Falk Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2009 Witam wszystkich. Po wymianie skrzyni biegów Tiptronic okazało sie ze ich niema.W starej szkrzyni wywaliło błąd 18227 jakis tam sterownik po włożeniu innej skrzyni drugiego sterownika owej skrzyni okazało sie ze jest ten sam problem i pytanie mam takie. -Czy jest mozliwe ze ten błąd jest zakodowany gdzieś indziej tzn. w innym sterowniku -Czy moze byc tak ze druga skrzynia jest jest zle złozona co jest spowodowane brakiem biegów. Z góry dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2009 A może być też tak że problem nie lezy w skrzyni skoro na kolejnej jest identyczny problem. Mało prawdopodobne abyś znalazł skrzynię z identyczną usterką jak twoja. Ten bląd to może jakiś czujnik z osprzętu skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2009 no własnie mnie to tez zastanawia czemu tak jest dlatego tez i kupiłem inny sterownik o tych samych parametrach dowiedziałem sie tez ze moze chodzic o sterowanie skrzyni które znajduje sie w skrzyni nad miską olejową cały czas pokazuje ze jest ona w trybie awaryjnym tak jak na poczatku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2009 No sterownik mozesz zamienić od innej skrzyni i zobaczyć co się będzie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2009 A czy jest mozliwe zeby sterownik zablokował tak skrzynie zeby wogóle nie było zadnego biegu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2009 Brak tylko tiptronica? A na trybie D jeżdzi? i zmienia biegi? jeżeli tak to sterownik nie mógł zrobić czegoś takiego. Sprawdz dokładnie te błedy, co to za jedne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2009 Niestety nia ma zadnego biegu po wymianie jest tak jak przed wymianą czyli skrzynia zablokowana na 4 biegu i w trybie awaryjnym.I są te same blędy co na tej przed wymianą.Wyglada to tak jakby były gdzies te błedy zapisane tylko gdzie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2009 (edytowane) czy jest mozliwe zeby sterownik zablokował tak skrzynie zeby wogóle nie było zadnego biegu ??? Jest możliwe, ale nie bezpośrednio sterownik a elektrozawory które nie dostają odpowiedniej informacji z komputera bądź są uszkodzone. Uszkodzeń sterownika może być tak wiele jak skomplikowaną skrzynią dysponuje auto. Są 4 rodzaje sterowania skrzynią automatyczną; 1.układ hydrauliczno-mechaniczny 2.układ hydrauliczno-pneumatyczny 3.układ hydrauliczno-elektryczny 4.układ hydrauliczno-elektroniczny. (cytat pochodzi z http://www.automat.pl/news.php proponuję się zarejestrować i poczytać n.t. automatów)Dlatego ciężko określić jakie uszkodzenie występuje u ciebie. Myślę że bez specjalistów się nie obejdzie, albo metoda prób i błędów ale to jest wymiana zaworów skręcanie skrzyni wrzucanie do auta napełnianie olejem i modlenie się o cud. Dlatego polecam metodę pierwszą albo wykasowanie błędów z komputera. Tylko czy passat posiada osobny komputer do skrzyni czy błędy się zapisują w komputerze auta tego nie wiem. W moim T4 jest osobny komputer dla skrzyni biegów. I myślę że ciebie to dotyczy, podejrzewam że masz typ skrzyni o układzie hydrauliczno-elektronicznym dlatego należy wejść w komputer i skasować błędy. Głównym elementem układu elektronicznego jest komputer. Po włączeniu określonego programu, zadaniem komputera jest przetworzenie zebranych informacji napływających z czujników zewnętrznych na komendy wykonawcze sterujące układem składającym się z elektrozaworów współpracujących z mechaniczną częścią hydraulicznego układu sterowania. Myślę że skoro w vwT4 z 96 roku skrzynia jest zaopatrzona w komputer to passiak z 2001 roku tym bardziej posiada go. Edytowane 19 Kwietnia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jeżeli są to uszkodzenia sterownika ( przycinające, nie działajace silniki w sterowniku) to napewno nie znajdziesz tego w usterkach na Vagu. Ale dziwne jest to że w drugiej skrzyni jest to samo. A przekładałes sterowniki z jednej do drugiej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2009 No to mam nie lada zagadke poniewaz błąd który mi wyskakuje 18227 mniejwiecej dotyczy elektrozaworu N216 i ten bład był na starej skrzyni wiec zeby niby wszystko było ok kupiłem i sterownik skrzyni i drugą skrzynie po zamontowaniu wszystkiego koazało sie ze jest lipa ponieważ w dalszym ciągu poakuze mi tryb awaryjny i ten sam bład tj. 18227 co gorsza skasowalem ten ten bład lecz to kompletnie mi nic nie pomogło po ponownym uruchomieniu silnika dalej to samo jakby czytał ten bład z innego sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2009 sterownik od tiptronica znajduje się pod siedzeniem pasażera, ten sterownik wymieniałeś?? jak potrzebujesz sterownik lub jakieś inne graty od tiptronica to pisz bo wymieniłem w swoim pasku skrzynie z tipa na manual i wszystko jeszcze mam. u mnie nie było problemów z jazdą do przodu tylko wsteczny się ślizgał, a na vagu nie było żadnych błędów, czyli podejrzewam, że mam to co potrzebujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2009 Skrzynia była przełozona cała wraz z osprzetem no i kupiłem sterownik drugi o tych samych symbolach miesci sie on pod nogami pasażera.Jest niby cos co mozna nazwac głownym komputerem zbierajacym wszystkie dane nie wiem do konca o co chodzi, słyszałem tez ze takie błedy "zbiera" magistrala CAN ---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:18 ---------- tak ten własnie sterownik już wymieniłem ale to nic nie pomogło a co do czesci to napewno sie odezwe,bo pewne braki sa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2009 no to skasuj błędy w CAN-ie, to nie jest żaden problem. jeśli kasujesz błędy i one wracają to chyba coś nie halo:confused: nie jest tak, że błędy się zapisują, siedzą i nawet jeśli naprawione to świruje. jak nie skasujesz błędów po naprawie to one będą siedzieć w kompie, ale auto będzie śmigać normalnie. przykład to zapieczone kierownice, auto łapie tryb awaryjny, gasisz go, odpalasz ponownie i wszystko działa dopóki znowu nie przeładuje. pozdrawiam i powodzenia. jak dla mnie NIGDY WIĘCEJ AUTOMATU :587: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2009 Dzieki Wam Koledzy za wszystkie podpowiedzi sądze ze chyba jest zle złozona skrzynia gdyż p wymianie i skasowaniu błędów sterownika skrzyni one sobie dalej wracają jak bociany a biegów nie ma i tak wiec czas chyba sobie kupic autko cos ala Flinstonowie:542: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #15 Napisano 19 Kwietnia 2009 wywal automat będziesz miał święty spokój:582: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2009 a ze sie jeszcze zapytam jaki koszt to przerobic z automata na manuala??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #17 Napisano 19 Kwietnia 2009 Jak na mój gust to zmieniłeś zły sterownik. Sterownik o którym była mowa wcześniej jest zamontowany w skrzyni i jest cały zalany olejem.Popularnie zwany pływajacym. W nim siedzą elektrozawory które sterują ciśnieniami w kanałach. I prawdopodobnie to właśnie ten sterownik się wysypał ---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:33 ---------- jaki koszt to przerobic z automata na manuala??? Taniej i łatwiej sprzedać i kupić kolejne auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2009 (edytowane) Jak na mój gust to zmieniłeś zły sterownik. Sterownik o którym była mowa wcześniej jest zamontowany w skrzyni... kolega wymieniał skrzynie, więc ten sterownik o którym mówisz też wymienił, bo wątpię żeby wypruwał go ze starej i wkładał do nowej wiedząc, że coś było nie tak. a ze sie jeszcze zapytam jaki koszt to przerobic z automata na manuala??? Taniej i łatwiej sprzedać i kupić kolejne auto i tu się grubo mylisz kolego koszt regenerowanej skrzyni tiptronic z wymianą to 3900zł KLIK koszt części potrzebnych do wymiany to około 2500zł. jeśli byś chciał nowy dwumas to trochę więcej. do tego trzeba doliczyć wymianę, ja wymieniałem sam to nie było kosztów. Taniej i łatwiej sprzedać i kupić kolejne auto kto ci kupi auto z uszkodzoną skrzynią za normalne pieniądze... no chyba, że z dużą zniżką, może łatwiej, ale czy taniej pozdrawiam Edytowane 19 Kwietnia 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość n_e_o1 Zgłoś #19 Napisano 10 Lipca 2009 Witam, masz prawdopodobie problem z pompą oleju w skrzyni, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia podczas zmiany skrzyni - wysunął się konwektor i podczas dokręcania skrzyni do silnika złamały się widełki napędzające pompę oleju i tu cały problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stonka Zgłoś #20 Napisano 12 Czerwca 2010 n_e_o1 gdzie dokładnie jest ta pompa? w skrzyni czy to ta pucha pomiędzy skrzynią a silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach