Skocz do zawartości
Gość Cieslo

Ciśnienie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cieslo

Chciałem się zapytać, czy to normalne, że na ciepłym silniku po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego z płynem chłodzącym wywala mi ciśnienie razem z płynem? Znajomy mówił mi, że u niego w Vectrze było coś podobnego i okazało się, że musiał wymienić uszczelkę pod głowicą. Po wymianie mógł normalnie odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym (słychać było lekkie syczenie) i nie wywalało ciśnienia.

I jeszcze taka sprawa - normalnie do serwa idzie wąż z podciśnieniem. Jeśli uszczelka pod głowicą jest uszkodzona i ciśnienie wywala w płyn to czy ma to jakiś wpływ na pracę serwa? Bo zauważyłem że hamulec ciężko chodzi, słabo hamuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

nie jestem mechanikiem - ale na gorącym silniku to nie powinno się odkręcać korka w zbiorniku wyrownawczym. silnik jak i ciecz są gorące więc naturalnie że wyrzuci płyn - a Ciebie poparzy. ma on w końcu kilkadziesiąt stopni i nie bez powodu jest szczelnie zamknięty. oczywiście nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą - ale najpierw zaobserwuj czy nie ubywa wody- bo może ją spalać. w zbiorniku może być również olej - wiec puściła uszczelka. zobacz czy nie kopci - jeżeli czuć ewidentny smród palonej gumy - też może to wskazywac na uszczelkę. poza tym "pochwal" się jakiego masz paska - wtedy prościej będzie udzielić rad. jeżeli np założyłeś gaz - a przebieg był duży - duża też szansa że jednak uszczelka.

jeżeli moja wstępna diagnoza jest błędna - proszę zaawansowanych użytkowników o korektę

pozdrawiam

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cieslo

Passat B3 z 1991 roku, silnik 1.8 ABS, teraz ma zrobione jakieś 240 tys., gaz był zakładany w okolicach 215 tys. Wiem że na gorącym silniku stan może się podnieść, ale nie sądzę aby było aż tak wielkie ciśnienie żeby wywalał mi płyn.