternator/regulator napięcia? Nie wiem jak jest w benzynie, ale w moim "klekocie" szczotki są zespolone razem z regulatorem (część z zasady nierozbieralna - ale na forum już podobno ktoś wymieniał szczotki domowym sposobem). U mnie padł regulator i wykręciłem (wyjąłem) alternator tak jak pisze Sywek z tym że nie wyjmowałem wisko (odkręciłem je lekko i wypchnąłem w kierunki chłodnicy - około 2 cm). Wtedy bez problemu wyjąłem alternator razem ze śrubą (jest wycięcie w obudowie gdzie śruba wychodzi razem z alternatorem). Nie trzeba jej do końca wyjmować. Tak było u mnie - nie oznacza to że podobnie jest u Was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2009 (edytowane) Już jestem po naprawie. Uszkodzony był regulator napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami i nie widzę sensu żeby w niego ingerować, próbować wymieniać szczotki czy lutować nowe diody), szczotki miałem ~7mm a alternator to Bosh 90A. Niestety bez zdjęcia wentylatora się nie obeszło. Śruba którą jest przykręcony wentylator jest z normalnym gwintem czyli odkręcamy w lewo. Wyłamanie listków radiatora wentylatora nic nie daje więc w AWT jak ktoś ma oryginalne śruby można sobie to darować. Niestety niema też wycięcia w alternatorze o którym pisano.. po prostu dolną śrubę trzeba wyjąć. Za całą zabawę zapłaciłem 200zł. Zaniosłem alternator do zakładu w Zabrzu na Wolności na przeciw hali pogoni i po 2óch godzinach odebrałem w pełni zregenerowany (wymiana regulatora, łożysk i przelutowanie połączeń uzwojenia). W Besmarex Zabrze za regulator życzą sobie 280zł poniżej fotki z całej zabawy Edytowane 22 Września 2009 przez Arturo456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2009 Już jestem po naprawie. Uszkodzony był regulator napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami i nie widzę sensu żeby w niego ingerować, próbować wymieniać szczotki czy lutować nowe diody), szczotki miałem ~7mm a alternator to Bosh 90A. Niestety bez zdjęcia wentylatora się nie obeszło. Śruba którą jest przykręcony wentylator jest z normalnym gwintem czyli odkręcamy w lewo. Wyłamanie listków radiatora wentylatora nic nie daje więc w AWT jak ktoś ma oryginalne śruby można sobie to darować. Niestety niema też wycięcia w alternatorze o którym pisano.. po prostu dolną śrubę trzeba wyjąć. Za całą zabawę zapłaciłem 200zł. Zaniosłem alternator do zakładu w Zabrzu na Wolności na przeciw hali pogoni i po 2óch godzinach odebrałem w pełni zregenerowany (wymiana regulatora, łożysk i przelutowanie połączeń uzwojenia). W Besmarex Zabrze za regulator życzą sobie 280zł poniżej fotki z całej zabawy A u mnie w TDI jest wycięcie (jak widać Niemiec w TDI o tym pomyslał) - fotka poniżej zapożyczona z allegro łapy mocującej alternator, mam nadzieję że będzie czytelna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki1231 Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2014 ja wymieniałem w 1.8 T ta srube da sie wykrecic trzeba miec patent na to 2h i alternator nowy wsadzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriiu Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2015 Możesz zdradzić swój patent ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach