Gość jurek Zgłoś #1 Napisano 27 Grudnia 2008 Ca 2 minuty po uruchomieniu silnika zgasł on samoczynnie a na konsoli wyświetlacza komputera pojawiła się informacja " ciśnienie oleju , silnik wyłączony , STOP " oraz sygnał dzwiękowy . Potem już nie mogłem uruchomić silnika ( rozrusznik kręci silnikiem ale bez efektu ) Odwiedził mnie znajomy elektronik z "małym" urządzeniem VW do diagnostyki błędów i podpiął się do gniazda komputera ale nie wykazał on żadnych błędów , natomiast wyświetlacz w samochodzie wyświetla dalej tą samą informację o defekcie . Olej zmieniałem ca 2000 km temu , poziom oleju jest prawidłowy , silnik ma przejechane 152 000 km , model B5 z 08/2000 roku . Nie wiem co robić , może ktoś już miał taki przypadek to proszę o poradę . W poniedziałek czeka mnie wizyta w serwisie VW i niewiem jak poważna jest to usterka . Słyszałem że może należy zresetować błąd wskazania czujnika ciśnienia oleju ale czy to tak jest niewiem .Obawiam się dużych kosztów naprawy . Pozdrawiam jurek:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #2 Napisano 27 Grudnia 2008 Może czujnik ciśnienia oleju?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 27 Grudnia 2008 " ciśnienie oleju , silnik wyłączony , STOP " oraz sygnał dzwiękowy Z tego co napisałeś, to nie ma ciśnienia oleju. Stan oleju nie ma większego znaczenia pod warunkiem że jest go przynajmniej minimum. Sprawdź czy kabel od czujnika ciśnienia nie jest oderwany, i nie dotyka gdzieś do masy. A czy komputer odcina zapłon jak nie ma ciśnienia oleju to nie wiem, nigdy tego nie przerabiałem i mam nadzieję że nie będę musiał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2008 Może czujnik ciśnienia oleju?. Przy czujniku pokazuje oilsensor. Uważam że tu jest poważniejsza awaria. Jeśli brak ciśnienia oleju i silnik został wyłączony, być może coś z pompą oleju. No chyba że tak jak Adam zauważył kabel od czujnika ciśnienia nie jest oderwany, i nie dotyka gdzieś do masy taka błahostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2008 Gdyby to było na autostradzie, blisko prędkości maksymalnej to zasugerowałbym zatarcie silnika. No chyba że jakimś cudem udało się tego dokonać w przeciągu dwóch minut? Dokładnie tak zachowałby się zatarty silnik. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grucha74 Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2009 czesc Jurek ,wlasnie mam podobny problem jak ten opisany przez Ciebie.(rozladowal mi sie akumulator w b5-naladowalem go i teraz przy probie uruchomienia silnika pokazuje sie ta informacja ''STOP OIL PRESS STOP MOTOR'' i nie moge go uruchomic.jak rozwiazales problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariovip4 Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2009 Witam Kolegów i Koleżanki .Właśnie dziś jadąc zapaliła mi się info ,, oil press motor stop'' na przemian ,, STOP'' I SERVICE MANUAL . lecz ja jechałem dalej i nie miałem zadnych obiawów oprucz sygnałów dzwiękowych .Czy może mi ktoś doradzić czego mogą dotyczyć te komendy Będę bardzo wdzięczny .Pozdrawiam kolegów i koleżanki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2009 Właśnie dziś jadąc zapaliła mi się info ,, oil press motor stop'' na przemian ,, STOP'' I SERVICE MANUAL . lecz ja jechałem dalej i nie miałem zadnych obiawów oprucz sygnałów dzwiękowych .Czy może mi ktoś doradzić czego mogą dotyczyć te komendy Brakiem ciśnienia oleju, może tylko czujnik ciśnienia, a może brak ciśnienia w układzie smarowania, ciężko powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariovip4 Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2009 witam i dzięki właśnie kontaktowałem się z mechanikiem i jutro mam się pojawić . powiedział że gdybym miał brak ciśnienia ,, faktycznie '' to bym stanoł po 1km i bym miał problem .Stwierdził ze to na pewno czujnik się poluzował i że miał 3 xb5 w ciągu miesiąca i ten sam problem więc troszkę łatwiej na sercu.jutro powiem co było pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariovip4 Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2009 Witam Kolegów tak jak obiezałem piszę co było przyczyną tego komunikatu. Więc wymieniłem czujnik oleju i jest ok. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manfred-m5 Zgłoś #11 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) ...widze że problem z cinieniem oleju pojawia sie u większoci..no i spotkało mnie to samo...wczoraj...350km od domu...nie wiedziałem za co sie wziąsc...obdzwoniłem wszystkich znanych mi mechaników zachaczając nawet serwis vw. objechałem wszystkich mechaników w okolicy w której sie znajdowałem i nic...wszyscy mnie tylko straszyli że silnik do rozkręcenia...i ze masakra...na własną odpowiedziałnoć po 6godz. przy prędkoci 70-80-Km/h dojechałem do domu silnik sie nie zatrzymał ani razu nic nie stukało nic nie waliło nie przerywało tylko komenda pojawiała sie co jaki czas...jedyne co to wydawało mi sie że silnik jako głoniej chodzi ale to pewnie juz z przewrażliwienia i nadsłuchiwania...jutro go odstawiam do mechanika zobaczymy czy to rzeczywiscie opisywany przez was czujnik...(oby) Edytowane 10 Września 2009 przez manfred-m5 przez przypadek wysłałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manfred-m5 Zgłoś #12 Napisano 14 Września 2009 ..no i stało sie...pompa oleju jednak...+wymiana oleju +diagnostyka+robocizna...jakieś700, 800zł...:)he he Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matrixx Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2016 Witam wybaczcie, że odświeżam tak stary temat lecz dziś taka sytuacja mnie zaskoczyła lecz u mnie auto stoi na chodniku na ulicy i przy próbie odpalenia auto nie odpala a na dodatek pojawia się komunikat "stop oil press. stop motor! service manual" problem w tym, że to automat i bez odpalenia silnika nie ruszę skrzyni biegów a do mechanika ojca na warsztat mam jakieś 300 metrów, wcześniej taki problem nigdy nie występował olej zmieniany wraz z filtrem w styczniu tego roku przejechałem do tej pory około 6000 km. Bardzo proszę o jakieś porady.. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #14 Napisano 6 Października 2016 Nawet nie lapie nic?? olejem sie nie martw bo zawsze podczas krecenia kilka sekund tak wyskoczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matrixx Zgłoś #15 Napisano 6 Października 2016 Nic 5 razy go paliłem i nic a zawsze palił na dotyk a dziś się załamałem bo kręciłem go kilkanaście sekund i zero reakcji krecic kreci ale nie odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #16 Napisano 7 Października 2016 Podlacz kompa bedzie jasne bez strzelania w ciemno bo sam nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach