Skocz do zawartości
malard

Błąd P0605 16989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś spotkał się z takim błędem

16989 P0605 Moduł kontroli wewnętrznej – pamięć odczytowa (EPROM) – błąd B

 

jechałem na tempomacie prędkość około 120 km/h po naciśnięciu hamulca ( łagodne hamowanie) silnik mi zgasł, po odpaleniu zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, zatrzymałem się po ponownym odpaleniu było ok przejechałem jakieś 500 m i znów zaczęła migać. Zatrzymałem się odczekałem około 10 do 15 min odpaliłem i było już ok. Przejechałem jakieś 300 km i nic się nie świeci.

Macie może pomysł co może być przyczyną????

 

silnik 1,9 AVF

Edytowane przez malard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że nie ma w opisie jakie to dokładnie auto, ale coś znalazłem:

605c.th.jpg

Pozdrawiam

ps. widzę, że edytowałeś ;), i ja dobrze trafiłem z silnikiem i autem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie co oznacza błąd 0605???tzn. wiem co on oznacza ale gdzie się znajduje ów zawór???

Objawia mi się to tym że auto gaśnie chwilę po odpaleniu zaczyna mrugać kontrolka świec i wywala ten błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc , widze ze masz taki sam problem jak ja, bład p0605, mam takie samo auto jak ty czyli czyli silnik BMR, u mnie jest ten problem od sierpnia, czasami auto odpali i jest ok ale czesciej odpala i po paru sekundach gasnie i wlacza sie kontrolka od swiec. Mam swoj warsztat i pruboje rozwiazac ten problem, napisze ci co juz zrobilem w tym kierunku a nie dalo to zadnego efektu, sprawdzone napiejcia na ecu, wumieniony przekaznik pod maska od napiecia na ecu, zregenerowany sterownik z blokada kierownicy, wymieniony rozrusznik, pod kierownica powymieniane przekazniki, wymieniony filtr paliwa, sprawdzone bezpieczniki, jazda na drugim kluczyku, wyjety i wymyty dpf i nadal zero efektow, napisz mi o jaki zawor pytasz ? Postaram sie Ci pomoc, moze razem rozwiazemy ten problem zanim wymienimy glowne sterowniki ecu.

Pozdrawiam Daniel Filoniuk

Edytowane przez Daniel_F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zaworem to już nie ważne. Bo jest to błąd P0605. Poprzedni właściciel auto serwisował i znalazłem fakturę z 15.06.2012. z dopiską "uszkodzony sterownik silnika" i trzy dni później "wymieniono sterownik silnika" . Z tego co mówił nieco wcześniej usunął DPF i założył dodatkowy immobiliser. Myślałem że może to powoduje błędy ECU, ale skoro ty masz DPF..., a może montowałeś jakieś dodatkowe zabezpieczenia lub bawiłeś się przy ECU, to był by to jakiś trop...

( Ja wymieniłem przepustnicę i filtr paliwa, robiłem przymiarki do pompy paliwa ale filtr zawsze jest pełny, rozrusznik odpuściłem)

Pozdrawiam Grzesiek

Edytowane przez gregos
dopisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zadnych dodatkowych imobilajzerów nie montowalem, dpf mam, zmienialem silnik w kwietniu na BMN, bo w BMR spalil sie tlok , ale to wszystko to samo tyle ze pompe oleju mam na lancuchu, i miska z czujnikem mi nie podeszla i mam miske bez czujnika i wysietla niski stan oleju przy uruchomieniu, ale to chyba nie ma nic do rzeczy jezeli 4 miesiace bylo ok. Jak mi silnik gasnie lub potrafi najpierb pszerwac odciac na chwile ale nie zgasnie to slysze jak przekaznik ktorys odcina pod kierownica, jest tez czasami tak ze po wylaczeniu silnika po tzw przerwaniu bo wiem ze zaraz zgasnie i wyjme kluczyk ze stacyjki jak pogasna zegary to pompa paliwa podaje wlacza sie ze 3-4 razy, i wtedy odpalam i juz nie gasi go ani nie ewieca sie swiece, tak jakby to mialo jakas zaleznosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy zawsze wywali Ci ten błąd? Bo u mnie jest tak że jak auto odpalę i stoje to poprostu zgaśnie i nie mam żadnych błędów, ale jak prubuję ruszyć to nim szarpnie zgaśnie i wywali błąd, jeżeli jadę, szarpnie wywali błąd ale nie zgaśnie. Czasami mam tydzień spokoju i zauważyłem że problem wraca jak po raz pierwszy danego dnia odpalę auto, przejadę z 1500m (tyle mam do sklepu z trunkami) zgaszę kupię piwo , wracam i po zapaleniu od razu jest szarpnięcie i spiralka

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://forum-mechanika.pl/threads/kod-b%C5%82%C4%99du-vag-0605.14735/

To link do forum mechaników gdzie założyłem ten temat, jest tam parę odpowiedzi jak sprawdzić czy to ECU może tobie coś powiedzą te opisy bo ja będe długo kombinował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy mi nie szarpal, ale wczesniej na poczatku tak bylo ze gasł i bledow nie bylo w kompie, a teraz nawet jak dobrze jest nie zgasnie i nie zapali swiec to i tak na kompie jest ten blad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle się wyraziłem z tym szarpaniem , pasior ma dni że musi sobie zgasnąć po odpaleniu, zazwyczaj do jednej minuty po uruchomieniu i jeżeli ruszę autem do tej jednej minuty, a trafię w jego zły dzień, to właśnie mam takie szarpnięcie.

Z resztą nie ważne, spróbuje pomierzyć prądy dochodzące do ECU może tam coś znajdę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnik kompa jest na podszybiu sa tam 2 wtyczki, musisz odpiac obydwie, lrwa jest mniejsza ktotsza, i jedt podzielona na jednej stronie beda malutkie piny jest ich duzo, a w drugiej czesci jest 6 duzych pinow 3 sa od plusa i chyba 3 masy, wrz woltomiez i spina plusy z kostki bezposrednio do minusa z akumulatora i krecisz silnikem, i odwrotnie, jak bedziesz plusa mierzyl to nie moze podczas rozruchu spasc ponizej 10 v a minus musi wiec mniej niz 1 om, czekam wiec na twoja odp co do zmierzonych wartosci, zmiez rowniez napiecie samego aku podczas rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze czy masz jakieś inne błędy oprócz p0605?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , pojawialy sie jeszcze 2 bledy obydwa zwiazane z ecu, uszkodzenie sterownikow mowily, ale daja sie skasowac i nie wracaja, p0605 tez mozna skasowac lecz po odpaleniu powraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój wraca dopiero po szarpnięciu prądy ECU masz na priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, problem usunięty.

Powód; W aucie trzy lata temu usunięto DPF, oraz nieumiejętnie zmieniono program, niby wszystko ok, ale autko od czasu do czasu zgasło to przy ruszaniu, to po odpaleniu, aż w końcu po trzech latach wywaliło błąd pamięci P0605

Leczenie polegało na zformatowaniu sterownika ECU i wgraniu na nowo systemu, następnie usunięto DPF w programie i hula.

UWAŻAĆ KOMU DAJEMY GRZEBAĆ W AUCIE

Edytowane przez gregos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności