Patryk_ Zgłoś #21 Napisano 2 Października 2010 Witam, nie mogę założyć nowego tematu więc ew. proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego wątku. Wymieniłem czujnik temperatury i przy większych prędkościach spada ona do 80 stopni jeśli na chwilkę się zatrzymam do rośnie do 90 czy to normalne? zauważyłem ostatnio że mam taki oto element przytopiony na rogach (zaznaczony na foto) Uploaded with ImageShack.us Pytatanie czy ma to wpływ na temp. silnika? Drugie pytanie zauważyłem także że na biegu jałowym delikatnie obroty skaczą ale jest to praktycznie nie wyczuwalne dopiero jak się dobrze przyglądniemy na strzałę obrotomierza. Może być ten element powodem? Czekam na pomoc i z góry dziękuje To jest tylko dolot powietrza do filtra,więc nie masz sie czym przejmować-to możesz wykluczyć Co do temperatury,no niestety nie jest to normalne.Może być poprostu wadliwy czujnik temp. co może też powodować falowanie obrotów-w końcu daje sygnał do ECU.Powodem spadku i wzrostu temp.może też być wadliwy termostat.Właśnie od sprawdzenia tych dwóch rzeczy bym zaczął.Ale na początek-podpięcie VAG,zobacz czy nie wywala jakichś błędów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #22 Napisano 5 Października 2010 Cytat:Napisał maciek.wroc Zobacz post dołączę się do tematu. Od wczoraj coś mi sfankuje wskazówka od temp. wczoraj jechałem i normalnie mi ładnie temperaturę pokazywało, i po jakimś czasie mi spadła dojechałem do domu i wyłączyłem i posłem spać. Rano odpaliłem ładnie sie nagrzał i jest git. Wracam do domu temp. ładnie pokazuje i po jakiejś chwili wskazówka mi opadła. I nie wiem co sie dzieje ze ładnie pokazuje temperaturę 90 stopni i po chwili spada i nic Na początek self test zegarów VAG'iem,dowiesz się czy zegary są OK.Daj znać jak wyszedł test.To jest pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić,bo możesz niepotrzebnie zacząć wymieniać bo może to być także czujnik temp.lub termostat. Pozdrawiam termostat wymieniałem wraz z płynem do chłodnicy. dalej mi się to pojawia ale jak poruszam wtyczką w silniku co jest przy rurze dolotowej to się włancza spowrotem ale po jakimś czasie dalej się to robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #23 Napisano 5 Października 2010 termostat wymieniałem wraz z płynem do chłodnicy. dalej mi się to pojawia ale jak poruszam wtyczką w silniku co jest przy rurze dolotowej to się włancza spowrotem ale po jakimś czasie dalej się to robi Czyli czujnika temperatury nie wykluczyłeś? W takim razie sprawdź jeszcze styki w tej feralnej wtyczce Czasami wystarczy je przeczyścić bo są poprostu zaśniedziałe i raz działa,raz niestety nie.Możesz to później potraktować jeszcze sprayem do poprawiania kontaktu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mIcHaLos Zgłoś #24 Napisano 16 Października 2010 Patryk sprawdzałem kompem - niestety tylko narazie ktsem bo w warsztacie padl dysk z Vagiem. Wyskoczyly 3 bledy: - dotyczacy czujnika temp - cos z zza wysokim sygnalem i za niskim napieciem - blad dotyczacy wskaznikow 2 wczesniejsze wykasowane, tego 3 nie udalo sie ale niedlugo polece na Vaga. Wskazowka jednak dalej sie polozyla... jednak trzeba bedzie wstawic auto na dluzsza chwile warsztatowa... Dalo sie zauwazyc ze zalacza sie wentylator gdy klime jest wylaczona... Czas pokaze... zobaczymy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #25 Napisano 16 Października 2010 Patryk sprawdzałem kompem - niestety tylko narazie ktsem bo w warsztacie padl dysk z Vagiem. Wyskoczyly 3 bledy: - dotyczacy czujnika temp - cos z zza wysokim sygnalem i za niskim napieciem - blad dotyczacy wskaznikow 2 wczesniejsze wykasowane, tego 3 nie udalo sie ale niedlugo polece na Vaga. Wskazowka jednak dalej sie polozyla... jednak trzeba bedzie wstawic auto na dluzsza chwile warsztatowa... Dalo sie zauwazyc ze zalacza sie wentylator gdy klime jest wylaczona... Czas pokaze... zobaczymy! Wentylator załącza się (przynajmniej powinien) tylko podczas naprawdę wysokich temperatur-ale jest to jak najjbardziej normalny objaw.Trzeciego błędu nie wykasujesz dopóki nie naprawisz wskaźnika w tacho-o ile da się to zrobić,w przypadku moich rodziców pomogło na 2 miesiące... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mIcHaLos Zgłoś #26 Napisano 9 Listopada 2010 Wkońcu !! Udało się po długim czasie walki wygrać z leżącą wskazówką Elektryk sobie poradził Teraz tylko muszę dojść co jest nie tak - przy kupnie nowego akumul po miesiącu rozładował się na maxa... dziwna sprawa... może alternator... ;] Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #27 Napisano 9 Listopada 2010 Teraz tylko muszę dojść co jest nie tak - przy kupnie nowego akumul po miesiącu rozładował się na maxa... dziwna sprawa... może alternator... ;] Pozdrawiam Na początek sprawdź ładowanie-powinno być na włączonym silniku od 13.8 do 14.2 to jest w normie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #28 Napisano 9 Listopada 2010 To podziel się wiedzą, co zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #29 Napisano 9 Listopada 2010 To podziel się wiedzą, co zrobił. Jeżeli czujnik jest ok,termostat także a wskazówka szleje bądź w ogóle się nie podnosi to wypadałoby zrobić test zegarów.Jeżeli wskazówki podczas testu "idą" na max i spadają na min.to jest :ok jeżeli nie to uszkodzony jest licznik.Sprawdź to podłączając VAG i zrób self test zegarów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewka1987 Zgłoś #30 Napisano 26 Listopada 2010 Witam.u mnie problem jest podobny...miga kontrolka temperatury+dzwiek.Dzieje sie to zawsze gdy odpalam auto po dluzszym postoju 5-6h.ruszam 2tys obr i zaczyna migac i piszczec kontrolka.wylaczam silnik wlaczam ponownie ruszam i to samo. Po przejechaniu 1-2km kontrolka gasnie.Podpinalem passka pod kompa zadnych bledow nie pokazuje.tylko na kompie pokazuje temp 75C a na liczniku 90C. po nagrzaniu na kompie pokazuje 94C a na liczniku 90C.wymienilem termostat i plyn 3 dni temu.Plynu nic nie ubywa. moze byc to wina czujnika jesli komp nie pokazal jego bledu?i ktory ewentualnie czujnik to moze byc. passat 97r. 1,6 automat silnik AHL dzieki za w miare szybka odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YoshCo Zgłoś #31 Napisano 5 Grudnia 2010 Czesc. To chyba jakas standardowa dolegliwosc z tym czujnikiem temperatury. U mnie po 24h postoju na dworze przy -13C tez pojawila sie migajaca kontrolka temp z sygnalem dzwiekowym. Pozostawilem silnik na wolnych obrotach, rozgrzal sie spokojnie po wolnym przejechaniu ok3km, restarcik i juz sie nie zapalila. Czytam posty i jakos nie ma raczej konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Kolejna sprawa z temperatura to lapie mi 90C po przejechaniu spokojnie okolo 30 km przy tych niskich temperaturach,,, a jak bym zwolnil to jeszcze potrafi spasc,,, to normalne ? pozdrawiam. Y. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #32 Napisano 5 Grudnia 2010 Kolejna sprawa z temperatura to lapie mi 90C po przejechaniu spokojnie okolo 30 km przy tych niskich temperaturach,,, a jak bym zwolnil to jeszcze potrafi spasc,,, to normalne ? pozdrawiam. Y. Podczas tak wysokich mrozów jest to możliwe.Podam Ci przykład-jadąc do pracy,przy mrozie -13stopni (do pracy mam zaledwie 5km) ssanie nawet się nie wyłącza u mnie,a wskazówka temp. prawie się nie ruszy Ostatnio jadąc dwupasem przy mocnym mroźnym wietrze wiejącym w przód Passka temperatura spadłe do około 80stopni.Tak więc-jak najbardziej możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach