Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Czy amortyzatory mają wpływ na szybsze zużywanie się wahaczy:?: Pytam bo miałem amorki suche, na ścieżce 70% skuteczności a jednak po wymontowaniu nie odbijały i można było je małym palcem wcisnąć.

Zamontowany był komplet MS Master sport wahaczy. W czerwcu padła prawie cała strona, a zależało mi na szybkim odbiorze autka i mechanik wstawił mi 3 wahacze SWAG (2 górne i dolny tylni tzw banan). Jakiś miesiąc temu padły 2 górne z lewej i 2 końcówki. wymienione na MS bo miałem takie. Dziś mechanik wymienił dolny przedni wahacz z prawej strony tzw nośny i amorki z odbojami oraz osłonami. Wahacz trzeba było bo wybity a amorki bo był głuchy stuk. Mechanik stwierdził, że to amorki.

 

Po wymianie amorków i wahacza dalej stuki. Przejechałem się i oznajmiłem, że dalej stuka. Nie darowałem i podjechałem na O.S.K.P. i zbadałem przednią ośkę. Wyszły banany z dwóch stron do wymiany.

 

Ludzie powiedzcie mi czy amorki mają większy wpływ na szybsze zużywanie się wahaczy:?: Dodam, że te przed wymianą były jeszcze SACHSa oryginalne.

Najbliższym razem to chyba wymienię komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM mam taki sam problem jak pozostali- jadać po prostej drodze jest cisza ale jak wjadę na kocie łby to z prawej strony słychać stuki w zawieszeniu byłem na szarpakach i diagnosta powiedział że wszystko jest ok że nie ma żadnych luzów czy ktoś ma jakiś pomysł co to możne stukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM mam taki sam problem jak pozostali- jadać po prostej drodze jest cisza ale jak wjadę na kocie łby to z prawej strony słychać stuki w zawieszeniu byłem na szarpakach i diagnosta powiedział że wszystko jest ok że nie ma żadnych luzów czy ktoś ma jakiś pomysł co to możne stukać

Na szarpakach może nie wykryć :) Wystarczy mały luz na wahaczu i będzie klepać...Mi też się do czasu wydawało że są dobre :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM może któryś z kolegów mi pomoże otóż mam problem z stukaniem gdzieś z przodu po prawej stronie bylem już dwa razy na szarpakach i u mechanika posprawdzali całe zawieszenie układ kierowniczy końcówki itd.i twierdza ze żadnych luzów nie ma a jak jadę po nierównościach to słychać jak coś stuka z przodu po prawej stronie możne ktoś z was miał jakaś taką nietypowa usterkę lub coś podobnego bo mi już pomysły się skończyły dodam jeszcze ze te stuki są takie głuche a nie metaliczne liczę na pomoc i dziękuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam pproblem . otoz mam stuki tylko jak wjade na bruk albo przejezdzam przez l(lezacego policjanta) moze ktos mial juz taki problem?? czy to tuleje na tym dolnym wahaczu wybite czy laczniki stabilizatora?? bo na rownej drodze niec nie slychac :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest problem. Wymienione zostały wszystkie wahacze wraz z łącznikami i końcówkami. Dodatkowo amorki (na Billstein B4) z odbojami i osłonami. Problem jest taki, że jak jadę po prostej drodze to jest ok. Po małych nierównościach się zaczyna a po większej dziurze to już masakra. Na szarpakach nic nie wyszło mechanik sprawdzał nic. Co jeszcze może stukać w przednim zawieszeniu bo wg tego co napisałem to już nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz odboje,,,albo poduszkę amora....

 

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:57 ----------

 

WITAM może któryś z kolegów mi pomoże otóż mam problem z stukaniem gdzieś z przodu po prawej stronie bylem już dwa razy na szarpakach i u mechanika posprawdzali całe zawieszenie układ kierowniczy końcówki itd.i twierdza ze żadnych luzów nie ma a jak jadę po nierównościach to słychać jak coś stuka z przodu po prawej stronie możne ktoś z was miał jakaś taką nietypowa usterkę lub coś podobnego bo mi już pomysły się skończyły dodam jeszcze ze te stuki są takie głuche a nie metaliczne liczę na pomoc i dziękuje z góry

 

sprawdz odboje amorka........albo poduszkę amora////są to głuche stuki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz - a jakie masz konkretnie objawy? Czy na najmniejszych nierównościach też ci coś puka? Bo u mnie nawet na niewielkich dziurach a nawet "prawie równym" asfalcie - słychać takie głuche stuki, które na pewno nie są metaliczne. AKU odpada, bo wczesniej tego nie było, filtr kabinowy powietrza (a raczej jego obudowa) - też, zostaje filtr węgla aktywnego, bo jest mniej więcej w okolicach schowka, no i ewentualnie coś w amorze. Tylko że amor to mam nówkę bilsteina (może 2000 przebiegu dopiero ma).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM może któryś z kolegów mi pomoże otóż mam problem z stukaniem gdzieś z przodu po prawej stronie bylem już dwa razy na szarpakach i u mechanika posprawdzali całe zawieszenie układ kierowniczy końcówki itd.i twierdza ze żadnych luzów nie ma a jak jadę po nierównościach to słychać jak coś stuka z przodu po prawej stronie możne ktoś z was miał jakaś taką nietypowa usterkę lub coś podobnego bo mi już pomysły się skończyły dodam jeszcze ze te stuki są takie głuche a nie metaliczne liczę na pomoc i dziękuje z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że wahacz klepie,przenosi się na karoserię i tak słychać ;) Jak jest lekko wybity to nawet na szarpakach tego się nie da wykryć.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z stukaniem gdzieś z przodu po prawej stronie

 

jak jadę po nierównościach to słychać jak coś stuka z przodu po prawej stronie możne ktoś z was miał jakaś taką nietypowa usterkę lub coś podobnego bo mi już pomysły się skończyły dodam jeszcze ze te stuki są takie głuche a nie metaliczne

A czytałeś co masz napisane centymetr wyżej? Mam to samo od około 2 miesięcy :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może poducha silnika....też może być przyczyną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale szarpaki tegonie wyłapią???a konkretnie o ktory wachacz chodzi bo jest ich 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może poducha silnika....też może być przyczyną...

Przednia prawa/lewa i środkowa - mam nówki. Pozostałe są sprawdzone. Heh! Żeby lokalizacja problemu była taka prosta - to bym nie pytał o to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale szarpaki tegonie wyłapią???a konkretnie o ktory wachacz chodzi bo jest ich 4

Jak narazie jasnowidzem nie jestem :D Trzeba by to było sprawdzić-łyżka montażowa i heja ;) tak idzie wizualnie zlokalizować luz na wahaczu,nawet lekki.Ale gwarancji nie daję że to akurat to-trzeba sprawdzić,może być wiele przyczyn,ale to jest najbardziej prawdopodobna.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że amor to mam nówkę bilsteina (może 2000 przebiegu dopiero ma).

No właśnie głuche stuki już są na drobnych nierównościach podobnie jak piszesz. Wymieniłem kilka wahaczy, później mechanik stwierdził, że to amorki. Ok wymieniłem okazały się padnięte (na ścieżce po ok. 70%)no nic, przy okazji na szarpakach wyszły banany do wymiany to od razu 2 wymieniłem. Jak stuk był tak stuk jest. Nie wiem tylko czy młody mechanik (pracownik) czasem czegoś nie spitolił podczas montażu amorków lub wahaczy. Muszę się z nim w tygodniu ugadać bo mnie krew zalewa.

 

Co do poduszek silnika i amorków to zwrócę uwagę mechanikowi. Odboje były nowe bo sam kupowałem części.

Edytowane przez lukisio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

damn, mam teraz to samo. wkurzający odgłos z tyłu auta!!! mam nowe amorki. 3 miechy temu wymieniałem i nic innego mechanik nie zauważył. byłem dzisiaj na szarpakach i jak tylko wiechałem na kanał gość stwierdził że mam końcówki belki do wymiany, no racja ale czy to rozwiąże problem. mam dosyć tego stukania!!!!!!!!:639:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak moga byc pozrywane gumy na łapach mocujacych belke, robilem to w tamtym roku. Wymiana kompletu łap ori 260zeta po znajomosci, i jest git chociaz moze taki odgłos tez byc od odbojnika amortyzatora. Wypadł z gornej tuleji luknij tam widac bez problemu. Wczoraj to robiłem nawe odboje 36zeta germany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla zainteresowanych kosztem tego przedsięwzięcia- końcówka belki Lamforder- 200 PLN sztuka; dla zapobiegawczych gniazdo amortyzatora (mechanik winien powiedzieć w jakim jest stanie przy wymianie amorka)- 50 PLN sztuka; koszt wymiany około 100 PLN za strone.

Suma łącznie 700 PLN. jutro oddaję "chyba" auto :636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności