fejder Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2008 Witam, to mój pierwszy post, zatem się przywitam co do problemu z tematu posta... Passat B5 (3B) 2000r 1.9TDI AJM, kupiony dwa dni temu, wersja angielska a ze mieszkam w IE to tak mi pasuje Kłopot sprawia climatronic, mianowicie ani zimno, ani ciepło, zero nawiewu kompletnie nic, diagnoza wywala tylko jeden błąd - 4F9, to co udało mi się sprawdzić to bezpiecznik 40A - był przepalony, wymiana nic nie zmieniła, następnie dobrałem się do dmuchawy. Dmuchawa dostaje stałe napięcie 11,7V bez względu na regulacje na panelu sterowania climatronic, oglądałem kilka dmuchaw na zdjęciach na allegro w celu porównania ich z moja i niestety się różnią, moja posiada tylko 2 styki elektryczne i to właśnie na nich występuje owe 11,7V, pomimo występowania napięcia dmuchawa ani drgnie, czy na tej podstawie zdiagnozować można jej uszkodzenie? Jak rozwiązana jest kwestia sterowania jej obrotami? Następna sprawa - po włączeniu zapłonu słychać rytmiczny stukot spod deski rozdzielczej, najczęściej po kilkunastu sekundach łagodnieje i ustaje, ponawia się gdy zmienię ustawienia na panelu climatronic, po czym podobnie jak wcześniej łagodnieje. Przy zmianie kierunku nadmuchu (nogi/front/szyba) słychać tez prace silników klapek co jest chyba prawidłowe, jednak zastanawia mnie ten stukot. Przyznam, ze w planach jest podroż do PL w okresie świątecznym, czy mogę liczyć na pomoc polskich warsztatów czy "lewostronność" samochodu a co za tym idzie konstrukcji poszczególnych elementów skutecznie to uniemożliwi? Chociaż irlandzkie zimy nie są zbyt srogie, to jednak jazda z otwartymi oknami do najprzyjemniejszych o tej porze roku nie należy ;] pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2008 4F9 - zużyte szczotki wentylatora dmuchawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2008 fakt, nawet udało mi się do dmuchawy dobrać i odkręcić wszystkie 4 śrubki jej mocowania, jednak problem stanowi moduł airbag'u, który skutecznie utrudnia wyjecie dmuchawy. Silowac sie dalej czy trzeba odkrecic cos jeszcze by cala puchę nawiewów opuścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #4 Napisano 9 Listopada 2008 sam sobie odpowiem, jako ze chyba udało mi się znaleźć trop, mianowicie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17590&highlight=szczotki mowa jest o 2 płaskownikach trzymających moduł airbag'u, czy jest to w pełni bezpiecznie, tzn nie ma tam żadnego przewodu, który łatwo bądź tez przypadkiem można odłączyć? Przyznam szczerze, ze od tematyki samochodowej elektroniki trzymałem się do tej pory z daleka, jeździłem klasykami Tak wiec może dla bezpieczeństwa odłączyć akumulator? dzięki dla kolegi powyżej za namiar ze szczotkami! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2008 Tak wiec może dla bezpieczeństwa odłączyć akumulator? W pierwszej kolejności, inaczej nawalisz błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zbyskan Zgłoś #6 Napisano 9 Listopada 2008 Witam !!! Jeśli chodzi o wentylator to u mnie było to samo padły szczotki wymieniłem je w polsce bo też byłem swoim w polsce roczek temu. Wymiana kosztowała 40zł od tej pory smiga jak nowy !!! Jeśli chciałbyś kupić nowy czy używany to tylko od wersji angielskiej bo europejskie są inne ale słyszałem ze pasują od audi A4 tylko nie wiem od jakiej wersji. Mi sie nie chciało wyciągać airbag-u co kosztowało mnie pęknieciem plastiku wentylatora. Nie wyjdzie dziad bez rozkręcenia dmuchawy lub airbag-u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2008 (edytowane) W pierwszej kolejności, inaczej nawalisz błędów. fakt, ale czy bezwzględnie odłączyć akumulator odkręcając moduł poduszki od płaskowników (nie chce go odłączać od instalacji tylko umożliwić wyjecie dmuchawy) czy tez możliwe jest odkręcenie bez rozłączania przewodów wówczas bez konieczności ruszania akumulatora. Przyznam, ze nie chce póki co odłączać aku bo nie dysponuje kodem radia gamma, prędzej czy później będę zmuszony jednak odezwać się w tej sprawie do poprzedniego właściciela Jeśli chodzi o wentylator to u mnie było to samo padły szczotki wymieniłem je w polsce bo też byłem swoim w polsce roczek temu. Wymiana kosztowała 40zł od tej pory smiga jak nowy !!! Jeśli chciałbyś kupić nowy czy używany to tylko od wersji angielskiej bo europejskie są inne ale słyszałem ze pasują od audi A4 tylko nie wiem od jakiej wersji. Mi sie nie chciało wyciągać airbag-u co kosztowało mnie pęknieciem plastiku wentylatora. Nie wyjdzie dziad bez rozkręcenia dmuchawy lub airbag-u gdybym miał pewność, ze to tylko szczotki zrobiłbym podobnie chociaż z drugiej strony szczotki jestem w stanie wymienić we własnym zakresie o ile uda mi się przeskoczyc temat wyjecia dmuchawy nie "niszczac" przy tym airbagu Edytowane 10 Listopada 2008 przez fejder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #8 Napisano 10 Listopada 2008 fakt, ale czy bezwzględnie odłączyć akumulator odkręcając moduł poduszki od płaskowników (nie chce go odłączać od instalacji tylko umożliwić wyjecie dmuchawy) czy tez możliwe jest odkręcenie bez rozłączania przewodów wówczas bez konieczności ruszania akumulatora. Przyznam, ze nie chce póki co odłączać aku bo nie dysponuje kodem radia gamma, prędzej czy później będę zmuszony jednak odezwać się w tej sprawie do poprzedniego właściciela Radio powinno Ci ruszyć bez kodu, chyba że w między czasie zdążysz je podpiąć pod inne auto. Radio komunikuje się z zestawem wskaźników i jeżeli po ponownym podłączeniu wykryje ten sam zestaw wskaźników to ruszy bez kodu. Przynajmniej tak jest w wersji europejskiej. Wcześniej miałem gamme, teraz mam bete. Obydwa wyjmowałem z auta i nigdy nie wklepywałem kodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2008 Radio powinno Ci ruszyć bez kodu to dobry nius czy sa jakies inne przeciwskazania odlaczania akumulatora? jest zamontowany fabryczny alarm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2008 wyzerujesz licznik i zegar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #11 Napisano 10 Listopada 2008 wyzerujesz licznik i zegar chyba tego nie dźwignę ;p a co z alarmem? ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fejder Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2008 wyczytałem, ze 4F9 może dotyczyć rowniez sterownika J126, który w wersji angielskiej Passata jest odseparowany od dmuchawy, czy to może być przyczyna podawania stałego napięcia 11,7V, czy stale napięcie to normalne zachowanie (jakiś test sterownika J126 do momentu wykrycia dmuchawy) i skupić się należny na samej dmuchawie i jej szczotkach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andi Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2008 witam mam problem z dmuchawa wszystko chodzi i wyswietla ale dmuchac nie dmucha co robic od czego zacząć .bezpieczniki są ok. pomocy parują szyby i nieidzie jechać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gajes48 Zgłoś #14 Napisano 28 Listopada 2008 Witam mój problem polega na tym iż mam Climetronic i w momencie kiedy przełanczam na ECON i pozniej na AUTO to wogole sie sprężarka nie załancza, a na wyświetlaczu klimy napisy normalnie się zmieniają.Robiłem test klimy i nie ma żadnych blędów, sprawdzałem również bezpieczniki, ale jest jescze jedna możliwa przyczyna a mianowicie może przekaźnik klimatyzacii???. Prosił bym o poradę i czy ktoś miał podobny problem.Zawsze wwszytko działałło bez problemowo. Moj passat to 1,9TDI 110KM 2000r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomson Zgłoś #15 Napisano 29 Listopada 2008 Pozostało ci tylko wyjęcie dmuchawy prawdopodobnie skończyły się szczotki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falwej19822 Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2010 U mnie to samo. 4F9 - szczotki dmuchadła. Jak bez problemu wyjąć dmuchawę?? Robił to już któś?? Mój Pasio to anglik B5 1.9 TDI 115 KM. Pozdro dla wszystkich!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2010 U mnie to samo. 4F9 - szczotki dmuchadła. Jak bez problemu wyjąć dmuchawę?? Robił to już któś?? Mój Pasio to anglik B5 1.9 TDI 115 KM. Pozdro dla wszystkich!!! http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=590334&postcount=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach