GRZECHHH Zgłoś #21 Napisano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Sytuacja trochę dziwna ale skoro masz dwa takie Passaty to ja bym jeszcze spróbował zamiany samych sterowników poziomowania między nimi i wtedy sprawdzić czy da się zrobić kalibrację. Może odłączenie go na kilka minut od zasilania też swoje zrobi. Sterownik powinien być w lewym schowku w bagażniku przykręcony do okolic błotnika. Edytowane 14 Czerwca 2012 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwachleby Zgłoś #22 Napisano 16 Czerwca 2012 w pierwszym aucie , tym co to było w autoryzowanym serwisie temat został całkowicie rozwiązany ,na piecie na tylnym czujniku było odrobinę za małe i tarza było wjechać przodem na krawężnik i wszystko się poustawiało. wnioski z tego takie ze jak napięcie jest na wet o 0,05v za małe bądź za duże to nie da rady zrobić poziomowania, poza tym w autoryzowanym serwisie pracują zwyczajne patałachy w drugim aucie temat przedniego czujnika został zneutralizowany za pomocą rezystora , izolacji i trytki. teraz ciekawostka,rezystor zadział ale trochę inaczej, próbowałem zrobić dzielnik ale nie poskutkowało, łącząc drutem pin 1-4 pokazywało 0.02 łącząc 1-5 pokazywało dalej 0,02 na przednim ale tylny też zaczął pokazywać 0,02. zadziałało zatkniecie jednej sztuki rezystora 4-5 :bezzebow , wskoczyło 2,2 i 1539 został pokonany i przedni czujnik do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #23 Napisano 16 Czerwca 2012 z tym 1-5 to racja mója pomyłka w pinach... W ten sposób zwieramy +5V z masa czujników i faktycznie drugi czujnik wtedy pokaże 0V. Prawidłowo powinno być: 4-5, już poprawiłem w postach... Dla lepszego zobrazowania sytuacji mały wycinek schematu. pin 5 - +5V pin 1 - masa pin 4 - napięcie z czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nero2313 Zgłoś #24 Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) Cześć! Kupiłem sobie interfejs i po sprawdzeniu autka wywaliło mi błąd, że mam nie ustawione ksenony, coś jak u kolegi : wywaliło właśnie 1539.próbowałem adaptować zgodnie z instrukcją i "wchodzisz w grupę 55-xenon range, następnie wybierasz 04-"Basic settings" wchodzisz w kanał 001, "tu zasadzie nie mogę nic zrobić bo w kanale 001i 002 jest error....... radek Z tego co udało mi się wyczytać dochodzę do wniosku, że problemem są napięcia na czujnikach. Mam autko na gwincie , a czujniki wskazują 2,60 przód i 1,60 tył. Napięcia ładnie się zmieniają podczas bujania autem. Co może być przyczyną braku możliwości skasowania błędu? Czy napięcia na czujnikach faktycznie powinny zawierać się w zakresie ok. 1,9-3,3V. Jeśli tylko w tym leżał by problem to czy ustawienie odpowiedniego napięcia na zasadzie podniesienia tyłu czy przodu lewarkiem pozwoli na skasowanie błędu? Jeśli tak, to ja się to ma do późniejszego samopoziomowania? A co gdyby np. ustawić czujnik na zasadzie obniżenia czy podwyższenia blaszki wiercąc i nitując wyżej / niżej? Co o tym myślicie? Dodam, że po przekręceniu kluczyka światła idą do dołu (słychać wtedy głośne chrobotanie ), a potem wracają do wcześniejszej pozycji ( bez odpalania silnika). Swiecą myślę całkiem nieźle, nie za blisko, nie za daleko , ale ten błąd nie daje mi spokoju! Pomóżcie proszę :papa Aha i dodam jeszcze, że ostatnio przez przypadek zrobiłem zwarcie w kiierunkowskazach. Nie mając zapasowego bezpiecznika wyjąłem bezpiecznik 8 (symbol telefonu) jak się później okazało ten bezpiecznik jest też od samopoziomu. Jeździłem tak parę dni. Mogło to coś namieszać? Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez nero2313 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #25 Napisano 4 Sierpnia 2013 Zrób tak jak piszesz, czyli doprowadź do tego aby napięcie z czujników zawierało się w tym zakresie i skasuj błędy. Może się okazać że później podczas pracy będzie wszystko poprawnie mimo niższego napięcia. Cały czas masz możliwość kalibracji ręcznej w lampach położenia referencyjnego, poziomowanie ma za zadanie tylko odchylać na +/- od tego położenia w zależności od ugięcia zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nero2313 Zgłoś #26 Napisano 4 Sierpnia 2013 No i kupa! Podniosłem tył na lerwarku osiągając tym samym trochę ponad 2,6 przód i 2,4 tył i błędu nijak skasować nie idzie nie mam już pojęcia co jest grane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #27 Napisano 4 Sierpnia 2013 Znaczy się podniosłeś tył i próbowałeś wykonać adaptację o której mowa w tym wątku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nero2313 Zgłoś #28 Napisano 4 Sierpnia 2013 Podniosłem tył i w pierwszej kolejności próbowałem skasować błąd niewyregulowanych świateł, bo bez tego nie można dokonać adaptacji. Niestety błąd po wykasowaniu momentalnie powraca (kasuję błąd, światła idą dół - góra i błąd powraca) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach