Skocz do zawartości
Nuttie

[Klimatyzacja] Działanie kompresora w zależności od położenia pokrętła siły nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Dwa krótkie pytania, przejrzałem szukajkę i było parę tematów pobocznych, jednak nie znalazłem w nich odpowiedzi na nurtujące mnie objawy:

 

1. Czy po zapodaniu nawiewu na konsoli centralnej w pozycję 1. to ma lecieć coś z kratek nawiewu, tzn. czy mam odczuwać lekki "podmuch", czy też pozycja 1. to swobodny przepływ a pozycja 0. to kompletnie zamknięcie klapy? Z moich odczuć wynika, że 0. to całkowite zamknięcie dopływu powietrza, 1. to swobodny przepływ bez kręcącego się wentylatora, 2. to już jest silniejszy nawiew - wentylator się kreci 3. i 4. to samo tyle że mocniej? Jak to jest u Was w passatach, czy w poz. 1. czuć wtłaczane do kabiny powietrze czy też nie? Mam 2 passaty B3 i B4 w obu jest to samo - poz. 1. nie wtłacza powietrza tylko jak się jedzie szybko to tak jakby swobodnie powietrze dostawało się do kabiny, wentylatora nie słychać.

 

2. Po naprawieniu klimy - szczelność, nabicie, klima włącza się dopiero od 2. biegu nawiewu. Ma to związek z poprzednim pytaniem, bo spec od klimy stwierdził że jest walnięty rezystor pierwszego (1.) biegu nawiewu dlatego nie włącza się klima, dopiero jak przekręcę na poz. 2. to się klima załącza - czuć zimne powietrze i moment załączenia się sprężarki. Upierałem się, że w drugim passacie mam tak samo (że fabryka tak zrobiła) 1. to swobodny przepływ a wentylator załącza się dopiero od pozycji 2. ale wyciągnął mi instrukcję elektryki do passatów i pokazał łopatologicznie krok po kroku że bieg 1. też powinien załączać klimę i powinien uruchamiać wentylator. Tyle o ile jestem w stanie odczytać schematy to przyznaję mu rację bo jak wół widać że w poz. 1. wentylator powinien wtłaczać powietrze, a nie tylko "swobodny przepływ", no a co za tym idzie powinien załączać klimę. Dziwny zbieg okoliczności że 2 passaty mają taką samą usterkę.

 

 

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

W moim aucie 1 bieg załącza wetylator łatwo to sprawdzić wystarczy przekręcić pokrętło nawiewu i zajrzeć pod filtr powietrza tam

widać wentylator. 1 bieg jest najbardziej cichy stąd może Twoje odczucie, że nie kręci wentylatorem (też tak miałem) :)

 

 

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka to jak zdejmę obudowę pokręteł nawiewów i same przyciski do nawiewów - już kiedyś raz to robiłem jak wypaliła się żarówka od podświetlenia pokręteł - to po prostu zgiąć ją tak aby stykała z metalem który jeździe po pokrętle? Czyli niejako zagiać ją do wewnątrz kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno 1. to załączony wentylator. czyżbyś miał 2 padnięte rezystory?

Od 0 do 1 to swobodny przepływ ale na 1 już wentyl chodzi napewno.

Jeśli padnięte rezystory to bardzo możliwe że masz w obu paskach to samo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta blaszka to jak zdejmę obudowę pokręteł nawiewów i same przyciski do nawiewów - już kiedyś raz to robiłem jak wypaliła się żarówka od podświetlenia pokręteł - to po prostu zgiąć ją tak aby stykała z metalem który jeździe po pokrętle? Czyli niejako zagiać ją do wewnątrz kabiny.

 

Dokładnie :D Tylko z wyczuciem i delikanie ją podginaj. Jeśli nie zadziała zostają rezystory :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności