Gość slowenia Zgłoś #1 Napisano 5 Lutego 2009 Witam! Mam pytanie jak w temacie - jaki układ/element steruje pompą paliwa (B4 2.0 benzyna). Pytanie bierze się z stąd, że pompa w moim pasku się nie wyłącza mimo nie odpalenia silnika (powinna się wyłączyć po ok. 3 sek.) Od razu mówię, że przekaźnik od pompy jest ok. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2009 Pompą steruje ECU/ sterownik/ podając sygnał masy na cewkę przekaźnika po włączeniu zapłonu do 3 sekund i przerywa sygnał, ponowne włączenie następuje po sygnale z czujnika Halla / wał się kręci / Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2009 (edytowane) Mialem taki sam problem przekaznik ok.a pompa nie pracowala a byla dobra. Zrobilem na krotko przewodem na +, poprostu ominalem przekaznik.Sprawdz pompe. Edytowane 5 Lutego 2009 przez claxon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grocco Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2009 Moduł sterujący pompą jest zintegrowany z cewką zapłonową, czasami na cewce jest gdzieś przeskok iskry i przez to pompa paliwa nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #5 Napisano 2 Maja 2009 witam. koledzy podpowiedzcie jak zrobić ten sterownik do pompy bo u mnie cały czas ona pracuje i bije ciśnienie aż wąż jest twardy. pomóżcie;) mam passata 2.0 16V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
double-d Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2009 sprawdz wyjście sterowania masy z ECU. Pompa paliwa dostaje stały "+" z przekaźnika a ecu steruje masą z pinu 31 bodajże . Najszybciej sprawdzisz jak rozbierzesz ECU i voltomierzem sprawdzisz wyjściei na pin 31. ( plus do akumulatora a minus podpiąć do pina. Trza to zrobić od srodka przy nóżkach pinów najlepiej bo pod kostką nie dojdziesz. Jeśli sygnał z kompa sie urwie po kilku sek. to szukaj przebicia na kablu ---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:35 ---------- aha. pin 31 można jeszcze sprawdzic wypinając przekaźnik od pompy i podpinając sie pod "nóżke" od masy cewki sterującej przekaźnikiem (prawy górny róg slotu przekaźnika jak patrzysz na tablice pod deską. ale jak będzie gdzies przebicie między ecu a kostką przekaźnika to nie poskutkuje tak dobrze jak sprawdzenie bezpośrednio przy ecu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert_58 Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2010 Czy odgłos dochodzący z tylnej części samochodu, gdzieś z okolic bagażnika, pojawiający się przez około 1-2 sek. po przełączeniu kluczyka na poz. I, to pompa paliwowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2010 Czy odgłos dochodzący z tylnej części samochodu, gdzieś z okolic bagażnika, pojawiający się przez około 1-2 sek. po przełączeniu kluczyka na poz. I, to pompa paliwowa? Tak. Normalny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert_58 Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2010 Dziękuję. Mam w związku z tym następne pytanie - czy pompa paliwa pracując na stałe po włączeniu silnika wydaje z siebie odgłos o poziomie hałasu porównywalnym z tym, o jaki pytałem wcześniej? Pytam, bo wydaje mi się, że wcześniej tego odgłosu nie słyszałem podczas pracy silnika, a teraz jakby się stał donośniejszy. Jeśli tak jest to czy już pora wymienić pompę, czy przed totalnym padem nastąpią jeszcze "inne ostrzeżenia"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 10 Kwietnia 2010 Pytam, bo wydaje mi się, że wcześniej tego odgłosu nie słyszałem podczas pracy silnika, a teraz jakby się stał donośniejszy. Jeśli tak jest to czy już pora wymienić pompę, czy przed totalnym padem nastąpią jeszcze "inne ostrzeżenia"? Powiem tak: u mnie w pasku pompa zawsze chodziła głośniej niż w innych paskach. Nic z nią nie robiłem, ale myślę, że lepiej było by ją wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert_58 Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2010 Dolałem więcej paliwa do baku i jakby ucichła . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach