krzysiek_VW Zgłoś #21 Napisano 25 Kwietnia 2009 (edytowane) Jeżeli masz korki powietrzne w obiegu, to termostat może nie reagować, i nie włączać wentylatora. Zobacz czy przewody gumowe które idą do chłodnicy są sztywne.Sprawdź czy w momencie zapalonego silnika w zbiorniczku wyrównawczym nie tworzą się bąbelki gazu, świadczyło by to o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Silniki w tych autach łatwo zagotować, a skutki mogą owocować remontem głowicy, a nawet pierścieni olejowych wraz z tłokami.:637: Te silniki są bardzo wrażliwe na temperaturę , zobacz czy przy dodaniu gazu nie kopci na czarno. Jak odpala rano od razu czy po 5 sekundach. Wiem bo osobiście zajechałem jettę z takim właśnie silnikiem, przyczyny byłe takie same, a w zimie przestał w ogóle palić. Edytowane 25 Kwietnia 2009 przez krzysiek_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krasny Zgłoś #22 Napisano 8 Maja 2009 co do wrażliwości na temperature, to potwierdzam. moja przygoda skończyła się walniętą głowicą silnika. Bym wiedział, że takie jest ryzyko przegrzania i orientował sie gdzie jest termostat, to bym go po drodze wypieprzył, ale cóż. całe życie sie człowiek uczy. W każdym razie przestroga na przyszłość. Nie przegrzewajcie silnika (chociaż do końca nie jestem pewien czy tylko temepratura miała na to wpływ. podobno głowica była ogólnie w złym stanie, więc pewnie tak czy siak by dupła za jakiś czas) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karolek Zgłoś #23 Napisano 11 Maja 2009 ja takze mam problem z cieknacym płynem chłodniczym i wentylatorem. Podczas stania w korku spod maski zaczął wydobywać sie dym. okazało sie po zjechaniu na pobocze że cały płyn wyparował.uzupełniłem go i jazda.ale problem dopiero sie zaczął po powrocie do domu. po wyłączeniu silnika płyn wyciekł przez zbiorniczek. i tak za każdym razem, gdy tylko silnik sie zagrzał.po przeczytaniu postów na forum, wymieniłem w swoim aucie termostat. jaki efekt? a taki, ze temperatura wzrosła do 80 stopni, wentylator zadziałał 30 sekund i sie wyłaczył. a po chwili znowu była eksplozja ze zbiornika. Po kolejnej próbie rozgrzania silnika wiem jedno wentylator sie nie załącza, a gdy tylko temp. osiągnie powyzej 80 stopni w zbiorniczku robi się gotowanko. doradzcie prosze co jeszcze sprawdzic! z góry dzieki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #24 Napisano 11 Maja 2009 Sprawdź oring w korku od zbiorniczka. Ja miałem lekko zagięty i tez wywalało mi płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach