eos200 Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2009 Witam wszystkich, jako nowy na forum i nowy jeśli chodzi o Passka proszę Was o pomoc. Pacjentem jest B5 Variant, listopad 97, 1.9 TDI AHU z dwumasem, 289tkm licznikowo o nieustalonej historii - poza datą wydania brak jakichkolwiek wpisów w ASO. Mam problem ze sprzęgłem: co jakiś czas traci się, pedał wpada w podłogę i zostaje, raz wystarczy go podnieść ręką czasem nic to nie daje i wtedy mogę bez problemu wrzucić jakikolwiek bieg, puszczam sprzęgło i .. nic auto nie jedzie trzeba go zgasić i po chwili wszystko gra. Oczywiśćie do następnego razu. Jeśli go zgaszę na wcisniętym sprzęgle objaw jak wyżej. Sprzęgło wysoko bierze i jeśli wciskam pedał do połowy to mogę zmieniać biegi bez problemu i tak właśnie jeżdżę. Pytanie brzmi co to jest? siłownik sprzęgła, pompka czy wysprzęglik ? W jaki sposób to sprawdzić? dodam, że płynu hamulcowego nie ubywa. Druga sprawa dotyczy dwumasy.Na biegu jałowym słychać ją na wciśniętym sprzęgle jakby ktoś dzwonił butelkami, innych objawów o których czytałem na forum nie ma. I teraz pytania: mam czas do wymiany liczony w godzinach czy miesiącach? Dostanę jeszcze jakieś inne charakterystyczne ostrzeżenie od mojego auta czy już nie? Czy zestaw JM z Valeo jest też do mojego silnika a może lepiej podpasować używane/nowe koło zamachowe z innego silnika AHU i założyć nowe sprzęgło pod JM? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2009 miałem podbny objaw z nie odbijającym czasami pedałem sprzęgła i głośnym stukiem dwumasy, dodatkowo problem z wrzuceniem 1,2 i wstecznego pomogła wymiana kompletu sprzęgła i dwumasy (niestety ale wypada to wymienić jak już skrzynia zrzucona) prawdopodobną przyczyna nie odbijania pedału sprzęgła był docisk i przytarte już łożysko oporowe ... ale na 100% nigdy nie będzie wiadomo u mnie to dobiero pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eos200 Zgłoś #3 Napisano 21 Lipca 2009 Dzięki za radę, faktycznie rzeczy typu siłownik sprzęgła to już drobna kasa w porównaniu do sprzęgła z dwumasem więc zabieram się za wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 21 Lipca 2009 co do pedału stawiam na pomke co do dwumasy to nie koniecznie musi byc to moze byc to łozysko lub sam docisk walniete ale zestaw Valeo rozwiaze twó problem na długi czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitbul42 Zgłoś #5 Napisano 6 Lutego 2010 vw passat 1.9 tdi AHU wrzucam bieg a auto stoi w miejscu pewnie padło sprzęgło czy muszę wymienić cały komplet łącznie z dwumasem czy wystarczy tylko samo sprzęgło ,proszę o radę.Dodam że nie słychać żadnych zgrzytów jest cicho gdy puszczam pedał sprzęgła przy włączonym biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #6 Napisano 6 Lutego 2010 vw passat 1.9 tdi AHU wrzucam bieg a auto stoi w miejscu pewnie padło sprzęgło czy muszę wymienić cały komplet łącznie z dwumasem czy wystarczy tylko samo sprzęgło ,proszę o radę.Dodam że nie słychać żadnych zgrzytów jest cicho gdy puszczam pedał sprzęgła przy włączonym biegu. Wyjmij(albo mechanik) i będziesz wiedział inaczej to jak wróżenie z fusów-ja wymieniałem komplet i mam święty spokój.pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2010 vw passat 1.9 tdi AHU wrzucam bieg a auto stoi w miejscu pewnie padło sprzęgło czy muszę wymienić cały komplet łącznie z dwumasem czy wystarczy tylko samo sprzęgło ,proszę o radę.Dodam że nie słychać żadnych zgrzytów jest cicho gdy puszczam pedał sprzęgła przy włączonym biegu. mialem tak samo 3 dni temu wrzucalem biegi a auto stoi - rozsypalo sie sprzzeglo, mechanik zdjal skrzynie stwierdzil ze tylko sprzeglo, nowy kpl LUK dodatkowo simering i łozysko i auto lata. Dwumasu nie ruszal, wczesniej zadnych obiawow dwumasu nie bylo.koszt 1410 zl z wymiana(kpl szprzeglo LUK 915 zl, lozysko 10zl,simering 105 zl,płyn 12 zl, robocizna + holowanie 368 zl) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach