nowson Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2009 witam. padła mi turbina tj. pociągłą olej ze silnika do wydechu. mam juz nową i chce teraz wymienić. tylko teraz na co zwrócić uwage przy wymianie żeby znowu sie cos nie stało. planuję wymienić olej i filtr . słyszałem żeby wymienić olej to najlepiej zrobić na ciepłym silniku. a więc chce dolac teraz oleju do stanu , zalozyc turbine poczekac az sie silnik nagrzeje i wymienic olej. dobrze? i jeszcze jedna sprawa zwiazana z wydechem. jest w nim olej , czy on sie wypali jak bede jezdzil? nie uszkodzi katalizatora? wszelkie wskazówki mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2009 Przeciez pompa olejowa pusci olej w mgnieniu oka do calego ukladu. Wymien olej, wymien turbo, odpal i niech pochodzi, pod zadnym pozorem nie gazuj go na poczatku. Ojekl sie pojawi na przewodzie szybciej niz sie zdazy nagrzac turbina. Stary olej sie wypali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2009 zastanawiam sie czy musze wymienic olej na cieplym silniku? auto stalo prawie 3 miesiace nie palone i nie wiem czy lepiej zlac zimny czy cieply olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2009 Rozgrzany olej jest bardziej płynny dlatego lepiej na ciepłym... Nie wiem jak u ciebie ale w benzynie turbo smarowane jest olejem więc nowy olej wlewa się na samym końcu po wymianie. Przy montażu turbo wlewa się do turbo łyżeczkę oleju - oczywiście jeśli masz ją smarowaną olejem... sprawdź 3 razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2009 Witam Wez łomika i wybij resztki katalzatora bo olej zabil srodek i uszczelnił, IC bedziesz musiał wymyc ja ze swojego wylałem jake 0,5 litra oleju, ja wiekszy problem mialem z otkreceniem przewodu olejowego i wszystko zrbilem od gory, po wlozeniu nowej odpal ze 3 razy na doslownie kilka sekund zeby olej dotarl do wirniczka i zaczal smarowac, możesz jeszcze przeczyścic cały dolot a i uważaj na śruby od strony kata z rubo sa szpilki nie pourywaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach