Qdlik Zgłoś #21 Napisano 22 Czerwca 2016 Jak już będziesz wymieniał tarcze to i klocki, bo stare mogą Ci zniszczyć tarcze. Co do wymiany łożysk z tarczami to bzdura i naciąganie na kasę. Tarcza przykręcona jest do piasty jedną śrubką która ma za zadanie ją centrować i z łożyskiem nie ma nic wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #22 Napisano 22 Czerwca 2016 Możesz pobawić się w założenie tarcz wentylowanych Zacytuję tutaj kolegę @Przemo-Kielce z innego postu napisanego na tym forum. Witam, Oczywiście że da się wymienić tarcze zwykłe na wentylowane. Mowie o tarczach 256 mm. śruby 4x100 Do takiej podmiany potrzeba wymienić niestety jarzmo w zacisku bo tarcza ta jest grubsza ma 20 mm, a zwykła ma 12.9 mm. więc wentylowana nie wejdzie w stare jarzmo. Po wymianie jarzma przykręcamy nową tarcze, zakładamy klocki do wentylowanych tarcz. Przy okazji można wymienić cały płyn hamulcowy koszt niewielki a ma bardzo duże znaczenie w sprawności hamulców. Pozdro Przemek Jarzmo można dorwać gdzieś na szrocie.Ogólnie zdania są podzielone,wybór należy do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #23 Napisano 22 Czerwca 2016 Jak już będziesz wymieniał tarcze to i klocki, bo stare mogą Ci zniszczyć tarcze. Co do wymiany łożysk z tarczami to bzdura i naciąganie na kasę. Tarcza przykręcona jest do piasty jedną śrubką która ma za zadanie ją centrować i z łożyskiem nie ma nic wspólnego. Jedno łożysko mi z przodu hałasuje. Wiadomo bezpośrednio tarcze nie mają z łożyskami nic wspólnego, ale łożyska mają swoją żywotności i przy jednej robocie mogę to zlecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #24 Napisano 22 Czerwca 2016 Możesz pobawić się w założenie tarcz wentylowanych Przecież w 2E są wentylowane... Jedno łożysko mi z przodu hałasuje. I to jest jedyny właściwy powód do wymiany łożysk. Szkoda pchać się w koszty jeżeli działa poprawnie. Jak masz ochotę to wymieniaj dwa, geometrię i tak będziesz musiał ustawić po wymianie nawet jednego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #25 Napisano 22 Czerwca 2016 Jak masz ochotę to wymieniaj dwa, geometrię i tak będziesz musiał ustawić po wymianie nawet jednego. A dlaczego trzeba robić geometrię przy wymianie łożyska? Rozumiem że jak się odkręca zwrotnicę od amortyzatora to wtedy trzeba, ale jak wyciągam cały McPerson to nie widzę potrzeby. Odnośnie tematu. Łożyska dobrze wymienić przy wymianie tarcz ale z tyłu. Nowe tarcze są bez łożysk więc i tak trzeba wprasować nowe. Chyba że ktoś chce oszczędzić to może przełożyć stare. Z mojego doświadczenia wynika że im lepsze tarcze tych szybciej rdzewieją. Zostawiasz samochód na dwa dni i już jest czerwony nalot. Ale to jest niegroźne bo po jednym hamowaniu znowu są błyszczące. Tarcze Brembo są OK, testowałem z klockami Ferodo i ładnie hamują. Tylko klocki jak coś to Ferodo Primer bo zwykłe piszczą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #26 Napisano 22 Czerwca 2016 A dlaczego trzeba robić geometrię przy wymianie łożyska? Wiesz dlaczego tak napisałem? Bo: - nie wiem dlaczego ale mam taki nawyk że odkręcałem zwrotnicę od amorka, - w większości przypadków jak wyciągnąłem zwrotnicę to sworzeń wahacza albo guma na stabilizatorze była do wymiany (i z tego powodu wymiana łożyska kojarzy mi się z geometrią). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #27 Napisano 24 Czerwca 2016 Faktycznie,moje niedopatrzenie,przepraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach