Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #1 Napisano 7 Sierpnia 2006 Może ktoś mnie oświeci, co się dzieje? Jadąc 60/h chciałem wyprzedzić autko wlokące się przede mna, więc zredukowałem na 4 bieg, wcisnąłem dosyć mocno pedał "gazu" i wykonałem manewr. W trakcie wyprzedzania sprawdziłem we wstecznym lusterku, czy szwagier, który jechał za mną też wyprzedza i zauważyłem dosyć obfitą chmurkę czarnego dymu wydobywającego się z mojej rury. Czy to normalne? Zauważyłem, że większość diesli przy mocniejszym dodaniu "gazu" dymi i to dość obficie, z kolei słyszałem opinię, że to może być cieknąca turbina ( sprawdzałem-sucha), lub wtryski. Poradźcie coś... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morfeusz_30 Zgłoś #2 Napisano 7 Sierpnia 2006 na rozgrzanym silniku jak dymi na czarno to mogą wtryski lać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 7 Sierpnia 2006 Jest wiele przyczyn kopcenia z wydechu ale zastanawia mnie jedno, a mianowicie nie powinienes zredukować do 3 biegu? Przy 60 km/h na 4 biegu auto ma chyba za małe obroty.....chociaż mogę się mylic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #4 Napisano 7 Sierpnia 2006 mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #5 Napisano 7 Sierpnia 2006 Jest wiele przyczyn kopcenia z wydechu ale zastanawia mnie jedno, a mianowicie nie powinienes zredukować do 3 biegu? Przy 60 km/h na 4 biegu auto ma chyba za małe obroty.....chociaż mogę się mylic I najprawdopodobniej się nie mylisz, tak teraz jak się zastanawiam, to masz rację. Miałem zbyt małe obroty, zbyt mocno dodałem "gazu" i pewnie przez TO tak mocno zadymił. Dzisiaj sprawdzałem w lusterku, czy przy innych prędkościach też dymi, i przy dłuższym przeciągnięciu na 3 i 4 biegu na początku dymi, a później nie. Pewnie zbyt dużo paliwa jest podawane do silnika i nie może przepalić( jeżeli się mylę, to mnie poprawcie) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2006 mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek5 Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2006 Pewnie jak 60 km/h to oczywiście na 3 tak jak mówisz u mnie tak samo na 4 niskie obroty dymu duuuużo a elastyczność taka sobie cienizna. A tak poza to jak już rozgrzany silniczek to warto czsem wkręcić na wyższe obroty ale bez przesady zresztą każdy wie jak jechać. No i masz rację nie przepali paliwa. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robcioj Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2006 Witam. Z tego co mi wiadomo to jest normalny objaw silnikow z turbina. Turbina jest smarowana i podczas wchodzenia na wysokie obroty olej sie wypala. Moge sie mylic w szczegolach ale ma taki objaw nie tylko "pasek. Zreszta moj tez kopci ale tylko wtedy kiedy turbina wchodzin na obroty. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2006 robcioj Ale jeżeli przepalał by olej, to chyba dymił by na niebiesko, a nie na czarno? Rozumiem, że diesle dymią, ale chyba nie aż tak. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem, i powiedział, że być może to końcówki wtrysków. Znalazłem w zaprzyjaźnionym sklepie oryginały za 50zyla od sztuki, a mechanik mówi, że może je zmienić za następne 50 za komplet. Powiedzcie mi, czy to dobra cena, bo się nie orientuję( część+robota). pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #10 Napisano 9 Sierpnia 2006 A sprawdziłeś co mówił kolega Damian. Bardzo często szuka siędziury w całym a tak naprawdę dziura jest w dolocie. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2006 mam podobny objaw kopcenia jak przegazuje auto na postoju - wcisne gaz 1000 do ok. 2500-3000 obr. na rozgrzanym silniku sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ?? ale tu chodzi o pracę na postoju, a mi chodzi o dymienie podczas jazdy. Oczywiście poproszę mechanika osprawdzenie dolotu, pewnie więcej wiecie o paskach niż ja, tak że posłucham rady bardziej doświadczonych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2006 sprawdz dolot-przewody idące od turbiny do intercoolera (moze byc gdzies dziura i zasysa powietrze dlatego czarny dym na postoju), sprawdz rowniez sam intercooler byc moze sie rozszczelnil. To tak na wstepie. A nie odczules spadku mocy w trakcie jazdy tzn. tego ze passat sie muli ?? Zgadza sie - mam przypadki ze sie muli (spada moc). Jak delikatnie jeżdżę 100-120km to nic sie nie dzieje, ale jak gwaltownie przyspiesze np. z 100 do 140km/h to komputer wchodzi w stan awaryjny , obroty ok. 2500-3000, wtedy wylaczam zaplon , zalaczam na START i auto jak nowo narodzone do nastepnego razu. Wizualnie ja nie widze aby ktorys z przewodow byl pekniety miedzy turbina a intercoolerem ale jeszcze bede musial wybrac sie do mechanika na dokladne ogledziny podobnie jak @Maciej Wiśniews. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość phans Zgłoś #13 Napisano 10 Sierpnia 2006 Z tego co czytałem mały czarny dym jest dozwolony w dieslach, gdy daje się silnikowi ostro w gaz - http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html Co do błędu 17965 P1557 to jest to 'Ciśnienie doładowania - Przekroczona górna granica regulacji'. Miałem to samo kilka miesięcy temu a wszystko to za sprawą PSJ (pizdowaty styl jazdy) - tutaj muszę się trochę usprawiedliwić bo głównie jeżdżę z rodziną więc nie daje mocno w gaz :-), albo poprzedni właściciel tak jeździł. Więc u Ciebie może być podobny problem albo trzeba będzie pojechać do dobrego elektronika czy mechanika na diagnostykę lub posmarowanie turbinki lub wymiany wspomnianego zaworku N75, itd... Jeżeli masz problemy z elektroniką to jedź do jakiejś osoby, firmy która zawodowo zajmuje się elektronicznym tuningiem diesli (ja proponuje w-wa Janki, ul. Wspólna 19 - http://www.diagtronik.pl). Proponuje zajrzeć na ich forum http://www.diagtronik.pl/forum/viewforum.php?f=3 A teraz jak zaoszczędzić 100zł za diagnostykę eletroniczną w przypadku gdy to jest syndrom PSJ :-) i komp. wykazuje taki błąd. Na różnych biegach głównie na 3 i 4 (2 również) od ponad 2000obr ostro gazować samochodem. Czyli ostro w gaz, trzymać z kilka sekund i CAŁKOWICIE puszczać gaz. Jeżeli w tym czasie pojawi się bład to kasujemy go (trzeba ponownie włączyć samochód). Raz na jakiś czas spróbuj trzymać gaz do dechy ponad 7-8s. I tak jeździmy z kilka minut (kilkanaście). Po takiej jeździe jeżeli jest to syndrom PSJ komputer nie powinien się już włączać w tryb awaryjny z tym kodem błędu. Jeżeli nadal jest ten błąd to zgłoś się do elektronika lub mechanika na czyszczenie turbiny. Raz na jakiś czas trzeba ostro gazować turbinę to jest jedna z zasad TDI. Zauważyłem również że po wymianie oleju z Castrola 0w30 na Mobila 5w40 specjalnego do pompowtryskiwaczy kierowniczka odpowiedzialna za spuszczanie ciśnienia b. dobrze pracuje czyli się nie zacina nawet przy wolnej jeździe. Może to u mnie przypadek a może prawidłowość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #14 Napisano 11 Sierpnia 2006 @phans nic nie pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #15 Napisano 19 Sierpnia 2006 No i już się sprawa wyjaśniła, kolega Damian miał rację! Pękła guma łącząca kolektor z przewodem do intercoolera! wstawił bym fotki, ale nie wiem jak to zrobić Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #16 Napisano 19 Sierpnia 2006 Czy można poprosić o numer tej części (przewodu). (Jeśli masz oczywiście możliwość sprawdzenia w programie) Chciałbym go profilaktycznie przejrzeć, aby uniknąć takich niedomagań ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #17 Napisano 19 Sierpnia 2006 Maciej Wiśniews, foty Ta strona http://imageshack.us/ Przeglądaj - wybierasz zdjęcie Host it - naciskasz i czekasz Thumbnail for forums (1) - ten link kopjujesz i wklejasz na forum foto wygląda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #18 Napisano 20 Sierpnia 2006 Czy może ktoś powiedzieć, czy układ chłodzenia powietrza dolotowego wraz z chłodnicą czyści się co jakiś czas, przebieg, czy tylko gdy występuja jakieś objawy. Czy aby to zrobić konieczny jest kanał, czy z góry do wszystkiego dojde. (niby wszystko widoczne, ale może coś tam jest niżej do czego nie dojde bez zdjęcia osłony)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciej Wiśniews Zgłoś #19 Napisano 22 Sierpnia 2006 no to zobaczymy... a oto skutki.. wielkie dzkęki za podpowiedź! Jakoś się udało pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwika Zgłoś #20 Napisano 6 Września 2006 witam, ja mam podobną sytuację, choć w moim przypadku jest coś co mnie bardziej ciekawi niż niepokoi. 150 km temu wymieniłem rozrząd + filtr paliwa, przed tą wymianą autko było idealne, teraz zauważyłem że przy uruchamianiu auto dość mocno zakopci. Nie wiem co może być powodem, poradźcie. Przed wymianą rozrządu i filtru paliwa nawet iskierka czarnego dumu nie szła, zarówno podczas odpalania jak i jazdy. Czy ta robocizna mogła mieć na to wpływ? Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? ropa jest z tej samej stacji - jakość ta sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach