Skocz do zawartości
mubi

Dzwięk ostrzegawczy "Włączone światła"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem polega na tym ze jak zostawię włączono światła to nie mam dzwięku ostrzegawczego, Przekaźnik który jest za ten dźwięk odpowiedzialny "36" sprawdziłem w innym VW i działa. A u mnie nie :/. omożcie, gdzie szukać przyczyny, co jeszcze sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mubi

 

Krańcówka drzwi kierowcy jest sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krańcówka sprawna, brzęczek w innym passacie też działa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krańcówka sprawna, brzęczek w innym passacie też działa :P
W B4 brzęczyk nie jest sterowany masą z krańcówki po otwarciu drzwi kierowcy? Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowany masą krańcówki. Chodzi o to że krańcówka jest sprawna - światło się zapala, sam brzęczek też jest sprawny - w innym pasku 'brzęczy'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś się robi jakieś zwarcie. Czy grzebałeś coś ostatnio przy radiu? U mnie jak zmostkowałem stały plus z plusem po przekręceniu kluczyka przestał działać buzer właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dwa miesiące temu kupiłem tego paska i od początku buzer nie działa, Na początku myślałem ze jest spalony ale sprawdziłem w innym pasku i działa. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przy radiu tez coś grzebałem ale to było związane z anteną, poza tym już wcześniej nie działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przy wyłączonych światłach, czy przypadkiem nie masz napięcia na którejś z nóżek buzzera (niestety nie pamiętam na której). Jak na którejś jest +, to tak jak pisze Andrew1982, prawdopodobnie masz zmostkowane kable przy radiu i buzzer "myśli", że masz przekręcony kluczyk w stacyjce, a w takim przypadku nie "buczy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz firmowe radio i po wyjęciu kluczyka nie wyłacza radia to (jeżeli jest prawidłowo podłaczone radio) problemem jest kostka stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam oryginalne radio i po wyjęciu kluczyka się nie wyłącza. Gdzie jest ta kostka ?

Edytowane przez mubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy stacycje. Jak zdejmiesz plastikową osłonę stacyjki, to jest to cos do czego jest wpięta wtyczka stacyjki. Jeżeli po wypięciu wtyczki radio wyłączy się i buzzer ożyje, to winna jest kostka stacyjki, jeżeli nie to szukaj przy radiu.

Edytowane przez piter84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) ale co z tym ma zrobić ?

--- scalone ---

tam jest dość dużo wtyczek, którą mam odpiąć ?? tą od samej stacyjki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To po kolei:

 

Dla formalności sprawdzasz wszystkie bezpieczniki - zapewne masz ok, ale żeby nie było niedomówień; przełączasz oświetlenie wnętrza żeby włączało się po otwarciu drzwi - jeśli zaświeca się i gaśnie po otwarciu/ zamknięciu drzwi kierowcy to krańcówka drzwi jest OK.

 

1. Znajdujesz opis gniazda firmowego radia vw - zwracasz uwagę na pin na którym jest 12V ciągle i drugi na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka (i ginie po jego wyjęciu) - szukajką na forum

2. Uzbrojony w tą wiedzę sprawdzasz jak wydłubać radio - szukajką na forum

3. Jak masz prosty voltomierz bierzesz w łapkę, idziesz do samochodu, posiłkując się wiedzą z punktu 1 i 2 wydłubujesz radio i sprawdzasz czy ginie to 12V po wyjęciu kluczyka (zakładam że nic tam nie grzebałeś - piny 12V "na stałe" i 12V "po kluczyku" nie powinny być połączone).

Jak nie masz voltomierza sprawdzisz na upartego żaróweczką np. od pozycyjnych na kabelkach (ale prosty multimetr warto kupić - kosztuje ok 20 pln a w domq się przydaje).

4. Zakładam, że zastaniesz sytuację, że na obydwu pinach będzie 12V bez względu na obecność przekręconego kluczyka lub jego brak - będzie to znaczyło że uszkodzona jest kostka stacyjki (w b3/b4 częsta przypadłość)

5. Szukajką znajdujesz jak wymienić kostkę stacyjki, jeśli uważasz że sobie poradzisz kupujesz kostkę stacyjki i wymieniasz wg opisu na forum; jeśli nie to płacisz w warsztacie ~50 zł za wymianę

6. Cieszysz się dźwiękiem "przypominajki", po wyjęciu kluczyka wyłącza Ci się radio, sąsiedzi nie dzwonią do drzwi, że znowu nie wyłączyłeś świateł - pełen wypas i rozpusta...

7. Po przeprowadzeniu całej operacji chwalisz się na forum że sam naprawiłeś i już działa

8. Zostajesz ekspertem i wymieniasz kostkę znajomym którzy mają passaty/golfy i cieszysz się z piffka które oddaje ich bezgraniczną wdzięczność...

 

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) ale co z tym ma zrobić ?

--- scalone ---

tam jest dość dużo wtyczek, którą mam odpiąć ?? tą od samej stacyjki ?

 

Tak, tą od samej stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności