Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko posiadam b5 po liftingu w automacie mam manetke na tempomat ale nie dziala pierwsze co to sprawdzilem bezpieczniki po czym zauwazylem ze nie ma nr 5 ktory jest odpowiedzailny za tempomat nastepne dwa sa na miejscu problem polega na tym ze nr 5 jest pusty od srodka (nie ma podlaczenia) co to znaczy moze ktos wie??? prosze o pomoc z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 -- Zespół wskaźników, ogrzewanie siedzenia, urządzenie klimatyzacjne kierownica wielofunkcyjna

Czy aby na pewno to nr 5 odpowiada u Ciebie kolego za tempomat?

Ps. Nawet jeśli tempomat został dołożony przez poprzedniego właściciela, to nie musiał on dokładać żadnych bezpieczników z tego tytułu ponieważ są zbędne (mam 3B i sam dokładałem tempomat).

Jeśli się mylę - a to całkiem możliwe - poprawcie mnie.

 

Co w ogóle znaczy nie działa? Nie zapala się kontrolka? Zapala się kontrolka ale auto nie utrzymuje prędkości?

Proponuje sprawdzić manetkę.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki ale nr 5 dziala tylko mi sie pokrecilo a wiec nr 11 jest pusty zalaczam zdjecia na ktorych wszystko widac (na zielono wszystko ok na czerwono zle)a co do kontrolki to w ogole sie nie wlacza po pszelaczeniu no i on dodam ze to auto kupione w angli i raczej zaden anglik nie dodawalby zadnego tempomatu to za trudne dla nich dziekuje za kazda pomoc

http://img130.imageshack.us/i/140820101420.jpg/

http://img213.imageshack.us/i/140820101421.jpg/

http://img571.imageshack.us/i/140820101423.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo nr 11 jest nieużywane. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest to zrobione. U mnie w B5 jest podobnie.

W Twoim przypadku tempomat korzysta z bezpiecznika nr 31 i tam wszystko jest w porządku.

Jeśli bezpiecznik jest ok, a tempomat się nie włącza, może okazać się, że uszkodzona jest manetka bądź czujnik hamulca lub sprzęgła.

Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić.

 

nie bardzo rozumiem mozesz to bardziej rozwinac z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić.

 

nie bardzo rozumiem mozesz to bardziej rozwinac z gory dzieki

Interfejs VAG,podłączasz do samochodu i sprawdzasz czy działają ci poszczególne elementy,jest w tym wątku poczytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w automacie można też założyć tempomat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy w automacie można też założyć tempomat?

Bezproblemowo - nie ma różnicy. Gdzieś już tam wyżej było to pytanie :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś wspominał o tym wcześniej, zamiast wpinać piny można po prostu polutować kabelki. Zamawiałem manetke + wiązke z allegro i zgodnie z instrukcją polutowałem kabelki. Dzisiaj podłączałem VAGa i wszystko działa jak ta lala, więc śmiało można lutować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy ktoś wspominał o tym wcześniej,

Wspomniał. Nie raz, nie dwa :)

 

wszystko działa jak ta lala, więc śmiało można lutować.

Może i działa, ale moim zdaniem jest to głupota. Zależy kto jak do tego podchodzi. Jak znajdzie się paprak, który zrobi to byle jak, to jeszcze sfajczy sobie samochód.

Skoro zamawiamy już wiązkę - podłączmy ją jak należy.

Nawet jeśli wspomniana wiązka nie ma odpowiednich końcówek, to można je sobie dokupić za grosze w ASO.

Do lutowania przecież i tak trzeba rozbierać komputer i konsole.

Zróbmy to jak fabryka przykazała - to nie jest Polonez.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak znajdzie się paprak, który zrobi to byle jak, to jeszcze sfajczy sobie samochód.

Jak znajdzie się paprak to przy rozbieraniu komputera i konsoli znajdzie coś do zepsucia.

Z drugiej strony nie w każdym mieście jest aso, a czekać 3-4 tygodnie na końcówki zamawiane telefonicznie w najbliższym aso to jak dla mnie przesada.

Dla mnie liczy się fakt, że wszystko działa sprawnie jak należy :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z drugiej strony nie w każdym mieście jest aso, a czekać 3-4 tygodnie na końcówki zamawiane telefonicznie w najbliższym aso to jak dla mnie przesada.
Tutaj się z Tobą zgadzam kolego.
Dla mnie liczy się fakt, że wszystko działa sprawnie jak należy

Pod warunkiem, że jest porządnie wykonane :)

EOT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przejrzałem cały temat, ale chciałbym otrzymać potwierdzenie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czy do mojego Passata 3B AFB automat z 03.2000 r (przed liftingiem) mogę zamontować manetkę "new style"?

Czy jest możliwość zwiększania lub zmniejszania zadanej prędkości z poziomu manetki? Bo jak patrzę na "old style" to wygląda, jakby na niej nie było takiej możliwości.

 

http://www.skodexim.pl/index.php?products=product&prod_id=1045 - czy ta manetka będzie dobra do mojego auta? Wolę się upewnić, niż miałbym kopić coś nieodpowiedniego. Jest dziwnie tania w porównaniu z allegrowymi używkami, w większości "old".

Gaz mam elektroniczny, sprawdzone sposobem gaz na 2000 RPM + hamulec.

 

Czy ewentualnie ktoś w Poznaniu lub okolicach byłby tak uprzejmy i służył mi pomocą?

 

I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napraw-vw-audi-seat-skoda-obd-cd-i1207256969.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta manetka jest zamiennikiem, więc rok gwarancji i będzie chulać, do tego potrzebujesz jeszcze wiązkę przewodów do podłączenia.

Zarówno na manetce OLD jak i NEW STYLE masz możliwość zwiększania i zmniejszania prędkości z manetki, z czego ja osobiście posiadając tempomat kożystałem może z 10 razy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do mojego Passata 3B AFB automat z 03.2000 r (przed liftingiem) mogę zamontować manetkę "new style"?

Można. Ja mam taką (ATJ 07.2000).

Czy jest możliwość zwiększania lub zmniejszania zadanej prędkości z poziomu manetki?

Jest.

 

I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napr...207256969.html

Nie, ponieważ jak na zwykły kabelek OBD II jest stanowczo za drogi. Ja interface o takich samych możliwościach kupiłem za 35zł na allegro. Takie "chińczyki służą tylko i wyłącznie do prostego sprawdzania i kasowania błędów + parę drobnych innych pierdół. Masz już CAN, więc szukaj czegoś droższego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc.

Chyba skuszę się na ten wariant:http://allegro.pl/tempomat-wiazka-audi-vw-a6-skoda-golf-passat-24gw-i1211838174.html, wygląda ok.

W weekend jak da radę będę montował, dam znać co i jak. :)

 

I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napr...207256969.html

Nie, ponieważ jak na zwykły kabelek OBD II jest stanowczo za drogi. Ja interface o takich samych możliwościach kupiłem za 35zł na allegro. Takie "chińczyki służą tylko i wyłącznie do prostego sprawdzania i kasowania błędów + parę drobnych innych pierdół. Masz już CAN, więc szukaj czegoś droższego.

 

Mógłbyś przybliżyć, bo nie bardzo kumam? Czy kupić jakiś taki za 35 zł, a jeśli coś innego, droższego, to co, i jaki będę miał z tego pożytek?

Edytowane przez jurek76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba skuszę się na ten wariant:http://allegro.pl/tempomat-wiazka-au...211838174.html, wygląda ok.

Ja bym raczej szukał oryginału za nie wiele większe pieniążki można znależć i szukaj już nowego typu ja założyłem używke i wiązke za 30,00 już nie pamiętam dokładnie i wszystko chula jak trza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłbyś przybliżyć, bo nie bardzo kumam? Czy kupić jakiś taki za 35 zł, a jeśli coś innego, droższego, to co, i jaki będę miał z tego pożytek?

Jest o tym wiele wątków, więc tak w skrócie.

Kabelek za 35zł - sprawdzanie błędów, usuwanie ich, podgląd parametrów silnika etc. No i ew. aktywacja tempomatu jak go założysz.

Kabelek za ok 300zł (mówię nieoficjalnie o klonie oryginału, bo ori kosztuje 1500zł) - wszystko co wyżej + wszystkie inne możliwe kombinacje i sztuczki, czyli pozostałe 90% tego, czego nie zrobisz chińczykiem za 35zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest o tym wiele wątków, więc tak w skrócie.

Kabelek za 35zł - sprawdzanie błędów, usuwanie ich, podgląd parametrów silnika etc. No i ew. aktywacja tempomatu jak go założysz.

Kabelek za ok 300zł (mówię nieoficjalnie o klonie oryginału, bo ori kosztuje 1500zł) - wszystko co wyżej + wszystkie inne możliwe kombinacje i sztuczki, czyli pozostałe 90% tego, czego nie zrobisz chińczykiem za 35zł.

W tym roczniku KKL w zupełności wystarczy.Nic tym droższym więcej nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności