carlos1304 Zgłoś #361 Napisano 14 Sierpnia 2010 witam mam pytanko posiadam b5 po liftingu w automacie mam manetke na tempomat ale nie dziala pierwsze co to sprawdzilem bezpieczniki po czym zauwazylem ze nie ma nr 5 ktory jest odpowiedzailny za tempomat nastepne dwa sa na miejscu problem polega na tym ze nr 5 jest pusty od srodka (nie ma podlaczenia) co to znaczy moze ktos wie??? prosze o pomoc z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #362 Napisano 14 Sierpnia 2010 5 -- Zespół wskaźników, ogrzewanie siedzenia, urządzenie klimatyzacjne kierownica wielofunkcyjna Czy aby na pewno to nr 5 odpowiada u Ciebie kolego za tempomat? Ps. Nawet jeśli tempomat został dołożony przez poprzedniego właściciela, to nie musiał on dokładać żadnych bezpieczników z tego tytułu ponieważ są zbędne (mam 3B i sam dokładałem tempomat). Jeśli się mylę - a to całkiem możliwe - poprawcie mnie. Co w ogóle znaczy nie działa? Nie zapala się kontrolka? Zapala się kontrolka ale auto nie utrzymuje prędkości? Proponuje sprawdzić manetkę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos1304 Zgłoś #363 Napisano 14 Sierpnia 2010 sorki ale nr 5 dziala tylko mi sie pokrecilo a wiec nr 11 jest pusty zalaczam zdjecia na ktorych wszystko widac (na zielono wszystko ok na czerwono zle)a co do kontrolki to w ogole sie nie wlacza po pszelaczeniu no i on dodam ze to auto kupione w angli i raczej zaden anglik nie dodawalby zadnego tempomatu to za trudne dla nich dziekuje za kazda pomoc http://img130.imageshack.us/i/140820101420.jpg/ http://img213.imageshack.us/i/140820101421.jpg/ http://img571.imageshack.us/i/140820101423.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #364 Napisano 14 Sierpnia 2010 Gniazdo nr 11 jest nieużywane. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest to zrobione. U mnie w B5 jest podobnie. W Twoim przypadku tempomat korzysta z bezpiecznika nr 31 i tam wszystko jest w porządku. Jeśli bezpiecznik jest ok, a tempomat się nie włącza, może okazać się, że uszkodzona jest manetka bądź czujnik hamulca lub sprzęgła. Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos1304 Zgłoś #365 Napisano 14 Sierpnia 2010 Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić. nie bardzo rozumiem mozesz to bardziej rozwinac z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #366 Napisano 14 Sierpnia 2010 Jeśli masz interface, możesz to sprawdzić. nie bardzo rozumiem mozesz to bardziej rozwinac z gory dzieki Interfejs VAG,podłączasz do samochodu i sprawdzasz czy działają ci poszczególne elementy,jest w tym wątku poczytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIABLOPAT Zgłoś #367 Napisano 16 Sierpnia 2010 Witam. Czy w automacie można też założyć tempomat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #368 Napisano 16 Sierpnia 2010 Witam. Czy w automacie można też założyć tempomat? Można Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #369 Napisano 16 Sierpnia 2010 Witam. Czy w automacie można też założyć tempomat? Bezproblemowo - nie ma różnicy. Gdzieś już tam wyżej było to pytanie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrZ Zgłoś #370 Napisano 18 Sierpnia 2010 Nie wiem czy ktoś wspominał o tym wcześniej, zamiast wpinać piny można po prostu polutować kabelki. Zamawiałem manetke + wiązke z allegro i zgodnie z instrukcją polutowałem kabelki. Dzisiaj podłączałem VAGa i wszystko działa jak ta lala, więc śmiało można lutować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #371 Napisano 18 Sierpnia 2010 Nie wiem czy ktoś wspominał o tym wcześniej, Wspomniał. Nie raz, nie dwa wszystko działa jak ta lala, więc śmiało można lutować. Może i działa, ale moim zdaniem jest to głupota. Zależy kto jak do tego podchodzi. Jak znajdzie się paprak, który zrobi to byle jak, to jeszcze sfajczy sobie samochód. Skoro zamawiamy już wiązkę - podłączmy ją jak należy. Nawet jeśli wspomniana wiązka nie ma odpowiednich końcówek, to można je sobie dokupić za grosze w ASO. Do lutowania przecież i tak trzeba rozbierać komputer i konsole. Zróbmy to jak fabryka przykazała - to nie jest Polonez. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrZ Zgłoś #372 Napisano 18 Sierpnia 2010 Jak znajdzie się paprak, który zrobi to byle jak, to jeszcze sfajczy sobie samochód. Jak znajdzie się paprak to przy rozbieraniu komputera i konsoli znajdzie coś do zepsucia. Z drugiej strony nie w każdym mieście jest aso, a czekać 3-4 tygodnie na końcówki zamawiane telefonicznie w najbliższym aso to jak dla mnie przesada. Dla mnie liczy się fakt, że wszystko działa sprawnie jak należy :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #373 Napisano 22 Sierpnia 2010 Z drugiej strony nie w każdym mieście jest aso, a czekać 3-4 tygodnie na końcówki zamawiane telefonicznie w najbliższym aso to jak dla mnie przesada. Tutaj się z Tobą zgadzam kolego.Dla mnie liczy się fakt, że wszystko działa sprawnie jak należy Pod warunkiem, że jest porządnie wykonane EOT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek76 Zgłoś #374 Napisano 7 Września 2010 Witam. Przejrzałem cały temat, ale chciałbym otrzymać potwierdzenie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czy do mojego Passata 3B AFB automat z 03.2000 r (przed liftingiem) mogę zamontować manetkę "new style"? Czy jest możliwość zwiększania lub zmniejszania zadanej prędkości z poziomu manetki? Bo jak patrzę na "old style" to wygląda, jakby na niej nie było takiej możliwości. http://www.skodexim.pl/index.php?products=product&prod_id=1045 - czy ta manetka będzie dobra do mojego auta? Wolę się upewnić, niż miałbym kopić coś nieodpowiedniego. Jest dziwnie tania w porównaniu z allegrowymi używkami, w większości "old". Gaz mam elektroniczny, sprawdzone sposobem gaz na 2000 RPM + hamulec. Czy ewentualnie ktoś w Poznaniu lub okolicach byłby tak uprzejmy i służył mi pomocą? I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napraw-vw-audi-seat-skoda-obd-cd-i1207256969.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #375 Napisano 7 Września 2010 ta manetka jest zamiennikiem, więc rok gwarancji i będzie chulać, do tego potrzebujesz jeszcze wiązkę przewodów do podłączenia. Zarówno na manetce OLD jak i NEW STYLE masz możliwość zwiększania i zmniejszania prędkości z manetki, z czego ja osobiście posiadając tempomat kożystałem może z 10 razy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #376 Napisano 7 Września 2010 Czy do mojego Passata 3B AFB automat z 03.2000 r (przed liftingiem) mogę zamontować manetkę "new style"? Można. Ja mam taką (ATJ 07.2000). Czy jest możliwość zwiększania lub zmniejszania zadanej prędkości z poziomu manetki? Jest. I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napr...207256969.html Nie, ponieważ jak na zwykły kabelek OBD II jest stanowczo za drogi. Ja interface o takich samych możliwościach kupiłem za 35zł na allegro. Takie "chińczyki służą tylko i wyłącznie do prostego sprawdzania i kasowania błędów + parę drobnych innych pierdół. Masz już CAN, więc szukaj czegoś droższego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek76 Zgłoś #377 Napisano 7 Września 2010 (edytowane) Dzięki wszystkim za pomoc. Chyba skuszę się na ten wariant:http://allegro.pl/tempomat-wiazka-audi-vw-a6-skoda-golf-passat-24gw-i1211838174.html, wygląda ok. W weekend jak da radę będę montował, dam znać co i jak. I przy okazji - warto zainwestować w ten VAG? http://allegro.pl/interfejs-vag-napr...207256969.html Nie, ponieważ jak na zwykły kabelek OBD II jest stanowczo za drogi. Ja interface o takich samych możliwościach kupiłem za 35zł na allegro. Takie "chińczyki służą tylko i wyłącznie do prostego sprawdzania i kasowania błędów + parę drobnych innych pierdół. Masz już CAN, więc szukaj czegoś droższego. Mógłbyś przybliżyć, bo nie bardzo kumam? Czy kupić jakiś taki za 35 zł, a jeśli coś innego, droższego, to co, i jaki będę miał z tego pożytek? Edytowane 7 Września 2010 przez jurek76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #378 Napisano 7 Września 2010 Chyba skuszę się na ten wariant:http://allegro.pl/tempomat-wiazka-au...211838174.html, wygląda ok. Ja bym raczej szukał oryginału za nie wiele większe pieniążki można znależć i szukaj już nowego typu ja założyłem używke i wiązke za 30,00 już nie pamiętam dokładnie i wszystko chula jak trza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #379 Napisano 7 Września 2010 Mógłbyś przybliżyć, bo nie bardzo kumam? Czy kupić jakiś taki za 35 zł, a jeśli coś innego, droższego, to co, i jaki będę miał z tego pożytek? Jest o tym wiele wątków, więc tak w skrócie. Kabelek za 35zł - sprawdzanie błędów, usuwanie ich, podgląd parametrów silnika etc. No i ew. aktywacja tempomatu jak go założysz. Kabelek za ok 300zł (mówię nieoficjalnie o klonie oryginału, bo ori kosztuje 1500zł) - wszystko co wyżej + wszystkie inne możliwe kombinacje i sztuczki, czyli pozostałe 90% tego, czego nie zrobisz chińczykiem za 35zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #380 Napisano 7 Września 2010 Jest o tym wiele wątków, więc tak w skrócie. Kabelek za 35zł - sprawdzanie błędów, usuwanie ich, podgląd parametrów silnika etc. No i ew. aktywacja tempomatu jak go założysz. Kabelek za ok 300zł (mówię nieoficjalnie o klonie oryginału, bo ori kosztuje 1500zł) - wszystko co wyżej + wszystkie inne możliwe kombinacje i sztuczki, czyli pozostałe 90% tego, czego nie zrobisz chińczykiem za 35zł. W tym roczniku KKL w zupełności wystarczy.Nic tym droższym więcej nie zrobi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach