Skocz do zawartości
Gość stefany

xenony dziwny objaw z regulacja wysokosci

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja trochę dziwna ale skoro masz dwa takie Passaty to ja bym jeszcze spróbował zamiany samych sterowników poziomowania między nimi i wtedy sprawdzić czy da się zrobić kalibrację. Może odłączenie go na kilka minut od zasilania też swoje zrobi. Sterownik powinien być w lewym schowku w bagażniku przykręcony do okolic błotnika.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszym aucie , tym co to było w autoryzowanym serwisie temat został całkowicie rozwiązany ,na piecie na tylnym czujniku było odrobinę za małe i tarza było wjechać przodem na krawężnik i wszystko się poustawiało.

wnioski z tego takie ze jak napięcie jest na wet o 0,05v za małe bądź za duże to nie da rady zrobić poziomowania, poza tym w autoryzowanym serwisie pracują zwyczajne patałachy

w drugim aucie temat przedniego czujnika został zneutralizowany za pomocą rezystora , izolacji i trytki.

teraz ciekawostka,rezystor zadział ale trochę inaczej, próbowałem zrobić dzielnik ale nie poskutkowało, łącząc drutem pin 1-4 pokazywało 0.02

łącząc 1-5 pokazywało dalej 0,02 na przednim ale tylny też zaczął pokazywać 0,02.

zadziałało zatkniecie jednej sztuki rezystora 4-5 :bezzebow , wskoczyło 2,2 i 1539 został pokonany i przedni czujnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym 1-5 to racja mója pomyłka w pinach... W ten sposób zwieramy +5V z masa czujników i faktycznie drugi czujnik wtedy pokaże 0V. Prawidłowo powinno być: 4-5, już poprawiłem w postach...

 

Dla lepszego zobrazowania sytuacji mały wycinek schematu.

pin 5 - +5V

pin 1 - masa

pin 4 - napięcie z czujnika

czujniki.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Kupiłem sobie interfejs i po sprawdzeniu autka wywaliło mi błąd, że mam nie ustawione ksenony, coś jak u kolegi :

wywaliło właśnie 1539.

próbowałem adaptować zgodnie z instrukcją i "wchodzisz w grupę 55-xenon range, następnie wybierasz 04-"Basic settings"

wchodzisz w kanał 001, "tu zasadzie nie mogę nic zrobić bo w kanale 001i 002 jest error.......

radek

 

Z tego co udało mi się wyczytać dochodzę do wniosku, że problemem są napięcia na czujnikach. Mam autko na gwincie , a czujniki wskazują 2,60 przód i 1,60 tył. Napięcia ładnie się zmieniają podczas bujania autem. Co może być przyczyną braku możliwości skasowania błędu? Czy napięcia na czujnikach faktycznie powinny zawierać się w zakresie ok. 1,9-3,3V. Jeśli tylko w tym leżał by problem to czy ustawienie odpowiedniego napięcia na zasadzie podniesienia tyłu czy przodu lewarkiem pozwoli na skasowanie błędu? Jeśli tak, to ja się to ma do późniejszego samopoziomowania? A co gdyby np. ustawić czujnik na zasadzie obniżenia czy podwyższenia blaszki wiercąc i nitując wyżej / niżej? Co o tym myślicie? Dodam, że po przekręceniu kluczyka światła idą do dołu (słychać wtedy głośne chrobotanie ), a potem wracają do wcześniejszej pozycji ( bez odpalania silnika). Swiecą myślę całkiem nieźle, nie za blisko, nie za daleko , ale ten błąd nie daje mi spokoju! Pomóżcie proszę :papa

 

Aha i dodam jeszcze, że ostatnio przez przypadek zrobiłem zwarcie w kiierunkowskazach. Nie mając zapasowego bezpiecznika wyjąłem bezpiecznik 8 (symbol telefonu) jak się później okazało ten bezpiecznik jest też od samopoziomu. Jeździłem tak parę dni. Mogło to coś namieszać?

Edytowane przez nero2313

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak piszesz, czyli doprowadź do tego aby napięcie z czujników zawierało się w tym zakresie i skasuj błędy. Może się okazać że później podczas pracy będzie wszystko poprawnie mimo niższego napięcia. Cały czas masz możliwość kalibracji ręcznej w lampach położenia referencyjnego, poziomowanie ma za zadanie tylko odchylać na +/- od tego położenia w zależności od ugięcia zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kupa! Podniosłem tył na lerwarku osiągając tym samym trochę ponad 2,6 przód i 2,4 tył i błędu nijak skasować nie idzie :-( nie mam już pojęcia co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się podniosłeś tył i próbowałeś wykonać adaptację o której mowa w tym wątku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem tył i w pierwszej kolejności próbowałem skasować błąd niewyregulowanych świateł, bo bez tego nie można dokonać adaptacji. Niestety błąd po wykasowaniu momentalnie powraca (kasuję błąd, światła idą dół - góra i błąd powraca)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności