dragoks Zgłoś #21 Napisano 14 Kwietnia 2009 dzwoniłem do nich powiedziałem ze problem nie ustepuje i ze sadze ze to sprzegło i czy wymieniali badz regenerowali je, gosc powiedział ze oczywiscie ze przy tej awari było regenerowane nie było innej mozliwosci i ze płyta z zaworami była polerowana i ze pewnie niewiele to dało ale zeby porzywiezc auto to beda polerowac jeszcze raz w miedzy czasie włoza swóją płyte ze sterami i mam zobaczyc pojezdzic po wrocku jakies 50 km i zobaczyc czy na ich bedzie to samo jesli nie to sterownik do wymiany , lub jesli ten wypoleruja i da to cos czyli usterka minie to wtedy nie ma tematu i po awari. jak sadzisz moze to byc wina tego ukladu sterowania w skrzyni,i dlaczego to sie dzieje dopiero po nagrzaniu auta i po przejechaniu pewnej ilosci kilometrów tego nie umiem zrozumiec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #22 Napisano 14 Kwietnia 2009 Jacku tak wygląda płyta sterująca skrzynią , u ciebie może się troszkę różnić Tak jak widzisz jest to system kanalików odpowiedzialnych za sterowanie biegami. Działa to mniej więcej tak, że ciśnienie przedostające się przez nie za pomocą elektrozaworów (do których taśma jest podłączona widoczna na pierwszym zdjęciu) dostaje się do kosza dzięki któremu zapinane są poszczególne biegi. Gdy elekrozawór nie trzyma ciśnienia biegi są zapinane z "poślizgiem" lub nie są w ogóle zapinane. Dlaczego ta płyta była szlifowana? Tego nie wiem. Ale z tego co piszesz firma podchodzi poważnie do klienta. Samo użyczenie swojej płyty sterującej mówi że starają się ci pomóc.Życzę ci aby twoje koszta już nie wzrastały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #23 Napisano 14 Kwietnia 2009 dlaczego, powiedzieli ze mocno była zabrudzona tym syfem powstałym z uszkodzenia skrzyni. nie wiesz ile taka płyta moze kosztowac z tego co mi mówili ze te uzywke która mi wrzuca na chwile do sprawdzenia chca ok 1500 zł. to duzo czy mało za te urządzonko. czyli z tego co piszesz wynika ze mówia prawde ze to moze nie byc wina sprzegła a faktycznie tej płyty. mówili ze była polerowana dwa lub trzy razy, za pierwszym razm bardzo szrpało biegami lecz po drugim czy juz trzeci polerowaniu było ok, i ogólnie tak to chodzi super ta skrzynia do mometu kiedy zacznie wariowac po ok 30 km.a dlaczego dopiero po jakims czasie zaczyna wariowac ? dlaczego nie odrazu ppo uruchomieniu auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #24 Napisano 14 Kwietnia 2009 mówili ze była polerowana dwa lub trzy razy, za pierwszym razm bardzo szrpało biegami lecz po drugim czy juz trzeci polerowaniu było ok, i ogólnie tak to chodzi super ta skrzynia do mometu kiedy zacznie wariowac po ok 30 km.a dlaczego dopiero po jakims czasie zaczyna wariowac ? dlaczego nie odrazu ppo uruchomieniu auta? Tego to nie wiem powodem może być jak wyżej napisałem słabe ciśnienie oleju, dlaczego po 30 km? Być może olej rozgrzany rzadszy i ma mniejszą lepkość (nie wiem) może dostał się jakiś paproch (nie wiem). Nie jestem mechanikiem od skrzyń, zdjęcia powyżej to z naprawy skrzyni w służbowym busie u człowieka na wsi (u niego wolałem zostać i z nim naprawiać bo poprzedni mechanik mi spieprzył sprawę a wziął kasę). Ten przy mnie robił i każdą czynność opisywał a ja sobie dokumentowałem aparatem. Przy tym troszkę się dowiedziałem o budowie skrzyń biegów i o ich bolączkach. Stąd wiem że w skrzyni się wymienia olej i dlaczego, jak działają i dlaczego poszczególne części w automacie ale niektórych szczegółów nie poznałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
supermati1 Zgłoś #25 Napisano 12 Kwietnia 2010 Widze ze temat był dawno ale może jeszce tu go rusze mam problem tego typu skrzynia po przełączeniu sie na 4 zaczyna szarpać i go zaczyna mulic gdy dodaje powoli gaz a jak go przycisne na 3 i sie przełączy na 4 i mam go na malych obrotach to normalnie jedzie nawet dochodzi do 100km/h niewiesz co to moze byc jeden mechanik mi mówił że może byc to sprzegło a drugi że ten kosz sprzegłowy tylko ze jak ten pierwszy zauważył że coś kumam to niechciał podpiąć paska do kompa bo mówi że to niepotrzebne musze jeszcze jechać do innego podobno tamten bardziej uczciwy. Prosze o pomoc , z góry dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #26 Napisano 12 Kwietnia 2010 Kiedy w końcu dasz te logi? opisujesz coraz to więcej w poszczególnych tematach...teraz jestem prawie na 100% przekonany że to kosz sprzęgłowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
supermati1 Zgłoś #27 Napisano 13 Kwietnia 2010 jeszce niemam w czwartek jade do mechanika bo ten pierwszy co u niego bylem co mowil ze to sprzeglo to niechcial podlaczyc bo mowi ze poco jak to napewno sprzeglo no i mysle ze chce tylko kase wyciagnac nic wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
supermati1 Zgłoś #28 Napisano 15 Kwietnia 2010 Hej byłem u mechanika na komputerze nic nie wyszło i powiedział jednak że moze byc konwenter juz sam niewiem pierw mowi tak teraz tak po niedzieli ma sie zajac samochodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylwesterdom Zgłoś #29 Napisano 2 Kwietnia 2017 Witam Mam pytanie do znawcy tematu Mam vw Passata B5 fl z końca 2003 r. 163 kM z tiptronikiem Problem jest taki że kiedyś w trakcie wyprzedzania wrzuciłem na luz i na max dałem gazu. Zaraz po tym zdarzeniu auto straciło moc i juz przy 80 km/h wskazówka obrotomierz spadała na dół gdy jechałem bez gazu. Gdy zaczął wyskakiwać błąd awaria konwenter auto dalem do naprawy. Teraz skrzynia chodzi jak nowa tylko że problem jest w tym że auto dalej nie ma dawnej mocy. Przed awarią konwenter auto rozpędza się spokojnie do 240 km/h teraz ciężko jest to auto rozpędzić do 200 . Oczywiście nie jeżdżę tak szybko . W trasie max 130 . Czasami po wymianie oleju rozpędzam auto na odcinku 3 km. Proszę o podpowiedź co się stało że auto nie ma mocy czy wina jest złej naprawie konwenter czy też jest inna przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dosia Zgłoś #30 Napisano 4 Kwietnia 2017 Cześć. Ja też mam problem po regeneracji konwertera (skrzynia nie ruszana), po rozgrzaniu zaczyna coś strasznie wyć i pierdzieć na niskim biegu i po osiągnięciu 100/h. Nie czuję żeby coś szarpało, silnik pracuje jak trzeba, tylko to wycie, nie da się jechać. Sprawdziłam wydech, bo miałam wrażenie, że to dolot czy co, ale nie. Może ma ktoś jakiś pomysł, czy mam reklamować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach