mubi Zgłoś #1 Napisano 21 Stycznia 2009 Witam, mój problem polega na tym ze jak zostawię włączono światła to nie mam dzwięku ostrzegawczego, Przekaźnik który jest za ten dźwięk odpowiedzialny "36" sprawdziłem w innym VW i działa. A u mnie nie . omożcie, gdzie szukać przyczyny, co jeszcze sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2009 mubi Krańcówka drzwi kierowcy jest sprawna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2009 Krańcówka sprawna, brzęczek w innym passacie też działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2009 (edytowane) Krańcówka sprawna, brzęczek w innym passacie też działa W B4 brzęczyk nie jest sterowany masą z krańcówki po otwarciu drzwi kierowcy? Edytowane 22 Stycznia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2009 Sterowany masą krańcówki. Chodzi o to że krańcówka jest sprawna - światło się zapala, sam brzęczek też jest sprawny - w innym pasku 'brzęczy' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrew1982 Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2009 Gdzieś się robi jakieś zwarcie. Czy grzebałeś coś ostatnio przy radiu? U mnie jak zmostkowałem stały plus z plusem po przekręceniu kluczyka przestał działać buzer właśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #7 Napisano 22 Stycznia 2009 Jakieś dwa miesiące temu kupiłem tego paska i od początku buzer nie działa, Na początku myślałem ze jest spalony ale sprawdziłem w innym pasku i działa. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przy radiu tez coś grzebałem ale to było związane z anteną, poza tym już wcześniej nie działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #8 Napisano 22 Stycznia 2009 Sprawdź przy wyłączonych światłach, czy przypadkiem nie masz napięcia na którejś z nóżek buzzera (niestety nie pamiętam na której). Jak na którejś jest +, to tak jak pisze Andrew1982, prawdopodobnie masz zmostkowane kable przy radiu i buzzer "myśli", że masz przekręcony kluczyk w stacyjce, a w takim przypadku nie "buczy". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #9 Napisano 22 Stycznia 2009 Jezeli masz firmowe radio i po wyjęciu kluczyka nie wyłacza radia to (jeżeli jest prawidłowo podłaczone radio) problemem jest kostka stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2009 (edytowane) mam oryginalne radio i po wyjęciu kluczyka się nie wyłącza. Gdzie jest ta kostka ? Edytowane 22 Stycznia 2009 przez mubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2009 (edytowane) Przy stacycje. Jak zdejmiesz plastikową osłonę stacyjki, to jest to cos do czego jest wpięta wtyczka stacyjki. Jeżeli po wypięciu wtyczki radio wyłączy się i buzzer ożyje, to winna jest kostka stacyjki, jeżeli nie to szukaj przy radiu. Edytowane 22 Stycznia 2009 przez piter84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #12 Napisano 22 Stycznia 2009 ale co z tym ma zrobić ? --- scalone --- tam jest dość dużo wtyczek, którą mam odpiąć ?? tą od samej stacyjki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #13 Napisano 22 Stycznia 2009 To po kolei: Dla formalności sprawdzasz wszystkie bezpieczniki - zapewne masz ok, ale żeby nie było niedomówień; przełączasz oświetlenie wnętrza żeby włączało się po otwarciu drzwi - jeśli zaświeca się i gaśnie po otwarciu/ zamknięciu drzwi kierowcy to krańcówka drzwi jest OK. 1. Znajdujesz opis gniazda firmowego radia vw - zwracasz uwagę na pin na którym jest 12V ciągle i drugi na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka (i ginie po jego wyjęciu) - szukajką na forum 2. Uzbrojony w tą wiedzę sprawdzasz jak wydłubać radio - szukajką na forum 3. Jak masz prosty voltomierz bierzesz w łapkę, idziesz do samochodu, posiłkując się wiedzą z punktu 1 i 2 wydłubujesz radio i sprawdzasz czy ginie to 12V po wyjęciu kluczyka (zakładam że nic tam nie grzebałeś - piny 12V "na stałe" i 12V "po kluczyku" nie powinny być połączone). Jak nie masz voltomierza sprawdzisz na upartego żaróweczką np. od pozycyjnych na kabelkach (ale prosty multimetr warto kupić - kosztuje ok 20 pln a w domq się przydaje). 4. Zakładam, że zastaniesz sytuację, że na obydwu pinach będzie 12V bez względu na obecność przekręconego kluczyka lub jego brak - będzie to znaczyło że uszkodzona jest kostka stacyjki (w b3/b4 częsta przypadłość) 5. Szukajką znajdujesz jak wymienić kostkę stacyjki, jeśli uważasz że sobie poradzisz kupujesz kostkę stacyjki i wymieniasz wg opisu na forum; jeśli nie to płacisz w warsztacie ~50 zł za wymianę 6. Cieszysz się dźwiękiem "przypominajki", po wyjęciu kluczyka wyłącza Ci się radio, sąsiedzi nie dzwonią do drzwi, że znowu nie wyłączyłeś świateł - pełen wypas i rozpusta... 7. Po przeprowadzeniu całej operacji chwalisz się na forum że sam naprawiłeś i już działa 8. Zostajesz ekspertem i wymieniasz kostkę znajomym którzy mają passaty/golfy i cieszysz się z piffka które oddaje ich bezgraniczną wdzięczność... Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #14 Napisano 22 Stycznia 2009 ale co z tym ma zrobić ?--- scalone --- tam jest dość dużo wtyczek, którą mam odpiąć ?? tą od samej stacyjki ? Tak, tą od samej stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach