FIVE Zgłoś #21 Napisano 3 Czerwca 2018 Będę miał dostęp do sterowników po zdjęciu tapicerki bez ściągania tej blachy która jest następna? Czy tą usterkę może powodować przeciętna wiązka w jakiś drzwiach ? Bo pamiętam że miałem kiedyś w tylnych drzwiach w tej gumie przełamany kabel i go lutowałem... Z lewej strony pod deską jest około 10 kostek które mogę rozpiacąć...tam też mieszają się wiązki od modułu z innymi wiązkami...może orientujesz się czy rozpinając tam jakaś da się cokolwiek sprawdzić ? Bo np wszystkie przewody co wychodzą z drzwi kierowcy wchodzą w jedną kostkę...może reszta drzwi jest na tej samej zasadzie...jak myślisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #22 Napisano 4 Czerwca 2018 10 godzin temu, FIVE napisał: Będę miał dostęp Tak. Wbij w Google "drzwi passat b5" to zobaczysz jak to wygląda. 10 godzin temu, FIVE napisał: Czy tą usterkę może powodować Oczywiście. Najbardziej podejrzane są miejsca gdzie kable ciągle się zginają. Co do ostatniego pytania to możesz sprawdzić co tam masz w tych gumowych harmonijkach, ale raczej w każdych drzwiach powinny być złączki. Możesz porozpinać je i sprawdzić jakie wtedy błędy zgłasza moduł komfortu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #23 Napisano 4 Czerwca 2018 Sciągałem juz tapicerke z drzwi kiedyś i ukazała mi się przykręcona blacha po całości a na niej jeżeli sie nie myślę mechanizm do szyb...te całe sterowniki to te mechanizmy czy coś innego ? Kiedyś lutowałem kabel w tylnych drzwiach bo właśnie w harmonijce się przełamał i lecą tam całe kable bez złączek... Dzięki Tobie chyba wiem gdzie szukać...właśnie te tylne drzwi gdzie już lutowałem bo w tych dzwiach dziwnie zachowuje się siłownik od centralnego...mianowicie po otwarciu wszystkich drzwi i przekręceniu kluczyka na zapłon ten siłownik przez krótki czas wydaje dźwięk kilka razy taki jaki jest przy otwieraniu tylko że kilku krotnie...sam dźwięk...drzwi nie zamyka Może właśnie tam szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #24 Napisano 4 Czerwca 2018 Jeszcze jedno...używam Polskiego VAGa...kabel pod usb...czy np VAG 409.1 lub jakiś VCDS pod kabel USB nie był by dokładniejszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #25 Napisano 5 Czerwca 2018 Sterownik drzwi jest połączony z silnikiem podnoszenia szyby. Odczytaj numer tego sterownika dla pewności. Odłącz ten podejrzany sterownik, skasuj błędy w module komfortu i sprawdź czy znów się coś pojawia. Kabel może być taki jak używasz - do odczytania błędu wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #26 Napisano 5 Czerwca 2018 Niestety dopiero w weekend będę miał czas żeby zajrzeć w te drzwi... Dziś zrobiłem pełną liste błędów modułu komfortu Polskim VAG 4.9 i VCDS Lite 1.2 Polski VAG 4.9 : 1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1330 Sterownik centralny funkcji komfort magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 932 Siłownik szyby lewy przód-V147 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 960 Mikrowyłącznik zamka centralnego (kluczyk) lewy zwarcie do masy 928 Siłownik zamka centralnego lewy przód-F220 nieprawidłowy sygnał 1330 Sterownik centralny funkcji komfort magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 933 Siłownik szyby prawy przód-V148 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1330 Sterownik centralny funkcji komfort magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 934 Siłownik szyby lewy tył-V26 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1330 Sterownik centralny funkcji komfort magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 935 Siłownik szyby prawy tył-V27 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 931 Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223 nieprawidłowy sygnał VCDS Lite 1.2 : VCDS-Lite Version: Release 1.2 Tuesday, 05 June 2018, 21:29:24:0 Control Module Part Number: 3B0 959 796 K Component and/or Version: Zentral-SG Komfort V41 Software Coding: 04097 Work Shop Code: WSC 05311 VCID: 3D0DBAF72469 Additional Info: 3B4959793L Tőrsteuergerát Fahr.V42 16 Faults Found: 01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode 35-00 - - 01334 - Door Control Module; Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent 01333 - Door Control Module; Rear Left (J388) 49-10 - No Communications - Intermittent 01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 49-10 - No Communications - Intermittent 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 49-10 - No Communications - Intermittent 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent 00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147) 35-00 - - 00960 - Switch for Central Locking; Driver Side (F59) 29-00 - Short to Ground 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220) 27-00 - Implausible Signal 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent 00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148) 35-00 - - 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent 00934 - Electric Window Motor; Rear Left (V26) 35-00 - - 01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent 00935 - Electric Window Motor; Rear Right (V27) 35-00 - - 00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223) 27-00 - Implausible Signal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #27 Napisano 5 Czerwca 2018 A jak kasujesz te błędy (no mam nadzieję że próbowałeś) to dalej powracają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #28 Napisano 5 Czerwca 2018 Oczywiście że kasuje...wszystkie znikają i pojawiają się dopiero po ponownym otwarciu czy zamknięciu auta....wszystkie oprócz 01329 on jest cały czas...kasuje....zniknie...ale po 2 sek. jest znowu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #29 Napisano 6 Czerwca 2018 Ok. Pytam dla pewności bo niby oczywiste ale różnie bywa No to teraz czas na odłączanie sterowników i szukanie przyczyny błędu 01329 - czekamy do "we can do" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #30 Napisano 6 Czerwca 2018 (edytowane) Witam... Znalazłem...tylne lewe drzwi...poprzerywana, poprzecierana wiązka w gumie między drzwiami... Odłączyłem na kostce i lewe tylne i prawe tylne drzwi...przednie niestety nie maja kostek w tej gumie ale przewody wyglądają ok... Skasowałem błędy...znikną nareszcie 01329...zniknęły praktycznie wszystkie zostały tylko błędy od szyb z przodu... 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 932 Siłownik szyby lewy przód-V147 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 933 Siłownik szyby prawy przód-V148 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 960 Mikrowyłącznik zamka centralnego (kluczyk) lewy zwarcie do masy Dwa pierwsze błędy spowodowane oczywiście odłączeniem sterowników w tylnych drzwiach... Gdzie szukać tych szyb żeby wróciły ? Edytowane 6 Czerwca 2018 przez FIVE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #31 Napisano 6 Czerwca 2018 No to jest połowa sukcesu. Błędy 932 i 933 wynikają z braku adaptacji silników szyb. Adaptacja ochrony przed przycięciem: - Upewnij się, że okno jest całkowicie zamknięte. - Użyj przycisków okna drzwi kierowcy do obsługi okna (okien). - Opuść okno i przytrzymaj przycisk jeszcze przez 2 sekundy po pełnym otwarciu okna. - Zasuń okno i przytrzymaj przycisk jeszcze przez 2 sekundy po całkowitym zamknięciu. Co do 960 to nie wiem - być może masz problem z tym mikrostykiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #32 Napisano 6 Czerwca 2018 Z chęcią bym to zrobił kolego ale okna z przycisku nie otwierają się w dalszym ciągu mimo że reszta błędów znikneła... Jeden kabel w tych drzwiach jest całkowicie odłamany od kostki, trzy maja przetartą izolacje tak że musiało być spięcie... Pewnie masz rację do tych błędów ale przyciskami nie zaadoptuje tych okien...może przez kompa tylko jak...nie mam pojęcia...może coś znajdę w necie Chyba że podłącze ten mój stary moduł...powinienem mieć zaadoptowane szyby...w końcu był od początku...a napewno działa bo ten zakupiony przecież po podłączeniu miał te same błedy...jak myślisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #33 Napisano 7 Czerwca 2018 Adaptacja szyb jest w module w drzwiach, więc nic tu nie da wymiana komfortu, aczkolwiek wróciłbym do oryginalnego skoro to nie on był przyczyną pozostałych błędów. Coś mi się też kojarzy, że ta adaptacja kasuje się po odłączeniu akumulatora. Sprawdź wiązkę drzwi kierowcy - może tam też jest jakiś bałagan? Skąd ten błąd od mikrostyku zamka? Spróbuj poszukać w VCDS'ie bloków pomiarowych modułu drzwi kierowcy albo modułu komfortu (nie wiem jak to było w starszych modelach) - może coś tam znajdziesz na temat modułu sterującego (3B4959793L - to te klawisze w drzwiach) - czy reaguje na naciskanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FIVE Zgłoś #34 Napisano 7 Czerwca 2018 Wiązke w drzwiach kierowcy sprawdzałem wczoraj...jest w porządku...Skąd błąd mikrostyku...może stąd że wyciągając wczoraj zamek kierowcy...rozsypał się cały...nie do złożenia...wsadziłem z powrotem samą wkładkę bez tej całej tylnej części...może dlatego... Co do szukania bloków pomiarowych...nie wiem za bardzo o co w tym chodzi i czego szukać tam bo nigdy nie bawiłem się tą funkcją w programie diagnostycznym...nawet nie wiem jak to wygląda... Nr tego panela sterującego który podałeś " 3B4959793L " prawie taki sam...mówię prawie bo u mnie na naklejce nie ma ostatniej litery " L "... Czy reaguje na naciskanie... tak...słychać takie "pstryk" silniczka od szyb w każdych drzwiach w zależności którą szybę nacisne...wygląda to jakby chciały działać ale coś je blokuje... Jutro rozłącze akumulator, wstawie stary moduł wykasuje w nim błędy i zobaczymy... Witam...a więc tak... Rozłączenie akumulatora nic nie dało... Podłączyłem stary moduł komfortu, wykasowałem błędy...były tam wszystkie te poprzednie błędy które skasowaliśmy już w tym nowym module... Niestety nic nie dało...błędów nowych nie ma...tylko te same co w nowym module : 932 Siłownik szyby lewy przód-V147 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 933 Siłownik szyby prawy przód-V148 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Sprawdziłem bloki pomiarowe modułu komfortu i wszystko wygląda chyba w porządku...zrobiłem screeny wszystkich bloków...wstawię je zazai chwilę tylko dzieciak mi zawiną laptopa ? Wtedy sam osądzisz Tomku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach