Gość Mr_Scaglietti Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2009 Witam, chciałbym przedstawić Wam przypadek mojego Passata i spytać o porady. Mianowicie źle działa w nim turbina. Kupiłem go w sierpniu zeszłego roku i od tego czasu turbo czyszczone było 3 razy, w grudniu, marcu i dzisiaj- w maju. Po pewnym czasie turbina się przeładowuje podczas jazdy i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Jeżdżę w przedziale obrotów 2-3,5 tyś, nie gaszę rozgrzanego silnika, więc już naprawdę nie wiem co to może być. Czy trzeba będzie wymienić turbo? Czy może być jeszcze jakaś inna ewentualna usterka powodująca takie sytuacje? Jak myślicie co może być tego przyczyną? Chciałbym poznać również Wasze zdanie, oprócz opinii mechanika na ten temat. Passat B5 3B 1.9 TDI AFN 140KM 1997r. 182 tyś. przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2009 jeździsz na "oszczędnościach" nie wiadomego czasem pochodzenia? czy tankujesz tylko na dobrych stacjach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2009 (...)Czy może być jeszcze jakaś inna ewentualna usterka powodująca takie sytuacje?(...) Dziesiątki - zaczynając od zaworu N75, węży podciśnieniowych, czujnika ciśnienia doładowania. Stawiam na to ostatnie, bardzo częsta przypadłość w Twoim roczniku. Czujnik ciśnienia doładowania masz wlutowany na płytę ECU silnika. Poczytaj, poszukaj na forum - jedno popołudnie stracisz, ale finansowo na pewno wyjdziesz na +. Jesteś też pewien że to przeładowanie? Taki właśnie błąd został napisany w pamięci ECU? Tryb awaryjny może spowodować równie dobrze przepływomierz oraz nastawnik pompy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mr_Scaglietti Zgłoś #4 Napisano 30 Maja 2009 nie jeżdżę na "oszczędnościach", auto naprawiane jest w ASO Seata a tankuje na Orlenie. komp serwisowy pokazuje błąd - przeładowanie turbiny, zawór n75 jest w porządku. a tak jeszcze sobie myślę, czy może to sie dziać od zmienionego sterownika silnika? co uważacie? ps.dzieki za porady,sprawdze ten czujnik doladowania ciśnienia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HosseArkadio Zgłoś #5 Napisano 9 Września 2011 Witam po raz drugi wszystkim miłośników passatów. Kolejny mój problem z VW Passat o danych wypisanych przy moim nicku dotyczy nieprawidłowo działającej turbiny. Nadmienię iż ta nieprawidłowość nie jest regularna.....tzn : wyłącza się przy różnych prędkościach obrotowych silnika i na różnych biegach. Może podam kilka przykładów aby zobrazować sytuację, otóż : przyśpieszając na 3 biegu już przy 3 tyś obr/min potrafi się wyłączyć albo też na 4 biegu przy 3,5 tyś obr/min....ale np. niekiedy jest tak, że na 3 biegu podczas przyśpieszania nawet przy 4,2 obr/min turbina działa sprawnie i się nie wyłączy. W związku z powyższym zadam konkretne pytania : czy w tym przypadku nalezy wymienić turbinę czy problem może dotyczyć czegoś innego?? Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi forumowiczów na podany wyżej temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamcito Zgłoś #6 Napisano 9 Września 2011 Kolego sprawdź jak ci chodzi sztanga czy nie ma za ciężko. Jak rozbierales turbine to nie zauważyłes czegoś dziwnego? Powiem że ja swoją turbine czyscilem w marcu br. Nie pomoglo to na długo, więc w rozebralem ja ponownie. Okazało się że nie sadza blokowala łopatki ale zacinaly się one na części gorącej. Szlifowanie papierem wodnym pomogło. Wspomnę tylko że u mnie nie ma "PSJ". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skowron61990 Zgłoś #7 Napisano 9 Września 2011 kolego a sprawdzalas przy okazji jak miales turbine na wiezchu jaki masz juz na wirniku??? jak bedziesz mial duzy luz to normalne ze turbina bedzie sie zacinac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #8 Napisano 9 Września 2011 luz na wirniku nie ma nic wspolnego z zacinaniem sie lopatek turbiny. Przez luz wirnika to moze tylko olej wciagnac/wyciec i silnik kaput. Tak w na gorszym przypadku. Co do problemu albo zapieczone lopatki, albo gruszka turbiny. No ewemtualnie zaworka N75 nie mozna wykluczyc. Trzeba zrobic logi to by cos sie wyjasnilo jak auto pracuje, bo tak to mozna sobie gdybac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skowron61990 Zgłoś #9 Napisano 9 Września 2011 no nie wiem kolego czy jak jest duzy luz na wirniku to sie nie moze zaciac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #10 Napisano 9 Września 2011 wiesz jak wyglada turbo w srodku? Jak moze na osce turbo sie zaciac? Jak duzy luz? Jak masz duzy luz to Ci wpierniczy olej i po zabawie. Od zacinania sie sa kierownice spalin. U siebie w AFN masz turbine vnt i tez slynne zacinajace sie kierownice. Trzeba wyjac turbine, wyczyscic wewnatrz dokladnie i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skowron61990 Zgłoś #11 Napisano 9 Września 2011 wiem cos o tym bo czyscilem raz turbine a pozniej po jakims czasie wymienilem bo byl za duzy luz na wirniku oleju nic nier brala a komp wpadal w tryb awaryjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukrow Zgłoś #12 Napisano 9 Września 2011 Ja miałem luz na łopatkach około 4 minimetrów, turbina brała olej a silnik strasznie dymił. Myslałem ,że to uszczelka pod głowicą poszła. Nowa turbina (około 100kkm nie miała takiego luzu.Wymiana turbiny pomogła. Komputer nic nie wskazywał jedynie chmura dymu za samochodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #13 Napisano 11 Września 2011 nie mogę dodać posta więc podepnę się do tego:mam paska 2000rok 1.9tdi 115km. w czwartek wymieniłem olej w piętek wszystko z turbina było ok. w sobotę zaś turbina przestała działać.samochód słabo przyśpieszał, kolega ma audi a4 widział objawy i powiedział że wykluczył by samą turbinę. samochód ma normalne spalanie i obroty. POMOCY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach