Skocz do zawartości
Arturo456

alternator - brak ładowania demontaż AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Wjechałem dziś w kałużę (nie mam dolnej osłony silnika).. chwilę potem załączyłem max nawiew na przednią szybę z klimą.. auto zgasło.

Za chwile uruchomiłem, doterkotałem jakoś do domu (słabe przyśpieszenie, co chwile zapalały się kontrolki poduszki i ABS, szyby zaczęły się powoli otwierać/zamykać magnetofon beta się "resetował").. dojechałem, zostawiłem paska na kilka godzin. Po tym czasie uruchomiłem auto bez problemu.. wszystko działa itp ale po wyłączeniu zapłonu już nie uruchomiłem auta.

 

Szybkie sprawdzenie miernikiem i:

 

aku poniżej 12V, przy uruchomionym silniku ~12V i spada czyli brak ładowania :mad:

 

co mogło się stać?

jak najłatwiej zdemontować alternator w AWT?

czy trzeba demontować zderzak, chłodnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie trzeba demontować chłodnicy. Wystarczy zdjąć wentylator który jest osadzony na sprzęgle wiskotycznym. Blokujesz wentylator , z tyłu jest jedna śruba inbusowa co trzyma wisko i ją odkręcasz. Po wyciągnięciu wentylatora odkręcasz alternator i gotowe. Dokładny opis jest na forum

dzieki niemu wyciągnąłem alternator. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki.. jutro zabieram się za demontaż. Zrobię fotki może się komuś przyda, bo na forum o AWT niewiele :)

Czy mogły skończyć się szczotki i przestał alternator dawać prąd? Czy może raczej regulator napięcia i diody w nim?

Jak sprawdzić dokładnie alternator/regulator napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki.. jutro zabieram się za demontaż. Zrobię fotki może się komuś przyda, bo na forum o AWT niewiele :)

Czy mogły skończyć się szczotki i przestał alternator dawać prąd? Czy może raczej regulator napięcia i diody w nim?

Jak sprawdzić dokładnie alternator/regulator napięcia?

 

Nie wiem jak jest w benzynie, ale w moim "klekocie" szczotki są zespolone razem z regulatorem (część z zasady nierozbieralna - ale na forum już podobno ktoś wymieniał szczotki domowym sposobem). U mnie padł regulator i wykręciłem (wyjąłem) alternator tak jak pisze Sywek z tym że nie wyjmowałem wisko (odkręciłem je lekko i wypchnąłem w kierunki chłodnicy - około 2 cm). Wtedy bez problemu wyjąłem alternator razem ze śrubą (jest wycięcie w obudowie gdzie śruba wychodzi razem z alternatorem). Nie trzeba jej do końca wyjmować. Tak było u mnie - nie oznacza to że podobnie jest u Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po naprawie. Uszkodzony był regulator napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami i nie widzę sensu żeby w niego ingerować, próbować wymieniać szczotki czy lutować nowe diody), szczotki miałem ~7mm a alternator to Bosh 90A.

 

Niestety bez zdjęcia wentylatora się nie obeszło. Śruba którą jest przykręcony wentylator jest z normalnym gwintem czyli odkręcamy w lewo.

Wyłamanie listków radiatora wentylatora nic nie daje więc w AWT jak ktoś ma oryginalne śruby można sobie to darować. Niestety niema też wycięcia w alternatorze o którym pisano.. po prostu dolną śrubę trzeba wyjąć.

 

Za całą zabawę zapłaciłem 200zł. Zaniosłem alternator do zakładu w Zabrzu na Wolności na przeciw hali pogoni i po 2óch godzinach odebrałem w pełni zregenerowany (wymiana regulatora, łożysk i przelutowanie połączeń uzwojenia). W Besmarex Zabrze za regulator życzą sobie 280zł :D

 

poniżej fotki z całej zabawy

Zdjecie-0003.jpg

Zdjecie-0004.jpg

Zdjecie-0005.jpg

Zdjecie-0006.jpg

Edytowane przez Arturo456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już jestem po naprawie. Uszkodzony był regulator napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami i nie widzę sensu żeby w niego ingerować, próbować wymieniać szczotki czy lutować nowe diody), szczotki miałem ~7mm a alternator to Bosh 90A.

 

Niestety bez zdjęcia wentylatora się nie obeszło. Śruba którą jest przykręcony wentylator jest z normalnym gwintem czyli odkręcamy w lewo.

Wyłamanie listków radiatora wentylatora nic nie daje więc w AWT jak ktoś ma oryginalne śruby można sobie to darować. Niestety niema też wycięcia w alternatorze o którym pisano.. po prostu dolną śrubę trzeba wyjąć.

 

Za całą zabawę zapłaciłem 200zł. Zaniosłem alternator do zakładu w Zabrzu na Wolności na przeciw hali pogoni i po 2óch godzinach odebrałem w pełni zregenerowany (wymiana regulatora, łożysk i przelutowanie połączeń uzwojenia). W Besmarex Zabrze za regulator życzą sobie 280zł :D

 

poniżej fotki z całej zabawy

 

A u mnie w TDI jest wycięcie (jak widać Niemiec w TDI o tym pomyslał) - fotka poniżej zapożyczona z allegro łapy mocującej alternator, mam nadzieję że będzie czytelna

726571240.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem w 1.8 T ta srube da sie wykrecic trzeba miec patent na to :D 2h i alternator nowy wsadzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zdradzić swój patent ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności