Skocz do zawartości
Maciej_B

Wariator kąta wtrysku / wariator wyprzedzenia zapłonu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przekopałem forum szukajką i nic, więc pytam:

 

czy ktoś z Was ma zamontowany wariator kąta wtrysku i zechce trochę przybliżyć plusy, minusy, koszty itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hejka

 

nie mam takiego cuda , ale strasznie jestem ciekawy po co ci to ?

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki wariator dynamicznie zmienia kąt wtrysku - co przy jeździe na gazie jest dość pomocne. Wynika to z faktu, że mieszanka gazowa ma długi czas spalania i często jest tak, że kończy dopalać się już w kolektorze albo w gnieździe zaworu. Jaki ma to wpływ na silnik - nie trzeba się rozwijać.

 

Wariator kąta wtrysku ( oczywiście przy wyprzedzonym zapłonie) dostosowując się do obciążenia silnika, powoduje wcześniejsze zapalanie i spalanie mieszanki. Ostatnio rozmawiałem z jednym użytkownikiem tego wariatora i powiada, że wyprzedził sobie ( w Vectrze) zapłon, aż o 12 stopni ( przy 15 silnik już dzwonił) i przy takim samym spalaniu ma lepszy moment obrotowy.

 

Jakoś nie mogę sobie tego w głowie przełożyć: wyprzedzenie kąta zapłonu = lepszy moment, więc założyłem topic, żeby przedyskutować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Jeżeli masz czujnik spalania stukowego (a pewnie masz ) to jest ci to cudo niepotrzebne.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku zalozylem tego "wariata" a wyglada tak,

http://www.aeb.it/products/timing-ad...rocessors/puma

W miescie okolo 1 litra mniej, passat jest szybszy a na trasie tak samo jak bez niego z tego wzgledu ze kat wyprzedzenia powyzej 4000 obrotow jest taki sam dla benzyny i lpg.

Ustawiony jest na 9°.Cena 350zl.Mozna to zobaczyc tu;

http://www.aeb.it/pdf/leaflet-variatori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcemy dyskutować na temat wariatora to trzeba konkretnie podać typ silnika i system sterowania, nie w każdym systemie takowy spełni zadanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę odświeżę. Cristof czy masz jakieś oprogramowanie na płytce do tego wariatora, i czy można byłoby dostać taki program do tego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PW piszesz ze kupiles wariator STAG-a a ja mam PUMA.Do STAG-a oprogramowanie

znajdziesz w sieci.Moze kabelki zle podlaczyles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprogramowanie mam, ale wygląda na to że nie odczytuje sygnału z czujnika hala, inne dane odczytuje. Z zakładu który zajmuje się zakładaniem instalacji gazowych dzwonili do serwisu staga, powiedzieli żeby im wysłać odczyt z czujnika to napiszą odpowiedni program pod ten silnik. Mina miesiąc i nie mam odpowiedzi, więc kombinuję może w inny sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do swojej pumy nie mam programu ale mozna go chyba kupic na

http://www.aeb.it

Czy nie masz rowniez czujnika polozenia walu korbowego w tym silniku? moze kabelki przy czujniku HALL-a na odwrot?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, jutro sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj założyłem wariator puma, mam pytanie do cristofa; czy po podłączeniu wariatora regulowałeś dodatkowo gaz, czy zostało tak jak było wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulowalem,bo silnik dostal szybszych wolnych obrotow.Regulacja byla "na ucho".Czy podlaczyles go do TPS-a?A jakie wrazenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak podłączyłem go pod TPS. Na razie jeszcze testuję jak już wszystko poustawiam to napiszę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

mialem kiedys w nubirze 2.0, plusy - troche mocniejsze auto z dolu minusy - troche slabsze na gorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności