dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2009 Nie mam siły do tego auta (większość zna moje przeżycia ) .Rozebrałem silnik i dzisiaj ściągnąłem skrzynie biegów.Poruszyłem dociskiem i coś mi się tam ruszało jakby było nie dokręcone .Odkręciłem dwumasówkę i wewnętrzna część(tam gdzie tarcza dochodzi) rusza się na boli a koło zębate stoi w miejsu.Wygląda to tak jakby środek odczepił się od zewnętrznej części.Jeszcze zauważyłem,że kręcąć sprzęgłęm po kilku cm ruchu sprzęgłem dopiero "zazębia" dwumasówka i rusza się z wałem.W starej dwumasówce nie przypominam sobie żeby takie coś było i nie mam pojęcia czy jest sprawna czy nie .Przy ruszaniu nic nie szarpie i na wolnych obrotach raczej nie trzęsie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2009 Ruszać się musi tylko zależy jaki ten luz jałowy jest,bo po co dwumasówka,która jest sztywna,a jak poszukasz to znajdziesz,bo nawet marecek pokazywał film z dwumasówkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2009 właśnie szukałem filmików i różnie to przedstawiają Część wewnętrzna rusza się w prawo i w lewi nie dużo(to zrozumiałem,bo tam są sprężyny),ale też rusza się w tył i przód.Luz ten jest ok 1mm i zastanawia mnie czy to nie będzie powodem buczenia lub drgań w pojeździe ?? Ten luz nie jest w każdym miejscu tylko w jednym duży,a 90 stopni obok prawie nie ma. Z tego co się zoriętowałem Sachs daje 2 lata gwarancji na ten element to mogę bić do sklepu tym bardziej,że auto będzie stało dłużej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2009 Darek,mam teraz nową dwumasę(jeszcze w garażu)luk-a do mojego avf(tdi) i luz ma około 10mm w prawo i lewo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Rozumie,że piszecie o skrętnych luzach.Teraz zmierzyłem i mam ok 10-13mm. Połóż dwumasówkę na podłodze i ponaciskaj (u mnie środkiem) na bokach od strony gdzie przychodzi tarcza czy posiadasz luzy. Jeszcze po wyciągnięciu przedmuchałem ją powietrzem,bo była zakurzona.Na necie przeczytałem,że pod żadnym pozorem nie używać sprężonego powietrza do czyszczenia ;( Czy to co zrobiłem może mieć jakiś skutek na działanie jak tam są przecież tylko sprężyny ?? Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2009 kolego tu masz linka do tego jak rozpoznać czy dwumasa jest panięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2009 Pablo, niestety w passacie dwumasa wygląda ciut inaczej i po jej doszczętnym rozwaleniu nie ma siły, żeby cokolwiek się kręciło czy był jakikolwiek luz [tzn. nie zrobisz tego ręką tak, jak na tym filmiku, który wkleiłeś] Część wewnętrzna zakleszcza się w zewnętrznej i przeskakuje tylko ze skrajnego położenia w drugie skrajne przy zmianie obciążenia powodując głośne walnięcie Jak ktoś chce, to mogę pokazać na innym filmiku, bo mam jedno koło w domu luzem do zabawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2009 Oglądałem ten filmik i tamto jest totalnie rozwalone według mnie Może słaba jakość nagrania (telefon),ale widać o co mi chodzi -- (miało być widoczne w którym miejscu się rusza o 1mm,ale za słaby telefon ). Zaś na nagrałem o ile się obraca.Jak przystawia to czuć sprężynę,która ściska się i zaraz ciągnie całe koło(czuć,że jest twarda).Co uważacie teraz o tym kole ?? Oddać na gwarancji do sprawdzenia czy nie,bo auto i tak będzie mi stało trochę (silnik wyciągnąłem na stół ) z drugiej strony nie wiadomo co się może stać w podróży z nią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach