Skocz do zawartości
Gość xender

Nawiewy B3 Variant ... zgłupły na maxa ;/

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xender

Witam

Chciałbym zadać pytanie na temat nawiewów w passacie B3. Przeeczytałem dokładnie temat http://www.forum.vw-passat.pl/tematy14/problem-z-nawiewem-od-b4-vt1070,7.htm ale tam poruszano jakby inną kwestię... otóż ... jest tak. Opalam samochód i wszystko działa oki tzn nawiew przedni ale jak włączam nawiew na nogi na dole ledwo co dmucha ze strony pasażera natomiast ze strony kierowcy nic a całe powierze idzie na szybę :( Nie wiem co to może być ale nawiew na szybę działa cały czas ... co to może być . Prosze o info bo pancernika mam krótko ale usterek (drobazgów ) co niemiara. Acha mam climatronic`a :)

pozdrawiam siro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dakot

mogą być źle założone linki na pokrętłach od ustawienia nawiewu. Możliwe również , że przewody którymi leci powietrze są źle założone lub podniszczone - czesto sa źle złożone w przypadku aut bitych . Sprawdź najpierw czy pokrętła otwierają odpowiednie miejsca , następnie prześledź jak wychodzą węże doprowadzające powietrze. Schemat masz w instrukcji, trochę dłubania w osłonach , ale śrubokręt i wolna sobota powinny załatwić problem. ( Zakładam ,że dmuchawa dmucha dobrze ) :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Dakot ma rację u mnie też to kiedyś przechodziłem kiedyś "grzebałem" w tych linkach i mi wyskoczyły. Zapiąć ich spowrotem to trudna rzecz na pierwszy raz. Ważne aby ustawić pokrętła w jakiejś skrajnej pozycji a nastepnie dopasować odpowiednio linki i ich odpowiednie ustawienie, zapinając je takimi spinkami za pancerz. I nic na siłę bo można łatwo uszkodzić te mechanizmy od sterowania.

Opis do manualnych pokreteł ale myślę, że w klimatroniku jest podobnie tylko zamiast ręcznie jest to sterowane przy pomocy jakiś silniczków.

Jedno jest pewne pracy jest trochę sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Patrick_

dodam tylko to, ze jak sie jednak zdaży tak,że złamie sie uchwyt trzymający linke, to bez paniki, w tym plastiku jest duzo "dziur" przez które łatwo przechodzi plastikowa taśma zaciskowa, która te linki odpowiednio przytrzyma. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze ze ma climatronic'a wiec linek, jak sie nie myle, nie posiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Może silniczki (krokowe) sterują bezpośrednio klapkami w głównym kanale dolotowym?. I im się coś rozregulowało?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Witam a którędy dostac się do tych silniczków od strony schowka ?? Pytam bo ngdy jeszcze tego nie rozbierałem ??

Acha linek oczywiście nie mam :)

Pozdrawiam xender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Ja mam B4, u mnie są linki, musiałem rozkręcić tunel środkowy, nastepnie tę część gdzie mam popielniczkę i wtedy jest dostęp do tego kanału głównego. Widać tam te wszystkie klapki.

Myślę, że u Ciebie może być podobnie. U mnie można te klapki oberzeć od strony kierowcy po wyjęciu takiego plastiku z pod kierownicy. Osłania się wtedy tył tej część gdzie jest radio i pokrętła od nawiewu ale jest mało miejsca żeby coś zrobić można natomiast wstępnie sprawdzić co jest grane. Prostrzy sposób niż ten pierwszy, mniej roboty.

W B3 może być inaczej więc może poczekaj na odpowiedz od kogoś kto ma b3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

xender, Sorki ze dopiero teraz przeczytalem twoj post...nie jestem pewien czy opisywalem to na naszym forum wiec...przerabialem ten sam temat...doslownie to samo!!!Z lewej dolnej strony jest zawor podcisnieniowy,ktory steruje przeplywem powietrza gora-dol!Zasilanie do niego jest przez cos w rodzaju rozdzielacza elektryczno-pneumatycznego, ten rozdzielacz(zawor)znajduje sie w okolicy prawej strony konsoli srodkowej!Po wykreceniu calego schowka,ewentualnie jego dolnej czesci (juz nie pamietam :( ) powinienes go gdzies tam namierzyc...ida do niego gumowe rurki jest ich bodajze 5-iec lub 6-esc ) Jakims cudem musisz go wyuskac sciagnac wezyki +zasilanie (przy sciaganiu przewodow uwazaj,mnie jedna rurka pekla,w aso vw koszt zaworu ponad 400zl)przedmuchalem go sprezonym powietrzem z kompresora i potraktoralem 12V zasilaniem.Po tym zabiegu dziala bez zastrzezen!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Witam

Dzięki z ainfo wczoraj dokładnie to zrobiłem . Jest 5 rurek z różnym oznaczeniem kolorystycznym. Wyjąłem to patałajstwo i :((( Dupa to nie to wszystko działa . :612: To jest co innego bo w momencie włącznia nawiewu włącza się autoamtycznie nawiew na szybę a na dole tylko bzdzi :((( :612: RATUJCIE

xender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

No to masz problem, może spadła któraś z rur łączących te wszystkie kanały wewnątrz całej przedniej deski. Może jakaś klapka zamykająca spadła z zawiasów w głównym kanale powietrznym.

Spróbuj znaleźć gdzieś rysunek nawiewu, myślę, że miałbys rozrysowane poszczególne elementy ułatwi Ci to pracę bo ciężko coś w samochodzie zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Z lewej dolnej strony jest zawor podcisnieniowy,ktory steruje klapa przeplywu powietrza gora-dol!Jak sie tam dostaniesz,to poruszaj tym zaworem,gora -dol calkiem mozliwe ze spadl przwod,lub cos tam jest nie halo ze nie chce dzialac!!!Mogles sprawdzic czy ktorys przewod od rozdzielacza nie przepuszcza!!!

Ps:jak sie do niego dostaniesz to zrob probe z wlaczonym nawiewem,mozliwe ze nie podnosi klapy wogule!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Z lewej strony ale gdzie :( Mam zwalać całą konsolę czy jak bo już zgłupiałem. I jak to coś wygląda ?? Czy to jest wbudowane gdzieś tam w środku całego tego ustrojstwa od rozdzielania powietrza ?? Acha wydaje mi się że klapa musi się otwierać bo skoro raz działa a raz nie to coś tam musiało się potentegowac innego. Napiszę jeszcze raz że jak włączam nawiew na nogi to od razu włącza się góra a na dole tylko leciutko leci ( bardzo leciutko). Moze się zablokowało coś od dołu i po prostu w momencie włączenia jak dół się nie otwiera to wywala wszystko góra - już sam nie wiem co myśleć :(

Ratujcie xender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Obok pedalu przyspieszenia,na tunelu jest plastik,ktory sie da odkrecic.Nie pamietam ale prawdopodobnie odkrecalem polke pod kierownica.Malo jest tam miejsca,ale da sie tam siegnac i zobaczyc do srodka.Zawor powinien miec sprezyne,jak to namierzysz to sprobuj poruszyc nim gora dol,wlacz nawiew i bedziesz widzial czy po przesunieciu recznie klapy dmucha gora-dol!!!Jezeli rozdzielacz masz sprawny,byc moze wezyk zsunal sie z zaworu,lub jest gdzies przetarty lub pekniety i brakuje wystarczajacego podcisnienia aby przesunac klape!!!

Ps:moze byc uszkodzony sam zawor!!!jezeli dasz rady wypnij z niego wezyk i po przelaczeniu na panelu kier.nogi spradz czy zaciaga do niego powietrze!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności