Gość emilxx Zgłoś #1 Napisano 30 Marca 2009 Witam .Taki problemik mi sie przytrafił,mianowicie jakis miesiac temu po przejechaniu około 50 km wjechałem do garażu zgasiłem silnik i po godzinie chciałem go odpalic i tu ZONK!!.Na początku nie chciał załapac a jak załapał obroty wskoczyły na 3000.Nie dało sie ich zmniejszyc .kombinowałem ,czytałem fora i nic >Kolega podpowiedział ze silnik krokowy padł ,odpiołem go obroty spadły normalnie chodzi .Nie miałem kasy żeby wtedy kupic drugi wiec jezdziłem bez silniczka >Dzis pojechałem do kolegi i wyjołem z jego paska silnik załozyłem do swojego i ZONK to samo .Wymieniłem czujnik temperatury dalej do samo .Nie wiem co jeszcze moge z nim zrobic ?? Wasze sugestie mile widziane . ---------- Post added at 11:32 ---------- Previous post was at 11:15 ---------- [/img] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2009 A po odłączeniu krokowca nie gasł Ci w ogóle silnik na jałowych obrotach? Sprawdź czy nie masz gdzieś lewego powietrza np. podstawa monowtrysku. Uszkodzony możesz mieć też czujnik położenia przepustnicy TPS - po prawej stronie wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość emilxx Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2009 po odpieciu krokowego silnik zgasł ,dopiero po podkreceniu obr... sróbką dało sie utrzymac 1000 .Dzis pada deszcz wiec chyba rozbiore cały wtrysk i popatrze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Diablo23248 Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2009 Hm... Zobacz czy będą jakieś zmiany jeśli na pracującym silniku wypniesz wtyk z TPS. Jeżeli obroty spadną stawiałbym na uszkodzony TPS. Ewentualnie spróbuj na zimnym silniku odłączyć masową klemę na 15 minut i potem odpalić autko. Nie ruszając nic poczekaj aż włączy sie wentylator chłodnicy. Może poprostu komputer złapał jakiś błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość emilxx Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2009 rozebrałem przepustnice czujnik jest ok umyłem i przeczysciłem przewody podcisnienia .co do klemy to auto stoi ponad tydzien bez aku.A powiedz co steruje praca silniczka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2009 Silnik krokowy dostaje informacje z ECU a ECU czerpie informacje o aktualnym stanie otwarcia przepustnicy z TPSu. Do tego dochodzą jeszcze informacje, które ecu dostaje od czujnika temperatury płynu chłodniczego (na zimnym musi przepustnica być bardziej wychylona - wyższe obroty), od sondy lambda i pewnie jeszcze z paru innych źródeł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość emilxx Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2009 No nie wiem co jeszcze mam rozebrac i sprawdzic,ale nic jutro podłącze kamere pod silnik i dam online remoncik moze ktos bedzie na forum i pomoze ale dzieki za pomoc i poswiecony czas . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2009 Sprawdź napięcie i opory na kabelkach od silnika krokowego i TPSu - poszukaj na forum tematów o tym, może gdzieś coś jest przerwane przez przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ryszardtrzeci3 Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2009 Proponuję Ci podłączyć diodę do gniazda diagnostycznego i odczyt ać kod błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach