Gość s4lc Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2009 witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum , i już mam problem w tym tygodniu kupiłem u Turka w niemczech paska 2001 rok po faceliftingu auto ma 130KM i automat tiptronic skrzynia w trybie automatycznym pracuje idealnie, bez żadnych problemów jednak nie mogę zmienić trybu jej pracy na manualny +/- po przesunięciu dźwigni w prawą stronę na wyświetlaczu powinny się pojawić numery biegów i bieg na którym aktualnie jadę no i oczywiście powinna być możliwość zmiany biegów, jednak po wciśnięciu +/- skrzynia nie zmienia biegu skrzynia zachowuje się jakby dalej było wrzucone D w trybie automatycznym pracuje dobrze, zmienia biegi na wyświetlaczu też wyświetlają się tryby pracy skrzyni automatycznej czy w tej skrzyni w środku jest jakiś przycisk, zapadka, czujnik który mógł się zabrudzić lub uszkodzić? czy może to poważniejsza awaria? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #2 Napisano 20 Czerwca 2009 (edytowane) przy lewarku są styczniki, nie pamiętam dokładnie. było już o tym na forum, kiedyś czytałem. musisz poszukać. masz tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13731&highlight=tiptronic Edytowane 20 Czerwca 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość s4lc Zgłoś #3 Napisano 20 Czerwca 2009 ok, dzięki znam ten topic wcześniej szukałem na forum jeśli to jest wina styku czy trudno się do niego dobrać? trzeba rozbierać całą skrzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 20 Czerwca 2009 trzeba rozbierać całą skrzynie? Wnioskując z opisu z podanego tematu, styki znajdują się gdzieś przy dźwigni zmiany biegów. Jak zresztą napisał kolega golab21. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2009 jak chcesz kolego to posiadam taki lewarek "FOR SALE" , 100% sprawny, bo wyciągnięty z mojego paska. jakby się okazało, że potrzebujesz to pisz na PW;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konieczny1 Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2009 Witam mam ten sam problem z biegami manualnymi , nie chodził mi minus to podniosłem troszkę obudowę lewarka i popsikałem WD i przestał całkiem komputer zmieniać wyświetlenie nie reaguje jedzie cały czas na D , jeśli ktoś by miał opis zdjęcia wajchy dokładny z fotkami to bym prosił tym opisem z forum nie mogę zdjąć tego niestety , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #7 Napisano 26 Czerwca 2009 Ludzie. WD-40 to cudowny preparat, ale nie do elektroniki! Jak chcecie sobie psikac na elektronike to najpierw sprezonym powietrzem, a potem preparatem odpowiednim do danego elementu, np. Contact Cleaner, CleanserPR, izopropanol... Nie po to jest kilkadziesiąt preparatów do wyboru żeby wszędzie łać środek penetrujaco-smarujacy o wlasciwosciach odrdzewiajacych zwany WD-40. Teraz na pewno konieczne będzie gruntownej czyszczenie zasyfionych WD-40 powierzchni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fil Zgłoś #8 Napisano 29 Czerwca 2009 witam. widzę że nie jestem osamotniony z tym problemem. czy już wiecie jak rozebrać obudowę lewarka, gdzie znaleźć styki i je wyczyścić? będę wdzięczny za wszelką pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magwat Zgłoś #9 Napisano 7 Sierpnia 2009 Witam Czy znalazł ktoś gdzie są te przekaźniki Mam ten sam problem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poltek Zgłoś #10 Napisano 18 Sierpnia 2009 Ja mam pytanie. Mam od niedawna paska z 2001 130KM TDI z tiptronic. Zastanawiam sie czy przełączanie z trybu D na manual w czasie jazdy (i odwrotnie) nie wplywa niekorzystnie na skrzynie. Niby nie ma żadnych zgrzytow podczas tej zmiany ale chcialbym sie upewniec czy to nie jest szkodliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #11 Napisano 18 Sierpnia 2009 Ja tak robie i nic sie nie dzieje, zresztą chyba w instrukcji obsługi auta w dziale o skrzyniach jest opis, że mozna tak robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poltek Zgłoś #12 Napisano 18 Sierpnia 2009 Problem z tym ze nie mam instrukcji... dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radekk Zgłoś #13 Napisano 26 Stycznia 2010 i jak??? dlaczego nikt jak już upora się z problemem to nie napisze odpowiedzi, w tym przypadku jak zdjac tą obudowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skateboard Zgłoś #14 Napisano 21 Marca 2010 (edytowane) Ok mam ten sam problem. Poszukalem na necie troche i znalazlem cos takiego. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506 Edytowane 21 Marca 2010 przez skateboard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike_zg Zgłoś #15 Napisano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) Ok mam ten sam problem. Poszukalem na necie troche i znalazlem cos takiego. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506 Ta instrukcja jest świetna, przydaje się w rozebraniu lewarka lecz nie pomoże rozwiązać problemu, znam przyczynę i mogę to naprawić ponieważ w swoim przerabiałem tak długo aż znalazłem przyczynę. Możliwe, że podczas podłączenia do VAGa wyświetli się błąd nr 18152 TIPTRONIC RECOGNITION SWITCH (F189): Short to Ground lub 18141 TIPTRONIC DOWN SWITCH (F189) Short to Ground bądz 18147 TIPTRONIC UP SWITCH (F189) Short to Ground w zależności od usterki czy nie załącza Tiptronic lub nie przełącza w góre lub w dół. Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez mike_zg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bASo Zgłoś #16 Napisano 3 Maja 2016 Tiptronic... ja mam problem taki, Na początku zaczął mi szarpać jak przełączałem na D na R nic sie nie dzieje (ale tylko na ciepłym silniku, na zimnym działa dobrze) później zaczął mi "wyprzęgać" ale już przestał dziś zjeb.... mi się tryb manualny, na Automacie działa w miarę dobrze i takie pytanie czy to wina nie wymienianego od 4 lat lub więcej oleju w skrzyni czy to wina mechaniczna czy elektroniczna jak podpinam VAGa to wyskakuje tylko błąd włącznik świateł Stopu. HELP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach