Dragi Zgłoś #21 Napisano 15 Września 2010 no i niestety stalo sie najgorsze. czeka mnie zmiana silnika. Ma ktos moze jakies namiary na kogos kto sie tym zajmuje zalatwia silniki lub moze jakos pomoc w sprawie zakupu silnika i przekladki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #22 Napisano 15 Września 2010 zawory klekocza caly czas i sa to zawory poniewaz to sie stalo w tym samym momencie co kontrolka cisnienia oleju. Nie mam jak sprawdzic na cieplym bo auto caly czas stoi nie jezdze nim aby sie do konca cos tam nie posypalo. Pompa byla sprawdzana na zimnym silniku i pokazywala ok 5,5-6 barow. Na cieplym nie mam jak sprawdzic. Zawory klekocza od momentu przekrecenia kluczyka (moze maja zwloki 2-3 sekundy) jak rowniez po dodaniu gazu. Kontrolka caly czas sie wlacza i pika z mruganiem w 5 sekund po odpaleniu i gasnie i zapala sie na nowo i tak caly czas. ---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 17:16 ---------- panowie sluchajcie czy zatkana odma ma cos wspolnego z moimi objawami ?? Ktos przed doslownie minutami mi powiedzial abym to sprawdzil. Zaraz sie za to zabieram. Myslicie ze jest szansa ? kolego ja bym wymienił tylko pompę na inna sprawną i sprawdził czy objawy nadal będą poco od razu cały motor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #23 Napisano 15 Września 2010 kolego ja bym wymienił tylko pompę na inna sprawną i sprawdził czy objawy nadal będą poco od razu cały motor Dokładnie też bym tak zrobił a i nawet wymienił bym ssak do tego całe 50 zł nówka kosztuje pompe też raczej nową bym zapodał i od pompy do gury delikatnie przeczyścił bym kanał podawczy drutem na nim szmatką może ma zator gdzieś jakiś. Ja tak miałem jak jechałem do zakopca w marcu ssak się zapchał i w krakowie trykanie silnik off :-) i zaparkowałem u ludzi i dalej ogien autobanem do zakopca :-) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #24 Napisano 15 Września 2010 panowie ale w silniku jest ponad polcentymetrowa warstwa nagaru wszystko jest nim pokryte. Mechanik powiedzial ze nie da gwarancji na to ze to wogole pomoze. Slyszalem ze mozna sprobowac przeplukac motor ale czy tak gruba warstwe nagaru wogole jakakolwiek substancja przepusci ? Tez bym nie chcial wymieniac motyoru calego od razu ale ja sie nie znam na tym. Jeden mechanik powiedzial ze mozna sprobowac nafta przeplukac zmienic olej i filtr i sprobowac znowu. Drugi zas powiedzial ze nie warto nic robic lepiej zmienic silnik bo jakakolwiek operacja na tym moze nie dac zadnego efektu a tylko sie wyda kase. Panowie od razu dodam ze ten mechanik ktory radzil aby zmienic silnik nie mowil tego aby zarobic poniewaz od razu powiedzial ze nie da rady tego zrobic. Jak sadzicie co mam robic ?? nagar wszedzie na grubosci ponad pol centymetra czy da sie jakos to usunac ? ---------- Post added at 21:37 ---------- Previous post was at 21:35 ---------- mielke zapomnialem dodac ze pompa jest sprawna (przynajmniej na zimnym silniku jest tak jak powinno). Po kazdym odpaleniu miga i piszczy kontrolka wiec nie ma mozliwosci sprawdzenia na cieplym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #25 Napisano 15 Września 2010 panowie ale w silniku jest ponad polcentymetrowa warstwa nagaru wszystko jest nim pokryte. Mechanik powiedzial ze nie da gwarancji na to ze to wogole pomoze. Slyszalem ze mozna sprobowac przeplukac motor ale czy tak gruba warstwe nagaru wogole jakakolwiek substancja przepusci ? Tez bym nie chcial wymieniac motyoru calego od razu ale ja sie nie znam na tym. Jeden mechanik powiedzial ze mozna sprobowac nafta przeplukac zmienic olej i filtr i sprobowac znowu. Drugi zas powiedzial ze nie warto nic robic lepiej zmienic silnik bo jakakolwiek operacja na tym moze nie dac zadnego efektu a tylko sie wyda kase. Panowie od razu dodam ze ten mechanik ktory radzil aby zmienic silnik nie mowil tego aby zarobic poniewaz od razu powiedzial ze nie da rady tego zrobic. Jak sadzicie co mam robic ?? nagar wszedzie na grubosci ponad pol centymetra czy da sie jakos to usunac ? ---------- Post added at 21:37 ---------- Previous post was at 21:35 ---------- mielke zapomnialem dodac ze pompa jest sprawna (przynajmniej na zimnym silniku jest tak jak powinno). Po kazdym odpaleniu miga i piszczy kontrolka wiec nie ma mozliwosci sprawdzenia na cieplym pompa jest sprawna pompa nie jest sprawna skoro klekoczą zawory i piszczek się odzywa i miga kontrolka wymontuj ją i zawieź do sprawdzenia zy tak gruba warstwe nagaru wogole jakakolwiek substancja przepusci ?przepuści ale to wiąże się z całkowitą rozbiórką motoru a co za tym idzie wymianą uszczelek uszczelniaczy itp a produkty to np to http://www.forch.pl/product.aspx?p=215aa894-4180-425d-bd31-ffbfd523d54e&g=4237a16c-3bc3-4c86-a696-818c09d17602 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #26 Napisano 15 Września 2010 (edytowane) nagar wszedzie na grubosci ponad pol centymetra czy da sie jakos to usunac ? No wszędzie to znaczy ?? na misce , na deklu zaworów? Raczej w knałach nie ma takiego bo kanały mają max 1 cm srednicy. Jest ciężko poniewarz nic nie robisz sam tylko wydajesz piniądze za każdą robote mechaników. więc tu chb wymiana najtańsza ale zawsze nie wiesz co kupisz :-) Sprawdz lub wymień tą pompe najlepiej, A i pamiętaj że wszystkie przewody gumowe nawet plastikowe co mają styczność z olejem robią się z czasem sparciałe i się kruszą i to też zapycha ja tak miałem jak wymieniałem ssak to tam dziwiłem sie z kąt takie grudki a to z tych przewodów i wszystkie co wymieniałem albo się same łamały a ostatnio nawet jeden plastikowy na górze filtra oleju był taki poparcziały i się sam złamał Edytowane 16 Września 2010 przez Brudek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #27 Napisano 15 Września 2010 (edytowane) Panowie rok temu kupilem auto i juz mialo ten nagar w srodku z tym ze zaraz po zakupie pojechalem do stacji Boscha na zmiane oleju i filtru. facet powiedzial ze tym sie nie przejmowac bo to normalne ze nagar sie zbiera (teraz wiem ze on jest kretynem). Zastanawia mnie czy jak jezdzilem przez rok i bylo ok to czy tak jak podpowiadacie aby ten ssak przeczyscic czy by nie pomoglo ? Chyba zaczne od tego a czy ze zdjeciem miski jest duzo zabawy ? motor trzeba unosic jakos do gory ? Widzialem gdzies na forum ktos opisal krok po kroku jak to zrobic a teraz mam problem i nie moge znalezc. Nagar jest wszedzie tzn ze po zdjeciu pokrywy silnika nie bylo miejsca bez nagaru. Edytowane 15 Września 2010 przez Dragi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #28 Napisano 16 Września 2010 Chyba zaczne od tego a czy ze zdjeciem miski jest duzo zabawy ? motor trzeba unosic jakos do gory ? No troche jest pracy bez podniesienia silnika do góry nie obejdzie się bynajmniej ja tak robiłem. Skorzystałem z opisu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=254&highlight=ssak+awt post nr. 6 potem kombinacja z wyjęciem miski uwarzaj rzeby nie połamać separatora oleju one często się uszkadzają z zurzycia mi się ułamał i do wymiany całe 90 zł w ASO . sprawdz na lepiej wymień tą pompe. PS. u mnie wystarczyło wymienićsam ssak bo blokował dopływ oleju i jest jak nówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #29 Napisano 16 Września 2010 Michał,masz taki nagar jak u mnie? post #7 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67770 Jeśli masz zasyfiony silnik,jak mój poprzedni to współczuję,wiem co to znaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #30 Napisano 16 Września 2010 kac222 dokladnie tak a moze nawet gorzej. Po obejrzeniu wydaje sie ze zanim ja to auto kupilem musialo strasznie dlugo stac nieruszane i potem jezdzone i z tego az taki piasek sie zrobil. Normalnie masakra z tego co jest w srodku. Brudek Po ogledzinach silnika to byl jeden wniosek wymiana poniewaz wymiana ssaka nic nie da - zbyt duzo syfu tam jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #31 Napisano 18 Września 2010 (edytowane) dzisiaj ktos mi jeszcze poradzil ze to moze byc spowodowane uszkodzona uszczelka pod glowica. W pierwszym momencie nie zwrocilem uwagi na to ale auto nie grzalo mi na cieplo tylko takie letnie powietrze lecialo. Moze i warto czy ktos z was wie jakie sa koszty zrobienia uszczelki pod glowica ?? Dobra panowie auto trafilo dzisiaj do mechanika ktory podjal sie jako jeden z nielicznych. Jak bedzie po wszystkim to dam znac. Edytowane 22 Września 2010 przez Dragi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #32 Napisano 30 Września 2010 dzisiaj odebralem auto wszystko smiga jak nalezy Jestem zadowolony z pracy jaka wykonal mechanik z Car Serwis Ginter Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #33 Napisano 1 Października 2010 dzisiaj odebralem auto wszystko smiga jak nalezy Jestem zadowolony z pracy jaka wykonal mechanik To pięknie, ale z racji dużego zainteresowania tematem próbujących doradzić kolegów, warto byś podzielił się działaniami jakie doprowadziły do pozytywnego zakończenia tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dragi Zgłoś #34 Napisano 1 Października 2010 (edytowane) w moim przypadku bylo tak, ze nie oplacalo sie plukac calego silnika z nagaru. Co zrobil mechanik: On mial taki sam silnik bez glowicy. Moja glowica planowanie i uszczelnienie. Potem uszczelka pod glowica i nowe popychacze hydrauliczne zaworow. pelny rozrzad i w koncu mam dobry napinacz lancucha bo mialem hydrauliczny a teraz mam hydrauliczno-elektryczny. pierscienie. termostat zalanie olejem i filtr i plyn chlodzacy plus termostat. Do tego doszla poduszka pod silnik. Tak w wielkim skrocie. Jutro spisze wszystko z wydruku. Cena 2550zl calosc ok teraz dokladnie z wydruku co i jak : - hydrauliczne popychacze zaworow 20szt - napinacz paska rozrzadu - uszczelniacze zaworow 20szt - zawory ssace i wydechowe - uszczelka pod glowice - planowanie glowicy - prawa poduszka silnika - uszczelka pokrywy zaworow - pasek rozrzadu gates - rolka prowadzaca ina - napinacz ina - uszczelniacze rozrzadu 3szt - uszczelka kolektora ssacego i wydechowego oraz tlumika - termostat gates - napinacz paska od klimatyzacji - olej - filtr oleju - petrygo - kompletny blok silnika z pompa oleju - pierscienie to jest wszystko co mialem robione w aucie Edytowane 2 Października 2010 przez Dragi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #35 Napisano 12 Stycznia 2011 Witam Mam taki problem. Najpierw piszczała kontrolka ciśnienia oleju, wymieniłem czujnik ten przy filtrze i teraz piszczy ale kontrolka poziomu oleju. Co zrobić ? P/S Ciśnienie, pompa, panewki wszystko sprawdzone. Olej świeży poziom OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #36 Napisano 12 Stycznia 2011 Witam Mam taki problem. Najpierw piszczała kontrolka ciśnienia oleju, wymieniłem czujnik ten przy filtrze i teraz piszczy ale kontrolka poziomu oleju. Co zrobić ? P/S Ciśnienie, pompa, panewki wszystko sprawdzone. Olej świeży poziom OK. zczytaj błędy może miską gdzieś zawadziłeś i uszkodziłeś czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawmal75 Zgłoś #37 Napisano 20 Czerwca 2011 Panowie, mam podobny problem migajacej czerwonej kontrolki oleju, kóra gaśnie po rozgrzaniu silnika. Zauwazyłem również że czasami miga mi kontrolka hamulca ręcznego, oczywiście bez powodu, jak nie jest zaciagniety:) Stan oleju max. Powiem jeszcze tylko, że żona przejechała samochodem zimą 1km po rozwaleniu miski (olej powoli gubiła:)), ale wtedy po jej wymianie nie było problemu. Dopiero przy drugiej wymianie miski po przejechaniu rowu zaczęły się problemy z migająca kontrolką oleju. Końcówka czujnika zaśniedziała popryskana kontaktronem, ale nie pomogło. Czy to pompa, czy można tylko czujnik? Zacząć od czujnika, czy jakieś inne sugestie? Dzięki. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #38 Napisano 20 Czerwca 2011 Panowie, mam podobny problem migajacej czerwonej kontrolki oleju, kóra gaśnie po rozgrzaniu silnika. Zauwazyłem również że czasami miga mi kontrolka hamulca ręcznego, oczywiście bez powodu, jak nie jest zaciagniety:) Stan oleju max. Powiem jeszcze tylko, że żona przejechała samochodem zimą 1km po rozwaleniu miski (olej powoli gubiła:)), ale wtedy po jej wymianie nie było problemu. Dopiero przy drugiej wymianie miski po przejechaniu rowu zaczęły się problemy z migająca kontrolką oleju. Końcówka czujnika zaśniedziała popryskana kontaktronem, ale nie pomogło. Czy to pompa, czy można tylko czujnik? Zacząć od czujnika, czy jakieś inne sugestie? Dzięki. Pzdr czujnik ciśnienia masz przy filtrze a z tego co piszesz to raczej pompa klękła ale sprawdź ciśnienie oleju na zimnym przez wykręcenie czujnika i wkręcenie na jego miejsce manometru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #39 Napisano 21 Czerwca 2011 Zacząć od czujnika, czy jakieś inne sugestie? Dzięki. Pzdr Może to być czujnik,ale najpierw sprawdź ciśnienie oleju.Może to być poprostu zapchany ssak w misce olejowej i pompa dlatego niewyrabia i kontrolka miga.Jeżeli jednak ssak jest drożny,a ciśnienie jest zbyt małe-to pompa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boys321 Zgłoś #40 Napisano 4 Marca 2012 witam wszystkich jestem nowy na forum i chciał bym sie dołączyc do pytania. tylko u mnie jest tak kupiłem mojego paska 4. tygodnie temu i wszystko gralo gdy po tygodniu jazdy raz zapaliła mi sie kontrolka oleju po czym zgasła przez nastepny tydzien stało sie tak jeszcze około 4 razy najczesciej na cieplym silniku czemu nie zawsze towarzyszy głosna praca jakby zaworów (chodzi jak diesel) myslalem ze to wina oleju a ze nie wiem jaki był wlany wczesniej zalalem go pół syntetykiem 10w40 i przez pare dni było dobrze a pózniej znów powróciło wszystko teraz juz kontrolka rzadziej sie zapala ale rano na zimnym silniku zapalę go i pracuje równo ładnie ale gdy dodam mu gazu i puszcze i gdy obroty wróca do normalnych zaczyna znów stukac po zaworach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach