Skocz do zawartości
161yd01

Regeneracja alternatora Valeo 90A - B3 1.9td

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1993

    Czytałem posty ale nigdzie nie znalazłem jak rozebrać do wymiany łożysk.

    Rozkręciłem ale problem z rozpołowieniem coś jakby trzymało nie wiem, czy oby nie trzeba coś z tyłu odlutować?, może stojan się do obudowy przykleił? Z alternatorami starego typu nie było żadnej filozofii żeby rozebrać a tu zong. Może ktoś ma jakiś patent na to i przy okazji jak wymienić same szczotki gdy już będzie rozebrany .

     

    539535291

     

    czy te kostki też są przykręcone (nad napisem VW na obudowie markerem)

    taki jak na foto tylko 90A

    pozdrawiam krzysztof

     

    ---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 15:46 ----------

     

    Pomału do przodu jednak francuzi niezabłysneli w opracowaniu tego wynalazku , uzwojenie przykrecone do przedniej polówki a przylutowane do wyprowadzeń w 2 zeby rozpołowic trzeba rozlutowac . Ale nic roZbieram i robie foty dla potomnych hi..:)

     

    Z mojego punktu widzenia wyglądało to tak:

     

    1. Wymontowałem Valeo - no problem :))

     

    2. Zdjąłem koło pasowe trochę męczarni. Starą nasadkę 24 przerobiłem na klucz fajkowy dospawawszy kawałek pręta zbrojeniowego. Otwór czterokąt pozostał wolny przez który trzeba włożyć klucz torx aby zablokować oś wirnika

     

    3. Rozkręciłem tylny dekiel

     

    4. Wymontowałem regulator napięcia ze szczotkami

     

    5. Zabrałem się do rozlutowania wyprowadzeń foto

     

    a1.JPG

     

    6. Rozpołowiłem

     

    a7.JPG

     

    7. Odkręciłem dekielek od przedniego łożyska i go wybiłem

     

    a11.JPG

     

    8. Przy łożysku tylnym trochę zabawy (niema podejścia pod ściągacz pójdę na żywioł dwa pilniki i prasa mimośrodowa powinna to załatwić), trzeba uważać aby nie uszkodzić bieżni zrobione praktycznie bez luzu.

     

    9. Teraz czas na szczotki szlifierką zeszlifowałem nadmiar wystający ponad plastik końcówek i cyny, następnie wiertełko fi 3-4mm rozwierciłem resztki żeby szczotki wypadły.

     

    a13.JPG

     

    10. Szczotki kupiłem ale były szersze więc pilnik zrobił swoje, dopasowałem, założyłem ze starych sprężynki z podkładkami, następnie przylutowałem (przeciągnąłem przez otwory na końcówkach, zrobiłem supełki i zalałem cyną)

     

    11. Miejsca lutowania zabezpieczyłem silikonem szczotki schowałem wewnątrz i związałem dratwą przy włożeniu nie będzie kombinacji żeby nie zahaczyć gdzieś niepotrzebnie

     

    12. Włożyłem łożyska 6303 i 6201

     

    13. Złożyłem połówki

     

    14. Zlutowałem tylną płytkę z didami

     

    15. Założyłem regulator

     

    16. Na koniec tylna obudowa i koło pasowe.

     

    Może komuś się przyda gdyby koszt naprawy oscylował w granicy 100 zł to bym się skusił na Boscha, a tak łożyska 2szt 14 zł, szczotki 3 zł szt silikon mała tubka 3,50 zł

    Edytowane przez kazio

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012

    Bardzo fajny opis, pewnie komuś się przyda :)

    Pozdrawiam!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Marek VW

    Ja w swoim pasku robiłem to co ty ale nie musiałem rozlutować uzwojenia.

    Nie jestem tylko pewien czy mam Valeo czy BOSCH, ale napewno nie lutowałem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Dobra robota, przeniesione do warsztatu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności