Maciej_B Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2009 Witam, przekopałem forum szukajką i nic, więc pytam: czy ktoś z Was ma zamontowany wariator kąta wtrysku i zechce trochę przybliżyć plusy, minusy, koszty itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2 Napisano 17 Lipca 2009 hejka nie mam takiego cuda , ale strasznie jestem ciekawy po co ci to ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2009 Taki wariator dynamicznie zmienia kąt wtrysku - co przy jeździe na gazie jest dość pomocne. Wynika to z faktu, że mieszanka gazowa ma długi czas spalania i często jest tak, że kończy dopalać się już w kolektorze albo w gnieździe zaworu. Jaki ma to wpływ na silnik - nie trzeba się rozwijać. Wariator kąta wtrysku ( oczywiście przy wyprzedzonym zapłonie) dostosowując się do obciążenia silnika, powoduje wcześniejsze zapalanie i spalanie mieszanki. Ostatnio rozmawiałem z jednym użytkownikiem tego wariatora i powiada, że wyprzedził sobie ( w Vectrze) zapłon, aż o 12 stopni ( przy 15 silnik już dzwonił) i przy takim samym spalaniu ma lepszy moment obrotowy. Jakoś nie mogę sobie tego w głowie przełożyć: wyprzedzenie kąta zapłonu = lepszy moment, więc założyłem topic, żeby przedyskutować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2009 Hejka Jeżeli masz czujnik spalania stukowego (a pewnie masz ) to jest ci to cudo niepotrzebne. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2009 (edytowane) www.audi-club.ru/forum/attachment.php?attachmentid...d... Edytowane 23 Maja 2010 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2010 W zeszlym roku zalozylem tego "wariata" a wyglada tak, http://www.aeb.it/products/timing-ad...rocessors/puma W miescie okolo 1 litra mniej, passat jest szybszy a na trasie tak samo jak bez niego z tego wzgledu ze kat wyprzedzenia powyzej 4000 obrotow jest taki sam dla benzyny i lpg. Ustawiony jest na 9°.Cena 350zl.Mozna to zobaczyc tu; http://www.aeb.it/pdf/leaflet-variatori Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2010 Jeśli chcemy dyskutować na temat wariatora to trzeba konkretnie podać typ silnika i system sterowania, nie w każdym systemie takowy spełni zadanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2010 do 1.8ABS pasuje akurat ten. http://www.aeb.it/products/timing-advance-processors/puma/at_download/productAttachment2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #9 Napisano 2 Grudnia 2010 Troszkę odświeżę. Cristof czy masz jakieś oprogramowanie na płytce do tego wariatora, i czy można byłoby dostać taki program do tego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2010 Na PW piszesz ze kupiles wariator STAG-a a ja mam PUMA.Do STAG-a oprogramowanie znajdziesz w sieci.Moze kabelki zle podlaczyles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2010 Oprogramowanie mam, ale wygląda na to że nie odczytuje sygnału z czujnika hala, inne dane odczytuje. Z zakładu który zajmuje się zakładaniem instalacji gazowych dzwonili do serwisu staga, powiedzieli żeby im wysłać odczyt z czujnika to napiszą odpowiedni program pod ten silnik. Mina miesiąc i nie mam odpowiedzi, więc kombinuję może w inny sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2010 do swojej pumy nie mam programu ale mozna go chyba kupic na http://www.aeb.it Czy nie masz rowniez czujnika polozenia walu korbowego w tym silniku? moze kabelki przy czujniku HALL-a na odwrot? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2010 Dzięki za odpowiedź, jutro sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2011 Witam dzisiaj założyłem wariator puma, mam pytanie do cristofa; czy po podłączeniu wariatora regulowałeś dodatkowo gaz, czy zostało tak jak było wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2011 Regulowalem,bo silnik dostal szybszych wolnych obrotow.Regulacja byla "na ucho".Czy podlaczyles go do TPS-a?A jakie wrazenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2011 Tak podłączyłem go pod TPS. Na razie jeszcze testuję jak już wszystko poustawiam to napiszę co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
itor Zgłoś #17 Napisano 13 Lutego 2011 mialem kiedys w nubirze 2.0, plusy - troche mocniejsze auto z dolu minusy - troche slabsze na gorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach