Skocz do zawartości
Gość stefany

xenony dziwny objaw z regulacja wysokosci

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stefany

po krotce objasnie taka problem

mam passata z 99 r zalozylem do niego orginalne lampy xenon z silniczkami , przetwornicami , cale orginalne lampy tak jak wychodzila z fabryki.

problem a moze i cos dziwnego dzieje sie jak wlacze zaplon odpale silnik wlacze swiatla i w tym momencie lampy jada max w dol a puzniej cofaja sie troche do gory , posiadam rowniez regulacje reczna w kabinie. dodam ze przed zmiana lamp mialem uszkodzony jeden silniczek ktory powodowal ze regulacja niedzialala i niewiem jak to bylo na lampach zwyklych.

czy to tak powinno byc z ta regulacja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda to na automatyczną regulacje -może ktoś dołożył i nawet niewiesz ? tylko po co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na mnie to jest automatyczny test układu poziomowania lamp. Powinno tak być jak piszesz. Jak się mylę to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

no tak wyglada na samopoziomowanie ale po co wtedy w kabinie pokretlo regulacji lamp. sprawdze pod autem czy sa jakies czujniki.

czy z wklejki z bagaznika dowiem sie czy przy wyjciu z fabryki auto mialo xenon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

no tak wyglada na samopoziomowanie ale po co wtedy w kabinie pokretlo regulacji lamp

 

jeżeli w aucie jest oryginalnie xenon to nie ma w kabinie regulacji wysokości świecenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może poprostu ktoś dokładał ,sprawdz czy jest czujniki z przodu z lewej strony

przedni sensor.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalne xenony i też mi lampy jadą najpier w dół a potem ustawiają się właściwie, jest to normalne i jak najbardziej OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

tak ale tu tylko lampy sa orginalne z silniczkami a wczesniej byly zwykle na h1 i h7

a moze silniczki przy xenonie maja jakas pamiec czy cos takiego.

jutro zerkne na ten czujnik czy jest na wahaczu ale na 99 % wydaje mi sie ze nic takiego tam niema. ale moze ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% nie masz czujnika od samopoziomowania. To po prostu soczewka robi swoj auto-test;) Blenda wykonuje ruch gora/dol w calym zakresie;)

Poziomowanie jest dynamiczne.

Edytowane przez stifii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok. ja mam oryginalne xenony i też najpierw idą w dól a potem do góry. nie masz się czego obawiać wszystko ok.

 

P.S. przecież to fajny bajer mi się to bardzo podoba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz lampy dokladane czyli nie masz czujnikow od samopozycjonowania sie one bodajze montowane sa na tylniej bellce. Pray kazdym wlaczeniu swiatel xxenon sie samopozycjonuje wlasnie idze wdol a pozniej w gore i ustawia sie odpowiednio do obciazenia tylu zamochodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez on pisal ze ma oryginalne lampy VW ale zamontowane nie fabrycznie..

A to co sie u ciebie dzieje to jest blad samopoziomowania kturego poprostu nie masz !!

Jak mi w lexusie padl (3100zl bo w jakims czasie sie tez popalily silniczki w lampach) czujnik w tylnej osce od poziomowania xenonow bylo tak samo, a nawet gorzej lapmy caly czas gora i dol..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam ten sam probrem. mamm oryginalne xenony z poziomowaniem ale nie poziomuja się. podłączyłem vaga i pokazuje mi takie coś

 

1539 Nie przeprowadzone nastawienia podstawowe

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

776 Czujnik poziomu pojazdu przód Lewy-G78

przerwa lub zwarcie do masy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.

mój problem a w zasadzie już teraz dwa problemy są poniekąd podobne mianowicie błąd 1539.

szukałem na forum i próbowałem postąpić zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi adaptacji ksenonów ale g... to dało.

rzecz wzięła się z tego że dość często wylało mi na desce piszczący błąd żarówek.sprawiłem sobie kabel podłączyłem znalazło błąd czujnik poziomowania prawy przód błąd sporadyczny, skasowałem ,2 tygodnie było wszystko git i zaświeciło się znowu , podłączyłem kompa (program polski vag 4.9 /vcds lite 1.0 )tyle ze zamiast skasować błędy nacisnąłem ustawienia podstawowe i wywaliło właśnie 1539.

próbowałem adaptować zgodnie z instrukcją i "wchodzisz w grupę 55-xenon range, następnie wybierasz 04-"Basic settings"

wchodzisz w kanał 001, "tu zasadzie nie mogę nic zrobić bo w kanale 001i 002 jest error.......

wpadłem na pomysł ze może coś namieszałem przypadkiem w ustawieniach i podłączyłem pod kompa drugie auto , coby podejrzeć ustawienie, wartości w adaptacji w kanałach od 1-8 identyczne kanały 9-99 error w obu autach. nacisnąłem ustawienie podstawowe i ...... ciach w drugim aucie siedzi 1539 ....... cyce mi opadły ,koś ma jakiś pomysł albo sugestie jak to ugryźć .

auto pasasat b5 fl tdi tiptronic 2004.

pozdrawiam

radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji proponuje wejść w bloki pomiarowe i na pierwszym albo drugim kanale powinny być bloki które podają napięcia z czujników G76 i G78, powinny zawierać się one w zakresie ok. 1,9-3,3V.

Jeżeli będzie wartość bliska 0V lub 5V i nie będzie się zmieniać przy bujaniu autem to ewidentnie uszkodzenie czujnika albo okablowania.

Jeżeli wartość będzie poza podanym zakresem możliwe że wystarczy podgiąć tylko mocowanie wspornika czujnika i powtórzyć procedurę kalibracji.

Aby sprawdzić czy winny jest czujnik czy wiązka wystarczy odłączyć dany czujnik i kawałkiem drutu zewrzeć pin 1 i 4 - vag powinien pokazać w bloku pomiarowym 0V a następnie zewrzeć pin 5 i 4 - vag powinien pokazać 5V. Jeżeli tak będzie to ewidentnie czujnik do wymiany.

Ja swój przedni już wymieniałem, typowe uszkodzenie polega na rozszczelnieniu się oringu na ośce, powoduje to wnikanie wilgoci i uszkodzenie półprzewodnikowego scalonego czujnika hallotronowego, tam w środku nic więcej nie ma. Sam element raczej nie do dostania oznaczenie zakodowane.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się żeby problem leżał w uszkodzeniu mechanicznym jakiegoś czujnika (chyba że można to zrobić vcds) ponieważ przed wciśnięciem opcji ustawienia podstawowe w zarówno w pierwszym jak i w drugim aucie wszystko było git i nie pokazywało żadnych błedów w lampach . błąd 1539 wyskoczył właśnie po uruchomieniu tej opcji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisali inni użytkownicy to wychodzi że aby przeprowadzić poprawnie procedurę kalibracji istotne są aktualne napięcia z czujników, jeżeli sterownik uzna że wartości są poza zakresem roboczym nie pozwoli przeprowadzić procedury. Ktoś pisał nawet że pobujał autem i po takim zabiegu już zaskoczyło. Warto tez na chwile odłączyć akumulator albo bezpiecznik od zasilania tego sterownika, może po prostu się zawiesił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to ze faktycznie mogą być winne te czujniki, przedni pokazuje stałe napięcie 4.49 podczas postoju i jazdy nic się nie zmienia. po odłączeniu go pokazuje błąd zwarcie do plusa ,odczyt poza granicami parametrów ( coś w tm rodzaju)po ponownym podłączeniu błąd da sie wykasować.i znowu 4,49, tylny pokazuje na postoju pokazuje ok 1,1 a podczas jazdy w porywach od 0.7 do 1.7. ale jak pod lewarowałem auto coby zrzucić przednie kółko to ustawił się na 2,65.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W celach diagnostycznych można wykonać emulator takiego czujnika, robiłem tak u siebie. Wystarczą tylko dwa rezystory np. 3,3k 0,6W.

Robimy z nich dzielnik napięcia czyli po jednej nóżce każdego rezystora łączymy razem i wtykamy do pinu 4 wtyczki, pozostałe dwie nóżki odpowiednio do pinów 1 i 5. Sterownik będzie widział napięcie ok 2V i powinien pozwolić na kalibrację.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile w moim aucie przedni czujnik wygląda na trupa (4.49 stoi sztywno ) to sytuacja w drugim aucie wygląda tak :. przód 2-3 tył 1.2-2.3.

auto pojechało do autoryzowanej stacji stało tam 3 godziny na kompie i podnośniku sprawdzili ze czujniki ok ale 1539 nie potrafią wykasować i generalnie polegli. jakieś sugestie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności