Skocz do zawartości
Adriano 1.8t

po czy poznac ze lancuszek i napinacz jest do wymiany w 1.8t??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. tak jak w temacie. po czym poznac ze lancuszek i/lub napinacz ktore lacza walki rozrzadu jest do wymiany, ewentualnie po jakim przebiegu sie cos takiego powinno robic. ja mam przejechane 186 tys km i sluchac cos w okolicach "tylu" glowicy ale nie mialem wczesniej stycznosci z 1.8 turbo i nie wiem czy mam sie tym przejmowac. moze taki jego urok. w koncu to lancuszek a je zawsze jest chyba troche slychac.... silnik to AEB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jak dzwoni na cieplym to wymien jak nie to zostaw w spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie dzwoni bardziej bym powiedzial ze to dzwiek tak jaby tarcia.... i bez znaczenia czy cieply czy zimny bo tak samo brzmi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 miesiące w mój Passat zaczął wydawać dziwny metaliczny dźwięk dochodzący z "tyłu" silnika (od strony kabiny) w momencie, gdy silnik schodził z obrotów. Dźwięk przypominał stare łożysko albo właśnie tarcie łańcucha o cos metalowego. Po dłuższej dedukcji ze znajomym mechanikiem stwierdziliśmy, że może to być ten napinacz łącznie z łańcuchem. Zakupiłem napinacz i łańcuch i wymieniłem go. Niestety podczas montażu lekko pękła mi jedna stopka-panewka (nie bardzo wiem czy da się to dokupić), ale na szczęście złożyłem Paska i od tamtego czasu jeździ. Niestety dźwięk metaliczny nie ustąpił, ale napiancz jak się okazało miał już dość wyślizgane te ślizgi więc tak czy owak warto było. Jakieś miesiąc temu rozryzając ten problem znalazłem przyczynę brzęczenia. Okazuje się, że sterowanie podciśnienia turbiny ma luzy, ale w części gorącej i za każdym razem jak schodzi silnik z obrotów to brzęczy tak dziwnie. Dźwięk nosi się wzdłuż katalizatora i dlatego słychać go w tylnej części silnika. Niestety aby to naprawić trzeba rozebrac turbinę i pewnie podmienic część gorącą turbiny, w ostateczności całą turbinę. Sprawdź może to jest przyczyna tego dźwięku i u Ciebie. Może nie do końca na temat, ale może też zaoszczędzisz dzięki temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki. po urlopie skocze do mechanika i pogadam z nim. przekaze mu wasze spostrzezenia i zobaczymy co z tym dalej robic.

 

---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 08:27 ----------

 

a i jeszcze jedno ile mial przejechane twoj pasek jak wymieniales ten lancuszek i napinacz?? i ile cie kosztowala ta przyjemnosc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Do Slawq, idzie to wyregulować bez problemu, robiłem to sam. Wystrczy że ściągniesz kolektor wydechowy (13 Śrubek) i masz regulacje cięgna na wierzchu. Po wyregulowaniu cisza, a poza tym auto lepiej ciągnie od dołu. Klapka w gorącej części się niedomykała i część spalin ulatywała w wydech. Polecam ten zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za napinacz i łańcuch SWAG zapłaciłem łącznie 500 zł (napinacz 389, łańcuch ok 100). Do Twojego silnika pasuje ten sam napinacz co do mojego. Na portalu aukcyjnym można znaleźć takowy za 485 zł (FEBI), ale ja znalazłem w sklepie internetowym o te 100 zł mniej. Passat miał już naśmigane 177 tys km. Obecnie 179 tys km. Za wymianę mechanik chciał od 200 do 300 zł. Nie wiem czy to porównywalnie dużo czy mało, ale u mnie szwagier stwierdził, że możemy spróbować sami. Zresztą tak samo jak w poniedziałek z przegubami i łożyskiem sprężarki klimatyzacji. Jeśli będziesz chciał namiary na ten sklep z napinaczem to napisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za napinacz i łańcuch SWAG zapłaciłem łącznie 500 zł (napinacz 389, łańcuch ok 100). Do Twojego silnika pasuje ten sam napinacz co do mojego. Na portalu aukcyjnym można znaleźć takowy za 485 zł (FEBI), ale ja znalazłem w sklepie internetowym o te 100 zł mniej. Passat miał już naśmigane 177 tys km. Obecnie 179 tys km. Za wymianę mechanik chciał od 200 do 300 zł. Nie wiem czy to porównywalnie dużo czy mało, ale u mnie szwagier stwierdził, że możemy spróbować sami. Zresztą tak samo jak w poniedziałek z przegubami i łożyskiem sprężarki klimatyzacji. Jeśli będziesz chciał namiary na ten sklep z napinaczem to napisz.
ja proszę o namiar jeżeli pasuje do AWT z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja proszę o namiar jeżeli pasuje do AWT z góry dziękuję

 

Czesc no niestety nie podejdzie Ci ten napinacz my w AWT mamy zmienne fazy rozrzadu i nasz napinacz to calkiem inna bajka serwis 1500 zl powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

witam jakis czas temu juz to wymienilem za mapinacz febi 300 z groszami i lanciczek febi kolo 70 wszystko juz po znizkach:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności