Skocz do zawartości
161yd01

Regeneracja alternatora Valeo 90A - B3 1.9td

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem posty ale nigdzie nie znalazłem jak rozebrać do wymiany łożysk.

Rozkręciłem ale problem z rozpołowieniem coś jakby trzymało nie wiem, czy oby nie trzeba coś z tyłu odlutować?, może stojan się do obudowy przykleił? Z alternatorami starego typu nie było żadnej filozofii żeby rozebrać a tu zong. Może ktoś ma jakiś patent na to i przy okazji jak wymienić same szczotki gdy już będzie rozebrany .

 

539535291

 

czy te kostki też są przykręcone (nad napisem VW na obudowie markerem)

taki jak na foto tylko 90A

pozdrawiam krzysztof

 

---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 15:46 ----------

 

Pomału do przodu jednak francuzi niezabłysneli w opracowaniu tego wynalazku , uzwojenie przykrecone do przedniej polówki a przylutowane do wyprowadzeń w 2 zeby rozpołowic trzeba rozlutowac . Ale nic roZbieram i robie foty dla potomnych hi..:)

 

Z mojego punktu widzenia wyglądało to tak:

 

1. Wymontowałem Valeo - no problem :))

 

2. Zdjąłem koło pasowe trochę męczarni. Starą nasadkę 24 przerobiłem na klucz fajkowy dospawawszy kawałek pręta zbrojeniowego. Otwór czterokąt pozostał wolny przez który trzeba włożyć klucz torx aby zablokować oś wirnika

 

3. Rozkręciłem tylny dekiel

 

4. Wymontowałem regulator napięcia ze szczotkami

 

5. Zabrałem się do rozlutowania wyprowadzeń foto

 

a1.JPG

 

6. Rozpołowiłem

 

a7.JPG

 

7. Odkręciłem dekielek od przedniego łożyska i go wybiłem

 

a11.JPG

 

8. Przy łożysku tylnym trochę zabawy (niema podejścia pod ściągacz pójdę na żywioł dwa pilniki i prasa mimośrodowa powinna to załatwić), trzeba uważać aby nie uszkodzić bieżni zrobione praktycznie bez luzu.

 

9. Teraz czas na szczotki szlifierką zeszlifowałem nadmiar wystający ponad plastik końcówek i cyny, następnie wiertełko fi 3-4mm rozwierciłem resztki żeby szczotki wypadły.

 

a13.JPG

 

10. Szczotki kupiłem ale były szersze więc pilnik zrobił swoje, dopasowałem, założyłem ze starych sprężynki z podkładkami, następnie przylutowałem (przeciągnąłem przez otwory na końcówkach, zrobiłem supełki i zalałem cyną)

 

11. Miejsca lutowania zabezpieczyłem silikonem szczotki schowałem wewnątrz i związałem dratwą przy włożeniu nie będzie kombinacji żeby nie zahaczyć gdzieś niepotrzebnie

 

12. Włożyłem łożyska 6303 i 6201

 

13. Złożyłem połówki

 

14. Zlutowałem tylną płytkę z didami

 

15. Założyłem regulator

 

16. Na koniec tylna obudowa i koło pasowe.

 

Może komuś się przyda gdyby koszt naprawy oscylował w granicy 100 zł to bym się skusił na Boscha, a tak łożyska 2szt 14 zł, szczotki 3 zł szt silikon mała tubka 3,50 zł

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny opis, pewnie komuś się przyda :)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marek VW

Ja w swoim pasku robiłem to co ty ale nie musiałem rozlutować uzwojenia.

Nie jestem tylko pewien czy mam Valeo czy BOSCH, ale napewno nie lutowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota, przeniesione do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności