Skocz do zawartości
Krasny

niekręcący się wentylator i kipiący płyn chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz korki powietrzne w obiegu, to termostat może nie reagować, i nie włączać wentylatora. Zobacz czy przewody gumowe które idą do chłodnicy są sztywne.Sprawdź czy w momencie zapalonego silnika w zbiorniczku wyrównawczym nie tworzą się bąbelki gazu, świadczyło by to o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Silniki w tych autach łatwo zagotować, a skutki mogą owocować remontem głowicy, a nawet pierścieni olejowych wraz z tłokami.:637: Te silniki są bardzo wrażliwe na temperaturę , zobacz czy przy dodaniu gazu nie kopci na czarno. Jak odpala rano od razu czy po 5 sekundach. Wiem bo osobiście zajechałem jettę z takim właśnie silnikiem, przyczyny byłe takie same, a w zimie przestał w ogóle palić. :(

Edytowane przez krzysiek_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wrażliwości na temperature, to potwierdzam. moja przygoda skończyła się walniętą głowicą silnika.

Bym wiedział, że takie jest ryzyko przegrzania i orientował sie gdzie jest termostat, to bym go po drodze wypieprzył, ale cóż. całe życie sie człowiek uczy.

 

W każdym razie przestroga na przyszłość. Nie przegrzewajcie silnika ;-)

(chociaż do końca nie jestem pewien czy tylko temepratura miała na to wpływ. podobno głowica była ogólnie w złym stanie, więc pewnie tak czy siak by dupła za jakiś czas)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karolek

ja takze mam problem z cieknacym płynem chłodniczym i wentylatorem. Podczas stania w korku spod maski zaczął wydobywać sie dym. okazało sie po zjechaniu na pobocze że cały płyn wyparował.uzupełniłem go i jazda.ale problem dopiero sie zaczął po powrocie do domu. po wyłączeniu silnika płyn wyciekł przez zbiorniczek. i tak za każdym razem, gdy tylko silnik sie zagrzał.po przeczytaniu postów na forum, wymieniłem w swoim aucie termostat. jaki efekt? a taki, ze temperatura wzrosła do 80 stopni, wentylator zadziałał 30 sekund i sie wyłaczył. a po chwili znowu była eksplozja ze zbiornika. Po kolejnej próbie rozgrzania silnika wiem jedno wentylator sie nie załącza, a gdy tylko temp. osiągnie powyzej 80 stopni w zbiorniczku robi się gotowanko. doradzcie prosze co jeszcze sprawdzic! z góry dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź oring w korku od zbiorniczka. Ja miałem lekko zagięty i tez wywalało mi płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności