Lagier Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2009 Siemka, stoję przed wyborem felg do swojego 3B6 i tak czytam opinie testy, wrażenia userów i tak na dobrą sprawę nie można wywnioskować jednoznacznie różnic pomiędzy felgą 18" a 17". Każdy kto mówi o jakimś komforcie poleca do paska B5 felunek <16". Na jakimś super komforcie mi nie zależy, ba nawet nie lubie takiej jazdy, lubie czuć furę ale wszystko z umiarem. Zastanawia mnie porównanie felg 18" a 17" jak to tak na dobrą sprawę jest z tym komfortem, bezpieczeństwem felgi/opony i co najważniejsze ze zużyciem zawieszenia oraz wnętrza samochodu (oczywiście przy założenia jazdy "z głową"). Chwilowo pomykam na 9Jx19" + gumy 235/35 na standard zawiasie i powiem szczerze, że spodziewałem się większego hardcoru, na dziurach nie jest tragicznie aczkolwiek wjeżdżając np.: w Wrocław czuć że zawieszka furki dostaje bardziej po tyłku... za to prowadzenie na autostradzie, równej nawierzchni bajka. Myślę, że ów porównanie przyda się nie tylko mnie, ale innym użytkownikom stojącym przed podobnym dylematem. Do rzeczy, nie jeden z użytkowników forum miał okazję jeździć po "kochanych" polskich drogach Passatem B5 na felgach 17" 225/45 oraz 18" 225/40 + obiżone zawieszenie (KIT lub Gwint) oceńcie, tylko bardzo proszę obiektywnie jakie są wasze wrażenia. Konkretnie chodzi o: 1. zużycie zawieszenia, 2. możliwość przetrzaśnięcia opony, 3. skrzywienia felgi, 4. pojawianie się luzów (skrzypienia) na desce rozdzielczej. pozdro Lagier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eryk Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2009 ja mam passata 3b 1.8t i mam na lato wsadzone 18" na oponach 225/40 oraz gwint firmy weitec natomiast na zime mam 17" na oponie 225/45 i powiem tak ze roznicy w komforcie nie ma pomiedzy 17 a 18 tak samo z przyczepnoscia natomiast na 17 samochod jest mocniejszy no i tansze opony i wieksza dostepnosc. moim zdaniem najbardziej optymalne sa 17 z tym ze na 18 wiekszy lans co do skrzywienia to wiadomo im mniejszy profil tym mniejsza czesc udezenia pochlania opona ale prawda jest taka ze dobrej dziuze ani 17 ani 18 sie nie oprze. to tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2009 Dzięki za odpowiedź eryk! Do takich samych wniosków doszedłem, dlatego będą 18ki. co do cen opon to za dobrą gumę czy 17 czy 18 trzeba zapłacić. Przykładowo Uniroyal Rainsport 2 225/45 ZR17 +- 450 zł, ta sama guma 225/40 ZR18 +- 510 zł więc da się kupić dobrą gumę w rozsądnych pieniądzach. Na 17" passatowi czegoś minimalnie brakuje wg mnie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pro rider Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2009 (edytowane) Proponuje gwint oczywiscie nowy nie używka a jesli używka to z minimalnym przebiegiem ja latałem na KW i naprawde sympatycznie było. Jesli chodzi o felgi, to aby zawias nie dostał po dupie (wahacze) polecam cos naprawde lekkiego (BBS LM waga ok 11KG 18'') Edytowane 21 Czerwca 2009 przez pro rider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2009 (edytowane) gwint raczej odpada... będzie Koni STR.T 1110 lub zestaw Eibacha i to i to -35 mm. Myślę, że to najrozsądniejsze wyjście pomiędzy komfortem a sportowym zawiasem. Edit: Panowie a jak z wahaczami u was? Ile tkm zrobiliście na felunku 17/18" i obnizonym zawiasie? Edytowane 21 Czerwca 2009 przez Lagier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach