Skocz do zawartości
Gość Cieslo

Ciśnienie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cieslo

Chciałem się zapytać, czy to normalne, że na ciepłym silniku po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego z płynem chłodzącym wywala mi ciśnienie razem z płynem? Znajomy mówił mi, że u niego w Vectrze było coś podobnego i okazało się, że musiał wymienić uszczelkę pod głowicą. Po wymianie mógł normalnie odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym (słychać było lekkie syczenie) i nie wywalało ciśnienia.

I jeszcze taka sprawa - normalnie do serwa idzie wąż z podciśnieniem. Jeśli uszczelka pod głowicą jest uszkodzona i ciśnienie wywala w płyn to czy ma to jakiś wpływ na pracę serwa? Bo zauważyłem że hamulec ciężko chodzi, słabo hamuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

nie jestem mechanikiem - ale na gorącym silniku to nie powinno się odkręcać korka w zbiorniku wyrownawczym. silnik jak i ciecz są gorące więc naturalnie że wyrzuci płyn - a Ciebie poparzy. ma on w końcu kilkadziesiąt stopni i nie bez powodu jest szczelnie zamknięty. oczywiście nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą - ale najpierw zaobserwuj czy nie ubywa wody- bo może ją spalać. w zbiorniku może być również olej - wiec puściła uszczelka. zobacz czy nie kopci - jeżeli czuć ewidentny smród palonej gumy - też może to wskazywac na uszczelkę. poza tym "pochwal" się jakiego masz paska - wtedy prościej będzie udzielić rad. jeżeli np założyłeś gaz - a przebieg był duży - duża też szansa że jednak uszczelka.

jeżeli moja wstępna diagnoza jest błędna - proszę zaawansowanych użytkowników o korektę

pozdrawiam

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Passat B3 z 1991 roku, silnik 1.8 ABS, teraz ma zrobione jakieś 240 tys., gaz był zakładany w okolicach 215 tys. Wiem że na gorącym silniku stan może się podnieść, ale nie sądzę aby było aż tak wielkie ciśnienie żeby wywalał mi płyn.

Płyn praktycznie nie ubywa, raz na jakiś czas dolewam około 100 ml (średnio po zrobieniu 500-700 km).

Pozatym tak jak pisałem, znajomy w Vectrze miał coś podobnego, po wymianie uszczelki pod głowicą może normalnie odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i nie wywala mu ciśnienia.

 

No i najważniejsza rzecz - czy jeśli rzeczywiście jest walnięta uszczelka pod głowicą i wywala ciśnienie do płynu to czy ma to wpływ na podciśnienie podawane do serwa pompy hamulcowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

poziom płynu powinien być stały. jeżeli dolewasz co 500km to znaczy że jest delikatny wyciek z ujładu chłodzenia lub spala wodę. temat przerabiałem po założeniu gazu... ucz się na cudzych błędach. przed założeniem gazu zalecana jest wymiana uszczelki. gaz daje większe ciśnienia, nie niesie zawiesin które "uszczelniają" silnik - efektem czego jest w większości przypadków przedmuch na uszczelce. prosty sposób - weź ze sklepu pudło tekturowe i już masz "zewnętrzny czujnik" płynów ;-)) zdiagnozujesz czy płyn nie ucieka. poza tym nie kombinuj i nie odkręcaj na gorącym silniku - ja widziałem jak wyglądałają oparzenia gościa który tak właśnie sprawdzał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

a może nalewasz za dużo płynu?? nalej do zgrzewu i popatrz o ile podniesie się po zagrzaniu załego układu - po otwarciu termostatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Na pewno nie nalewam za dużo. Na zimnym silniku leje właśnie do zgrzewu, czyli pośrodku podziałki min-max. Pozatym znalazłem zakład, gdzie sprawdzają uszczelkę pod głowicą za 10 zł - w sumie to nie majątek a będę miał pewność.

 

I nadal mam pytanie - czy ewentualne uszkodzenie uszczelki pod głowicą i wywalanie ciśnienia w płyn (a nie płynu w olej) może wpływać na pracę serwa pompy hamulcowej (mniejsze podciśnienie niż powinno być normalnie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
na ciepłym silniku po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego z płynem chłodzącym wywala mi ciśnienie razem z płynem

 

Tak ma być.Przecież to jest układ ciśnieniowy.Tam może być nawet do 1,5 Atm a za utrzymywanie tego ciśnienia odpowiedzialny jest zawór ciśnieniowy w korku zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Ok, dzięki za wyjaśnienie. A już się bałem, że coś nie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności