Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Pasy bezpieczeństwa - problem z czujnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !!!

Mam B6-ke 2.0TDI 170PD. Przeczytalem ten watek, ale nie znalazlem nikogo kto by zdiagnozował ta przypałośc. Mi kontrolka i dzwięk pasów włącza się zarówno gdy jadę zapiety sam, czy z zapietym pasażerm. Sprawdzilem kostki pod fotelami, spryskałem kontaktem i sttyki w zapieciach pasów i nic. Czy zna ktoś jakies wyjscie prócz wyłaczenia kontroli i dźwięku ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem podobną przypadłość . Winny było gniazdo pasa a dosłownie czujnik w gnieździe od strony kierowcy . Łatwo to sprawdzić .Koło fotela kierowcy masz zaślepkę do gniazd elektrycznych . Zdejmij osłonę i wypnij gniazdo z dwoma przewodami (od czujnika zapięcia pasa). Pojeździj trochę i zobacz czy pomogło . Jeśli tak to do wymiany gniazdo do zapinania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodziom112

Witam !

I ja również miałem problem z "piszczącym" pasem w czasie jazdy, przyczyną okazało się wyrobiony uchwyt pasa który nie dociskał dostatecznie czujnika w gnieździe. Tymczasowo rozwiązałem to tak że w okienku uchwytu pasa od strony wew. podłożyłem cieniutki pręcik np od spinacza i owinąłem go jeden raz mocniejszą taśmą (nie za grubo bo uchwyt będzie się blokował) i było po problemie.

Może ta informacja będzie komuś pomocna. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Moje rozwiązanie to wymian zamka pasa bezpieczeństwa - koszt w aso 200 PLN. Wymieniłem sobie sam - trzeba niestety odkręcić fotel (4 śruby) bo śruba mocująca zamek jest od spodu. Czas wymiany 15 min. Potrzebna jest jeszcze opaska zaciskowa mała - taka z 10cm - nie kupować w salonie bo kosztuje 4 zł. Za tyle to mam ich 200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rowniez mialem ten problem. Probowalem go rozwiazac tak zeby kontrola pasa dzialala.

 

Najpierw uzylem Electra-Clean firmy CRC w spay - poprostu wpryskalem go troche do srodka zapiecia pasa. Pozniej przedmuchalem sprezonym powietrzem w spay. Pomoglo na krotko, moze kilka dni.

 

Pojezdzilem troche i nie wytrzymalem, wyjalem mala czarna wtyczke pod siedzeniem i nastala bloga cisza. I tak zapinam pasy wiec nie robi mi to roznicy. Moze kiedys w przyplywie zbednej gotowki zakupie nowy zatrzask, teraz jedank jest dobrze.

A tak na marginesie to sensor wykrywania jest zrobiony kompletnie zle, bo kazdy system alarmowy powinien zareagowac na otwarty obwod, tak jak wypiecie wtyczki, ale widac inzynierowie w VW malo na ten temat wiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swoim aucie sprawę czujnika zapięcia pasów rozwiązałem po kilku dniach użytkowania, sygnalizacja zapięcia pasa przez kierowcę jeszcze OK ale tłumaczenie osobie siedzącej obok mnie drażniło i wyprogramowałem opcję pasów,

jak do tej pory nie przychodzi mi na myśl by ją ponownie włączyć

 

Powodzenia dla wytrwałych !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Emm.. odgrzebie temat. Zdarzyło wam się, że czujnik oszukiwał? Piszczał jak nikogo nie było na fotelu pasażera, a kierowca miał zapięte pasy. Nie zimą, jak pisali wyżej tylko latem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwie przyczyny

1 Może położyłeś coś na fotelu pasażera i uruchomiło kontrolę pasów pasażera

2 "Kończy" się żywot czujnika w gnieździe pasa kierowcy , i tą przypadłość bym obstawiał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Mam ten sam problem,

tymczasowo pomógł odłamany pasek karty kredytowej wepchnięty w gniazdo zapięcia pasów. Czy to nie jest tak że ta czujka się lekko ściera i przestaje coś stykać? Czy ktoś próbował rozbierać gniazdo zapinania pasów? Jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że w Passatach te czujniki kiepsko działają. W samochodach innych marek pracują lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dużo lepiej, oprócz Passata mam Renaulta z 1998r i tam nigdy przy zapiętych pasach nie zapaliła się kontrolka, a w Pasku z 2005 świeci kiedy chce.

 

W domu mamy jeszcze 2 Passaty ale B5 i tamte wg. mnie są o wiele mniej awaryjne, oba po 300 kkm i dwumasy nie słychać, a i żadnych poważniejszych awarii też nie miały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem z tą kontrolką nie zapiętych pasów bezpieczeństwa. Okazało się że był poluzowana kostka pod fotelem. Na wszelki wypadek przepsikałem kontaktem i jak na razie jest dobrze ;) Zawsze można połączyć kabelki i już nie bd się darł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam kontaktu ale rozpiąłem i spiąłem kostkę, może będzie lepiej stykać. Zwykle czyjnik szwankuje jak jadę po jakichś dziurach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawaroti mnie cały czas sie darł, nie ważne po jakiej drodze jechałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem renault. W nim te czujniki działają bardzo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat, dopadło i mnie. Wypięcie kostki rozwiązało problem. I tak zapinam pasy, a "brzdąkało" losowo, albo na zakręcie albo na prostej. Cena 200pln za uchwyt nie jest dramatyczna, ale perspektywa rozkręcania fotela, pomimo rzekomych 15 minut, jest odstraszająca. Problemem jest tylko auto-hold, ponieważ normalnie działa to tak, że jeśli na ma się włączony auto hold będąc na biegu (ja mam automat) odepnie pasy, to wyłącza go i zaciąga ręczny. Mnie to nie przeszkadza, bo mam nawyk przełączania na P auta wysiadając. Zobaczymy jak pomoże ta kostka ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie kolegi rem Czy ktoś próbował rozbierać gniazdo zapinania pasów? Jak to zrobić? bo wydaje mi się że to kwestia odgięcia jakichś blaszek spróbuje to z czujnikiem pod fotelem. A co do wypowiedzi patefoniq-a "Mnie to nie przeszkadza, bo mam nawyk przełączania na P auta wysiadając" mając automat (a przynajmniej w pasku b6 tak jest, bo nie wiem jak w innych autach) nie wyciągniesz kluczyka jak skrzynia nie jest w pozycji "P" wiec tu nawyk nic nie ma do rzeczy. a co do auto holda to ja osobiście tego nie używam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo zapinania pasow to tzw. Buckle bądź z polskiego zamki.

Bardzo często pokrywy Buckli są zgrzewane ze soba badz zaklikiwane więc każda ingerencja może skończyć się uszkodzeniem pokryw. Bywają też skrecane (zależy od producenta).

W Bucklach z którymi miałem do czynienia przełączanie stanu zapięty/niezapięty odbywa się mechanicznie i powoduje zmianę rezystancji (płytka z dwoma rezystorami jest wewnątrz tzw. buckle switch lub holder switch) co powoduje ze ECU wyświetla komunikat na FIS-ie.

Problemy o których piszecie sa związane z tymi switchami o ile polaczenia w kostkach pod fotelem sa ok.

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mając automat (a przynajmniej w pasku b6 tak jest, bo nie wiem jak w innych autach) nie wyciągniesz kluczyka jak skrzynia nie jest w pozycji "P" wiec tu nawyk nic nie ma do rzeczy

Trochę wyjąłeś z kontekstu moją wypowiedź. Pisałem o sytuacji zatrzymania na drodze i nagłego wyjścia z auta, mając załączony bieg D. A Ty tak zacytowałeś, jakbym chciał wyłączać auto na biegu.

 

Gniazdo zapinania pasow to tzw. Buckle bądź z polskiego zamki.

Bardzo często pokrywy Buckli są zgrzewane ze soba badz zaklikiwane więc każda ingerencja może skończyć się uszkodzeniem pokryw. Bywają też skrecane (zależy od producenta).

W Bucklach z którymi miałem do czynienia przełączanie stanu zapięty/niezapięty odbywa się mechanicznie i powoduje zmianę rezystancji (płytka z dwoma rezystorami jest wewnątrz tzw. buckle switch lub holder switch) co powoduje ze ECU wyświetla komunikat na FIS-ie.

Problemy o których piszecie sa związane z tymi switchami o ile polaczenia w kostkach pod fotelem sa ok.

 

Dlatego odpuściłem temat i odłączyłem kostkę. Jak już wspominałem, pasy zapinam zawsze, a przy okazji, pozytywem jest to, że jak np. jestem na swojej drodze na wsi (szuter do mojego domu), to mogę odpiąć pasy dojeżdżając pod dom i nic mi nie plumka.

Edytowane przez patefoniq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę wyjąłeś z kontekstu moją wypowiedź. Pisałem o sytuacji zatrzymania na drodze i nagłego wyjścia z auta, mając załączony bieg D. A Ty tak zacytowałeś, jakbym chciał wyłączać auto na biegu.

 

 

 

Dlatego odpuściłem temat i odłączyłem kostkę. Jak już wspominałem, pasy zapinam zawsze, a przy okazji, pozytywem jest to, że jak np. jestem na swojej drodze na wsi (szuter do mojego domu), to mogę odpiąć pasy dojeżdżając pod dom i nic mi nie plumka.

 

Nawet przy awaryjnym wyjściu z auta zawsze należy kluczyki mieć przy sobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności