Skocz do zawartości
Straszny

Gaśnie, szarpie, ubywa cieczy chłodzącej... co to takiego

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie (i Panie?)

Mam takie utrapienie - zaczęło się od ubywającej cieczy chłodzącej. Następnie rano zacząłem miewać problemy z odpaleniem silnika (dłużej trzeba kręcić, następnie zapala równo - bez szarpnięć). Teraz dodatkowo w momencie dojeżdżania do skrzyżowania i wysprzęglenia go przy wysokich obrotach gaśnie (obroty spadają i nie zatrzymują się w okolicy 800-900 tylko lecą tak do 400 - w efekcie gaśnie). Przy przegazowaniu go, jak wraca do 800 obrotów to coś go szarpie. Zdaża się również, że przy prędkości 80-100 km nagle silnik zaczyna szarpać...

 

Byłem już u kilku mechaników w Krakowie i nic... nikt nie wie jak mi pomóc

Sprawdziłem:

- pompowtryskiwacze - OK

- podpięcie do komputera - Żadnych błędów

- filtr cząstek stałych - przy podpięciu kompa wychodzi że OK

 

Nie ma wyraźnego wycieku cieczy chłodzącej - nigdzie nie widać śladu odparowania itd...

Silnik jest nieco zmulony w porównaniu do drugiego passata z tym samym silnikiem, którego mam.

 

 

W czym może być rzecz?

- chłodnica spalin ?

- zapchany kolektor dolotowy ?

- problemy z głowicą ?? (raczej bym wykluczył)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma wyraźnych wycieków płynu to dlaczego głowice byś wykluczył, to jest pierwsza rzecz jaka się nasuwa przy tych objawach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedział piter_ok1 głowica to pierwsza rzecz do sprawdzenia, najprawdopodobniej jest pęknięta i płyn przedostaje się do komór spalania, to się zdarza w tych silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłyby problemy z glowicą, to moim zdaniem występowałby najprawdopodobniej jeden z objawów:

- temperatura byłaby mocno niestabilna z tendencją wzrostową

- w cieczy chłodzącej wytrącałby się olej lub na odwrót

czy się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile Ci tego płynu ubywa. A niestabilna praca gaszenie itd albo pada Ci wstryckiwacz dlatego nie ma błeu na komputerze lub przepływomierz. W obu przypadkach naprawa polega na podmianie części aby potwierdzić domysły. Poszukaj mechanika który ma takie części.

Każdy kto powie wymieni pan i będzie dobrze jest lakiem. W dalszej kolejności sparwdza się silnik krokowy, pomiary spalania i ciśnienie paliwa itd

Edytowane przez Pini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wody ubywa niewiele, ale jednak... temperatura stabilna 90 st.

Wczoraj zatankowałem ultimate ON i trochę go przegoniłem.

Rano o dziwo nie było problemu z zapalaniem i nie gasł przy wysprzęgleniu, ale dziwne drgawki i ubytek mocy pozostały.

 

Co prawda mam termin u speca od tych silników, żeby sprawdził to co sugerujecie, ale dopiero za 3 tyg... więc rozważam jeszcze wymianę filtra paliwa i ewentualne odłączenie EGR. Myslicie że taki zabieg w ogóle ma sens przy tych objawach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienic filtr napewno nie zaszkodzi ;) Odłączac egr bym nie ryzykował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności