161yd01 Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2009 (edytowane) Czytałem posty ale nigdzie nie znalazłem jak rozebrać do wymiany łożysk. Rozkręciłem ale problem z rozpołowieniem coś jakby trzymało nie wiem, czy oby nie trzeba coś z tyłu odlutować?, może stojan się do obudowy przykleił? Z alternatorami starego typu nie było żadnej filozofii żeby rozebrać a tu zong. Może ktoś ma jakiś patent na to i przy okazji jak wymienić same szczotki gdy już będzie rozebrany . czy te kostki też są przykręcone (nad napisem VW na obudowie markerem) taki jak na foto tylko 90A pozdrawiam krzysztof ---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 15:46 ---------- Pomału do przodu jednak francuzi niezabłysneli w opracowaniu tego wynalazku , uzwojenie przykrecone do przedniej polówki a przylutowane do wyprowadzeń w 2 zeby rozpołowic trzeba rozlutowac . Ale nic roZbieram i robie foty dla potomnych hi.. Z mojego punktu widzenia wyglądało to tak: 1. Wymontowałem Valeo - no problem 2. Zdjąłem koło pasowe trochę męczarni. Starą nasadkę 24 przerobiłem na klucz fajkowy dospawawszy kawałek pręta zbrojeniowego. Otwór czterokąt pozostał wolny przez który trzeba włożyć klucz torx aby zablokować oś wirnika 3. Rozkręciłem tylny dekiel 4. Wymontowałem regulator napięcia ze szczotkami 5. Zabrałem się do rozlutowania wyprowadzeń foto 6. Rozpołowiłem 7. Odkręciłem dekielek od przedniego łożyska i go wybiłem 8. Przy łożysku tylnym trochę zabawy (niema podejścia pod ściągacz pójdę na żywioł dwa pilniki i prasa mimośrodowa powinna to załatwić), trzeba uważać aby nie uszkodzić bieżni zrobione praktycznie bez luzu. 9. Teraz czas na szczotki szlifierką zeszlifowałem nadmiar wystający ponad plastik końcówek i cyny, następnie wiertełko fi 3-4mm rozwierciłem resztki żeby szczotki wypadły. 10. Szczotki kupiłem ale były szersze więc pilnik zrobił swoje, dopasowałem, założyłem ze starych sprężynki z podkładkami, następnie przylutowałem (przeciągnąłem przez otwory na końcówkach, zrobiłem supełki i zalałem cyną) 11. Miejsca lutowania zabezpieczyłem silikonem szczotki schowałem wewnątrz i związałem dratwą przy włożeniu nie będzie kombinacji żeby nie zahaczyć gdzieś niepotrzebnie 12. Włożyłem łożyska 6303 i 6201 13. Złożyłem połówki 14. Zlutowałem tylną płytkę z didami 15. Założyłem regulator 16. Na koniec tylna obudowa i koło pasowe. Może komuś się przyda gdyby koszt naprawy oscylował w granicy 100 zł to bym się skusił na Boscha, a tak łożyska 2szt 14 zł, szczotki 3 zł szt silikon mała tubka 3,50 zł Edytowane 12 Lutego 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2009 Bardzo fajny opis, pewnie komuś się przyda Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marek VW Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2009 Ja w swoim pasku robiłem to co ty ale nie musiałem rozlutować uzwojenia. Nie jestem tylko pewien czy mam Valeo czy BOSCH, ale napewno nie lutowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2009 Dobra robota, przeniesione do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach