Skocz do zawartości
Gość menkhib

Układ wtrysku Paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość menkhib

Mój Passat (rocznik 1986 silnik 1.8 benz kat 90 KM) od jakiegoś czasu zaczął spalać duże ilości paliwa dokładnie to ok 10-11l/100km w cyklu pozamiejskim, gdy przed tą usterką spalanie wynosiło ok 6.5l/100km w tych samych warunkach. Po konsultacjach ze znajomym mechanikiem stwierdził, iz przyczyna leży po stronie całgo układu wtrysku paliwa (wtrysk jest typu KE-Jetronic) niedomaga wtryskiwacz rozruchowy (cały czas "leje paliwo") niedziała również oszczędacz odcinający paliwo np. przy hamowaniu silnikiem. W zwiąku z tym poszukjuę całego układu wtrysku paliwa. Moze znacie jakieś sklepy z takimi "starociami". A moze ma ktoś inny pomysł na rozwiązanie tego problemu zwiekszonego zużycia paliwa, wszelkie sugestie mile widziane. Przywiązałem się do tego samochodu choć ma już tyle lat to podrózuje się nim bardzo wygodnie, dlatego nie chce się go pozbywać i spróbuje go naprawić. Dodam że silnik ten jest identyczny jak w Audi 80 1985-1988.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość menkhib

Dziękuje bardzo za informację, co prawda jeszcze nie dzwoniłem ale mam zamiar. Osatnimy czasy wynikł jeszce inny poważeniejszy problem, jest to dość zagadkowa sprawa (albo bardzo prosta kto już się z tym spotkał). O ile zwiększone zużycie paliwa mógłbym jeszce jakoś znieść to brak możliwości uruchomienia silnika nie jest już do przyjęcia ale do rzeczy sytuacja wygląda następująco:

Urochomienie silnika odbywa się bez problemów gdy silnik jest całkowicie zimny lub gorący, problem poajwia się w momencie gdy temperatura silnika ma wartość ok. 30 - 50 stopni jest taki "lekko gorący". Zdażyło mi się kilkakrotnie (nie jest to regułą), że po przejechaniu nie wielkiego odcinka 2- 3 km a następnie po krótkim postoju auta, nie mogłem ponownie uruchomić silnika. Gdy samochodzik postał sobie troszkę ok 1-2 godz, tak by silnik całkowicie wystygł, odpalał bez problemów. Jest to, musicie przyznać drodzy forumowicze, sytuacja dość denerwująca kierowce (parę razy musiałem być "brutalnie" ściągany z drogi, dobrze ze w domu mamy dwa auta ;) ), bo gdyby się zepsuł raz i nie chciał odpalić być może znalezienie usterki :) było by szybsze.

Co w tym kierunku zrobiłem:

1.Odwiedziłem kilka warsztatów samochodowych kazdy rozkaładał ręce wskazując przy tym winę układu rozdziału wtrysku paliwa, zakup nowego nie opłaca się, a używany no cóż moze działać, moze niedziłać długo lecz zakup niewątpliwie jest o wiele tańszy i moze być jedynym wyjściem.

2. Ponadto aby wykluczyć usterki i niedomaganie wszystkich pozostałych podzespołów w celu zrzucenia winy na rozdzileacz wtrysku paliwa, sprawdziełm to co mogłem i umiałem sprawdzić tj. zaistniałe objawy wskazują na to że czynnikiem warunkującym uruchomienie silnika jest jego temperatura. W tym celu sprawdziłem działanie czujnika NTC do pomiaru temp. silnika, czujnik działa bez zarzutu, zmienia swoją rezystację z zgodnie z przypisaną mu katalogową charakterystyką prądową napięciową. Nastęnie sprawdzilem czujnik położenia przepustnicy (jest ok), czujnik położenia tarczy spiętrzającej (jest ok), zawór suwakowy powietrza dodoatkowego (również ok) przypuszczałem że być moze w ww. elementach coś nie styka, nie działa poprawnie. Przetestowane czujniki podłączone są do modułu sterującego działanie modułu oceniam poprawnie, co prawda nie diagnozowałem za pomocą gniazda OBD lecz na podstawie pomiaru sygnału wyjściowego tj. prądu jaki wymuszany jest przez ten sterownik w układzie elektrohydraulicznego nastawnika ciśnienia który znajduje się w/przy rozdzielaczu wtrysku paliwa, przypuszczam że jest ok, choć i tu mam dylemat bo nie dane mi było sparwdzić tego sygnału gdy silnik nie chciał zapalić i być może gdy temp. osiaga pewną ustaloną wartość moduł "wariuje" wymusza taki prąd który jest np. wykorzystywany przy hamowaniu silnikiem wówczas to paliwo jest odcinane. Kolejna rozterka polega na tym, iż tego typu układ wtryskowy (KE-Jetronic) moze pracować bez żadnych sygnałów sterujących, sprawdziłem to faktycznie gdy odłączyłem od rozdzielacza wtrysku wszystkie przewody elektryczne jakie się dało silnik dalej pracował, nawet zapalił, zrobiłem to również podczas tej nieszczęsnej nie zdiagnozowanej jak dotąd usterki, ale tu nie stety nie pomogło jak nie chciał tak nie zapalił. Hmm i te przeprowadzone testy mogły by jednozancznie wskazywać na nieprawidłowe działanie rozdzielacza paliwa ale... :) .

Po tym dość długim opisie pora by sformułować swoje oczekiwania dotyczące tego posta.

Był bym bardzo wdzieczny jeśli ktoś podzileił by się swoją tajmną wiedzą na temat układów wtryskowych, ich nie domagania, w celu rozwiązania mojego (spędzjącego mi sen z powiek :) ) problemu.

Ślicznie bym podziękował również miłośnikowi "pasków" który spotkał się z taką wstydliwą dolegliwością silnika, podejrzewam że są takie osoby, ponieważ przeglądająć pewne forum napotkałem na identyczną usterkę która wystąpiła u "ASTRY" niestety ekspert ds. motoryzacji wykręcił się od konkretnej odpowiedzi bo jej prawdopodobnie nie znał stąd wniosek że moje auto nie jest jakimś odosobnionym przypadkiem.

Jeszcz raz z góry dziękuje tym wszystkim którzy przedstawią swoje sugestie i uwagi które będą mi pomocne, dziękuje również tym którzy przeczytają ten post ale nie będą mogli mi pomóc ale napweno wesprą mnie duchowo w rozwiązaniu tego problemu.

Pozdrawiam wszytskich miłośników VW Passatów. Menkhib.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość David1980

Jestesmy z toba. Mamy ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności