Skocz do zawartości
pakafoto

pilna pomoc i porada potrzebna - Jak odkręcić śrubę?

Rekomendowane odpowiedzi

Od koła rozrządu na wale? Pneumatem nie daje rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robert

kolego;ja tez tak mialem.zaden problem.wez jakis palnik ale bron boze nie tlenowke i podgrzej srubke.delikatnie mloteczkiem i musi pujsc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pantera

jak wymienić mieszek lewarka zmiany biegów w B6 (2001r)

 

//

a) to nie jest temat dotyczący twojego problemu

b) nawet nie chciało ci się chwili poświecić, by się rozejrzeć po naszym forum? Ehh... zajrzyj do warsztatu

Kubelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

pakafoto, ja blokuje koło zamachowe za wieniec przez otwór do ust. zapłonu +dobry klucz oczkowy + troche siły :) Jeśli jest bardzo oporna to naciągasz ją kluczem i jednocześnie ktoś musi pukać w nią młotkiem.

 

A czasem trzeba niestety poświęcić klucz i uciąć go na drugim końcu żeby można było nasadzić jakąś dłuższą rurkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pszemek, kluczem pneumatyczno-udarowym nie daje rady odkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to najprawdopodobniej jest solidnie wklejona.

Chyba jednak musisz podgrzać, chociaż grzanie wału nie jest wskazane chociażby ze wzgledu na simmerring. Jest on najmniejszym kosztem, ale skoro wykręcasz to znaczy, że chcesz go wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje tylko palnik, to ostateczność.

 

Jeśli jest tam miejsce to może pomoże ingerencja młotka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

od koła na wale korbowym czy na wałku rozrządu do góry?

. do wymiana paska nie trzeba ich ściągać chyba że chcesz uszczelniać wałek rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj górny7, górny7.

Przecież pasek ma napewno zdjęty a skoro chce wykręcić śrubę, to w jednym celu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to najprawdopodobniej jest solidnie wklejona.

Chyba jednak musisz podgrzać, chociaż grzanie wału nie jest wskazane chociażby ze wzgledu na simmerring. Jest on najmniejszym kosztem, ale skoro wykręcasz to znaczy, że chcesz go wymienić.

 

Też tak sądzę. Jest do wymiany.

 

gorny7, obydwa simmeringi puszczają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7
Oj górny7, górny7.

Przecież pasek ma napewno zdjęty a skoro chce wykręcić śrubę, to w jednym celu.

Oj niekoniecznie niektórzy ściągaja koło do założenia paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
Od koła rozrządu na wale? Pneumatem nie daje rady

Jak JAFO napisał ta śruba najprawdopodobniej przed wkręceniem była polana środkiem zabezpieczajacym przed samoodkręceniem. Problem się zaczyna jak tego środka użyto za dużo. Miałem ten sam przypadek niedawno w cytrynie HDI -makabra.

Musiałem po zblokowaniu wału odkręcać ją przez solidny klucz (siła przez rurę).Odkręcałem lewo -prawo jak bym gwintował po pół obrotu , bo stawała i w każdej chwili mogłem ją ukręcić.

Grzanie nic nie da - śruba rozszerzy się i jeszcze gorzej ,no chyba żebyś grzał wał ale w tym przypadku to niemożliwe.

Nie wiem czy prubowełeś, ale ja zawsze kłopotliwe śruby przed prubą odkręcenia uderzam kilkakrotnie młotkiem w łeb ;to pomaga :ok:

 

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lulacz, kluczem pneumatyczno-udarowym nie daje rady odkręcić. Ustawiony na max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz

Zalezy jaki masz klucz - jak do osobówek jak ja ,to nie dasz rady. Byś musiał mieć ,,Chicago'' do tira . Lepszy dobry klucz i przez rurę(z czuciem oczywiscie). ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez rurę(z czuciem oczywiscie).

 

Było i boję się ukręcić łeb. Potem już tylko duże problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz

Współczuje - z pięc lat temu urwałem i wiem co to znaczy.(nawet drugi wał).

Może jeszcze długim nasadowym(moze wyjdzie miedzy kołem a błotnikiem)-to samo i dodatkowo bij przez klucz młotem w czoło sruby?

No nie wiem jak już próbowałeś to tylko cud. przecież ci nie doradze wd 40 albo pepsi bo to nie nakretka w rowerze.

A moze podgrzej palnikiem(propan-butan) ale przed odkręceniem niech wystygnie(wypalisz tylko syf na gwincie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Palnik i rozrusznik wypróbuję jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wszystkim za pomoc. Śruba i tak nie poszła, ale na szczęscie simmering tam trzyma. Puścił górny, a wyglądało tak jakby obydwa były do kitu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności