Skocz do zawartości
marcin445

pomocy waruje na wolnych obrotach i spala na trasie 17 l benzyny

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki mały problem z moim paskiem B3 2.0 16V 9A.Na wolnych obrotach chodzi jak mu sie zachce,od 1100 do 2800 i tak se faluje na wolnych obrotach.kolejny problem to spalanie w trasie 16-17 l/100 km,nie sugeruje sie komputerem tylko tyle pali.Sonda Lambda wymieniona,czujnik temp. wymieniony, nie wiem co może być przyczyną niedomagań mojego paska.Czy to normalne jak po odpaleniu komp zaczyna liczyć od 99,9 i zaczyna spadać w dół.Mam problem z odpalaniem , musze przekręcić 3-4 razy stacyjke żeby zapalił .wtryskiwacz rozruchowy wymieniony.Prosze o pomoc bo juz nie mam pomysłu co mu może być.Dzięki:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów - czasami pomaga wymycie krokowca i przepustnicy

Spalanie tragiczne - są jakieś objawy - kopcenie lub coś w tym stylu :?: Może masz jakiś wyciek w układzie paliwowym :confused:

Z tym wskazaniem kompa to jest w zasadzie normalnie - zanim ruszysz to masz duże spalanie na 100 km - logiczne bo stoisz. W miarę pokonywania dystansu spada. (chociaż u mnie jest inaczej, ale jak mam wymieniony licznik, więc nie ma co się sugerować ...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to normalne jak po odpaleniu komp zaczyna liczyć od 99,9 i zaczyna spadać w dół

 

Tak, jeśli byłaby taka możliwość wskazywałby na postoju znaczek nieskończoności, bo tak wychodzi przecież.

 

A kiedy zaczęły się te niedomagania ? Napisz coś więcej, czy wcześniej było oki itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie ze go leje jak mu dam gazu to kopci na czarno tylko nie wiem co jeszcze moge zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może warto by się było przypatrzeć wtryskiwaczowi rozruchowemu - może on cały czas leje :?: Problem mógłby być w rozdzielaczu paliwa ...

Takie moje gdybania ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silnik krokowy i przepustnice to myłem, przepustnica jest dobra a silnik krokowy wymieniłem.Auto mam od 3 miesięcy, przez ostatnie 2 miesiące było wszystko ok.Przedtem przy odpalaniu na kompie wyświetlało mi sie ostatnie spalanie jakie zapamiętał i od tego liczył spalanie a teraz zachowuje sie tak jakby sie kasował.Auto przy przyśpieszaniu dość mocno dymi na czarno.Przedtem spalanie w mieście podczas jazdy w korkach trzymało się w granicy 12l / 100 km.Wcześniej miałem jeszcze problem z odpalaniem go rano i jazdą na zimnym silniku , ale przyśpieszyłem mu zapłon i zaczął już lepiej palić, ale od tamtej pory mam ten problem ze spalaniem, zapłon ustawiałem zpowrotem tak jak był, ale zas nie dało sie jechać na zimnym silniku,:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin a czujnik temp. wymieniłeś? bo nie pamietam czy mi mówiłeś na spocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przedtem przy odpalaniu na kompie wyświetlało mi sie ostatnie spalanie jakie zapamiętał i od tego liczył spalanie a teraz zachowuje sie tak jakby sie kasował.

Widocznie przedtem miałeś ustawione MFA2, a teraz masz MFA1 :) To sobie odpuść, bo wszystko wygląda :ok: Skup się na pozostałych problemach.

Powodzenia

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko teraz raz zaczyna od 99,9 l/100km za drugim od 0,0l /100km jeden elektryk powiedzał ze komputer może być walnięty. Mam takie pytanie czy ktoś może wie czy będzie mi pasował komp z innymi oznaczeniami końcowymi bo umnie jest 893907 404 M BOSCH 0261200234, a ja mam do kupienia 893907 404 A BOSCH 0261200222.Proszę o odpowiedz.:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak tylko teraz raz zaczyna od 99,9 l/100km za drugim od 0,0l /100km

 

To coś nie tak bo mi w dwóch passatach , tym bardziej zimą zawsze zaczynał od 99,9 a później spadało....

Odpal zimny samochód, przełącz na MFA1 na spalanie, przejedź kilkadziesiąt metrów i go zzeruj zdejmując nogę z gazu i zobacz co się będzie działo :) Mi zawsze spalanie do ok 9 L spadało po przejechaniu 100-150 KM :D To nie MFA w B5, w B3 i B4 jest na podciśnieniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie dzieje w ciągu minuty spada do 45l / 100 km a potem schodzi 0,3 l / 100 km co 10 sekund i schodzi do wartości 28, 6 l / 100 km .Czy ktoś wie gdzie jest podłączone podciśnienie i do czego one służy

Edytowane przez marcin445

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bomkallo

uh, znowu pewnie nie trafie:P ale u mnie czarny dym i takie spalanie to przeplywka:P nie wiem jaki zwiazek ma mfa do spalania, ale z tego co niechcacy ostatnio przeczytalem odnosnie silnika 9A i skladu mieszanki:

"Przeplywomierz ma tarcze spietrzajaca. ... tarcza przemieszcza sie w funkcji ilosci zasysanego powietrza i dziala na tlok sterujacy rozdzielacza paliwa, ktorego krawedz sterujaca przykrywa czesciowo pionowe szczeliny w tulei rozdzielacza i okresla w ten sposob ilosc wtryskiwanego paliwa."

Marka i typ: Bosch 0438 121 076, ogolnie ten sam opis przeplywki podpiety mam rowniez pod KR. Czytalem to bo mnie zaciekawilo czym sie roznia te przeplywki bo w 2E mam tarcze owszem, ale reszta to elektronika i sygnal do kompa, a w tym wypadku przeplywka z obrazka wyglada jakby naprawde byl tam tloczek i w ogole budowa jakas inna. Wiec nie wiem ogolnie jak to jest w 9A, ale mi sie czarny dym tak czy siak kojarzy z przeplywka, bo pomimo braku tloczka w przeplywce w 2E, to ustawienie tarczy rowniez ma ogromny wplyw na dawkowanie. buh, a przewody od podcisnienia ot u mnie ida od przeplywki:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ma ktoś opis jak wyregulować kajetronik,a co do tego kompa może to być jego wina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może orientuje sie czy moge zamienić te kompy, bo juz niewiem co mu moze byc. Proszę o odp:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin445 widze ze miales taki sam problem jaki ja mam teraz. mysle ze przez ten czas juz sie z tym uporales? prosze daj znac co i jak passkowi pomoglo. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się do końca nie uporałem z wszystkim ale spalanie pb w mieście jakieś 11,5l/100 a w trasie 9l/100 ale ty masz całkiem inny silnik 2E to 8zaworowy silnik na elektronicznym wtrysku a ja mam 16zaworowy na mechanicznym wtrysku całkiem inna bajka ale sprawdź przepływomierz lub czujnik temperatury czy komp nie widzi że silnik jest zimny i daje bogatą mieszankę może zwróciłeś uwage czy ci nie kopci na czarno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin w mieście dla naszego silniczka 11,5l/100 to nie jest jakiś wygórowany wynik :o Naturalnie wszystko zależy od tego po jakim mieście (korki etc.) i jak się jeździ ;) Co do trasy to ja się zdecydowanie mieszczę w 8l/100, ale tu też dużo zależy od stylu jazdy ...

Także może nie szukaj winy w aucie ;)

 

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kopci na czarno ale tylko wtedy jak odlacze wtyczke od przeplywki a czujnik temp. byl wymieniony na nowy ale i tak nie pokazuje temperatury na blacie (mysle ze to wina zegarow). pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności